قاضی‌عسکر: پلیس‌های متعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان در حال تحمل مجازات هستند

به گفته آقای قاضی عسکر، مقامات عربستان سعودی به مقامات ایران اعلام کرده‌اند که «ما درخواست مجازات شدیدتری برای خاطیان کرده بودیم ولی قضات مربوطه چنین حکمی را صادر کرده‌اند»
 
نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سازمان حج و زیارت می‌گوید که دو پلیس متهم به «تعرض» به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده در عربستان سعودی، به چهارسال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شده‌اند و «درحال تحمل مجازات خود هستند».
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی قاضی عسکر، روز یک شنبه، ۱۵ اسفند، اعلام کرد که مجازات چهار سال زندان، هزار ضربه شلاق و انفصال از خدمت، برای دو پلیس «خاطی» فرودگاه جده «نهایی شده و عربستان کتبا آن را اعلام کرده است».
 
به گفته آقای قاضی عسکر، مقامات عربستان سعودی به مقامات ایران اعلام کرده‌اند که «ما درخواست مجازات شدیدتری برای خاطیان کرده بودیم ولی قضات مربوطه چنین حکمی را صادر کرده‌اند».
 
وی گفت که با توجه به این حکم، اگر مذاکرات دو کشور درباره برگزاری حج ۹۶ به نتیجه برسد، حج عمره نیز از سر گرفته خواهد شد.
 
۱۷ فروردین، حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه ایران، خبر داد که در هفته دوم تعطیلات نوروز، به هنگام بازرسی از یک کاروان ایرانی، مأموران فرودگاه جده به بهانه مشکوک شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و «مورد آزار و اذیت جنسی» قرار داده‌اند.
 
اعلام این خبر تنش‌ها میان دو کشور را افزایش داد و باعث توقف اعزام زائران ایرانی به سفر حج عمره شد.
 
شرط ایران برای از سرگیری حج عمره، اجرای حکم اشد مجازات برای دو مامور عربستان سعودی و ارائه تضمین برای تامین امنیت زائران بود.
 
در همین حال به‌دنبال حادثه منا در مهرماه ۹۴ که به کشته شدن ۴۶۵ زائر ایرانی منجر شد، ایران و عربستان نتوانستند بر سر تدابیر امنیتی و دیگر مشکلات بین دو کشور به توافق برسند و زائران ایرانی درحج ۹۵ حضور نداشتند.
 
پس از حادثه منا و منتفی شدن حج ۹۵ مقام‌های جمهوری اسلامی شدیدا از عربستان سعودی انتقاد کردند. تنش‌ها میان دو کشور طی سال‌های گذشته به‌شکل فزاینده‌ای بالا گرفته‌است.
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۱۵ شهریور در پیامی که خطاب «به مسلمانان جهان» صادر کرده بود از مقام‌های عربستان با عناوینی چون «حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان»، «حکام فتنه‌انگیز» «سیاست‌بازانِ از خدا بی‌خبر» و «شجره‌ ملعونه‌ طواغیت» نام برده بود.
 
از سوی دیگر عربستان سعودی نیز تهران را متهم کرده‌است که بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت منطقه خاورمیانه است و وزیر خارجه آن کشور نیز گفته است ایران متهم‌ترین حامی تروریسم است.
 
با این حال مذاکرات مقام‌های دو کشور برای ازسرگیری سفر حج در هفته‌های گذشته ادامه داشته‌است.
 
در همین حال خبرگزاری فرانسه روز جمعه ششم اسفند به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان سعودی خبر داد که محمد بنتن، وزیر حج عربستان سعودی، با فرستادگان ایران بر سر «ترتیبات مرتبط با شرکت زائران ایرانی در مراسم حج» گفت‌وگو کرده است.
+7
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

    وای چقدر آدم باید پست باشه آخه؟؟؟ پای پول به میان بیاد دشمنی هم فراموش میشه.حالم ازتون بهم می خوره.از اون طرف کل اعراب به سرکردگی عربستان دارن به این روشنی به لجن می کشنمون از این طرف این بی شرفها فقط به فکر پولی هستن از اون حاجی گاگول و احمق بدست میارن. دوستان خواهش می کنم تا جایی که می تونین تو اینترنت حج رو تحریم کنین.نگین "ای بابا از دست ما چی برمیاد" حتی اگر پیام شما به گوش یکی از اون ایرانی نماهایی که می خوان برن حج برسه باز هم کار بزرگیه.
    3
    34
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Urasawa - توکیو، ژاپن

    این از عربستانىها ،حالا شما بگین با سعید طوسى چىکار کردین؟؟
    4
    40
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    مردم باید غیرت داشته باشن . هر کس بره حج چه عمره و چه واجب بی غیرته . همون ترکیه عوضی هم اگر کسی غیرت داشته باشه نباید پاشه عید بره . حالا میخواید فحشا کنید پاشید برید تایلند . مردم باید غیرت داشته باشن . قاضی عسگر یه فلانی حالا واسه خودش خورده . اصلا گیرم که آزاد گذاشتن که مردم انتخاب کنن . مردم باید غیرت داشته باشن
    8
    15
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    تمام این دروغ ها مصرف داخلی داره، اگر مرد هستید و شهامتش رو دارید اون نامه کتبی که عربستان براتون ارسال کرده رو نشون بدید ، تعرضی صورت نگرفته و هتک حرمت و تجاوزی در کار نبوده بلکه این بدبخت ها خودشون میخوان ابروی نداشتشون رو بیشتر ببرن واقعاً خجالت اوره . دوست بزرگوار urasawaتوکیو ژاپن حرف شما هم واقعاً قابل تأمله ، گیرم که پایس سعودی این دو مأمور خاطی رو برکنار و یا مجازات کرده باشه حالا شما با سعید طوسی چیکار کردین؟؟.
    21
    7
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
    دروغ میگه عین هاپو!
    4
    15
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    مغربی - لوآندا، آنگولا
    چیزی به روی هم ننهادیم در جهان. جز دست اختیار که بر هم گذاشتیم.
    3
    4
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    جان کلام: تف تو ذات طرفداران عرپستان دشمن ایران
    6
    8
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    باید مردم برن جلوی سفارت خانه عربستان دستشوئی کنن
    7
    5
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. جدا که خیلى رو دارى !!! من هم مثل تو إز اخوند بیزارم ولى احساسى برخورد نمیکنم ! تو هى بلیس! بلیس براى عرعرها ببینیم که چى دستگیرت میشه !! إز یه مملکت با دولت منفور و وحشى طرفدارى کن ! خون و افراد بیگناه که با حمایت مالى و همه جانبه عرعرها ریخته شده گریبانگیر خودت و زنو بچه ات میشه ! .
    3
    7
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    اینها که گفتند تجاوز نبوده به قول" ایت الله فلسفی سرش تا ختنه گاه نرفته و منی نازل نشده!"و بق استناد به این حکم ایت الله فلسفی تجاوز نبوده و در حد ماساژ و اب حوض کشی قاری محبوب رهبر" اقای سعید طوسی گوش هاش درازاتو"بوده!.به این خاطر از طرف وزارت خارجه در اینه به تمام حجاج محترم کاندوم مجانی در سفر به حج اهدا میشود تا خدایی نکرده تجاوز صورت نگیره.ظاهرا هر دو پلیس مجازات شدن و هر کدام از سرگروهبانی به سروانی تنزیل درجه شدن و جهت گزراندین مجازات هم به یکی ای ویلاهای انها در سواحل کان فرانسه فرستاده شدن،وزرات خارجه هم شدیدا واکنش نشان داده و گفته درجه سروانی حرومشون بشه!
    1
    5
    دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    toghrol59 - گنت، بلژیک
    قاضی‌عسکر: پلیس‌های متعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان در حال تحمل مجازات هستند.منظور همون قصاصه؟؟؟آخ یجام بیخودی درد گرفت. :o
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.