گزارش یک نهاد آمریکایی: ایران زیردریایی با موشک کروز ضد کشتی برای تنگه هرمز می سازد

نمونه های از زیر دریایی های غدیر ایران در بندر عباس، عکس از سال ۲۰۱۰  آژانس اطلاعات دریایی آمریکا نهاد زیر نظر وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدیدی می گوید ایران طرح های بلند پروازانه ای برای تقویت زیر دریایی های خود بعد از رفع تحریم های نظامی در سال ۲۰۲۰ دارد. از جمله ساخت زیردریایی بعثت که توانایی حمل موشک های کروز ضد کشتی برای مقابله با کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز را دارد.
 
تایمز اسرائیل در گزارشی به نقل از آژانس اطلاعات دریایی آمریکا نوشت: از سال ۲۰۲۰ فشارها و بخشی از تحریم های نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته می شود و این به تهران امکان می دهد که توان نظامی خود را تقویت کند. یکی از بخش های بلندپروازانه ایران، تقویت نیروی زیردریایی های ایران است.
 
پیش از این حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از ناوشکن جماران و زیردریایی طارق بازدید کرده بود. وی به تازگی نیز دستوری برای ساخت پیشران هسته‌ای در نیروی دریایی صادر کرد که با بازتاب هایی در غرب روبرو شده بود.
 
گزارش آژانس اطلاعات دریایی آمریکا در ۴۴ صفحه تنظیم شده و بتازگی منتشر شده است.
 
در این گزارش تاکید شده که ایران در حال حاضر در حال ساخت زیر دریایی هایی است که می تواند موشک های کروز ضد کشتی شلیک کند. این موشک ها همچنین توانایی غرق کردن فوری کشتی های آمریکایی در تنگه هرمز را دارند.
 
از زیردریایی بعثت به عنوان مدل هایی برای حمل موشک های کروز ضد کشتی نام برده شده است.
 
پیشتر رسانه های ایران در گزارش هایی از بعثت به عنوان مدرنترین زیر دریایی ایران با قابلیت شلیک موشک یاد کرده بودند.
 
سایت خبری مشرق نزدیک به نهادهای نظامی سپاه، درباره این زیردرایی نوشته بود: در طراحی اولیه، زیردریایی «بعثت» با طولی در حدود ۶۰ متر و توان عملیات در عمق ۳۰۰ متری، دارای ۶ لانچر پرتاب اژدر و قابلیت مین‌ریزی خواهد بود که علاوه بر شلیک اژدر، پرتاب کننده موشک‌های کروز دریایی نیز هست؛ موشک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت چندین مدل -از جمله «نور» با برد ۱۲۰ کیلومتر و قادر با بُرد ۲۰۰ کیلومتر- تعداد بسیار زیادی از آنها را در اختیار دارد.
 
دو سال پیش نیز مقام های ارتش ایران اعلام کردند با مسلح کردن شناورهای غیررزمی خود به موشکهای کروز و سامانه‌راداری، توان دفاعی ایران در دریای عمان را افزایش داده است.
+54
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    این به اصطلاح زیر دریائی ساخت رژیم فاسد ایران بیشتر شبیه وان فرسوده حمام است. لابد موشک کروز هم فشفشه چینی‌ خواهد بود. بی‌ شرف‌ها فقط فکر جنگ و جنایت هستند درست شبیه اربابان آمریکایی و انگلیسی خود
    37
    69
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    این لگنها واقعن کار هم میکنه ؟
    17
    37
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    بردبار - بندر ماه شهر، ایران
    خدا میدونه اگر جنگی در خلیج فارس صورت بگیره بعدش تا چه وقت باید هزینه صرف جمع آوری این آفتابه لگن های جمهوری ....اسلامی از کف خلیج فارس بشه.
    18
    37
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    juvel - اسلو، نروژ
    نه بابا اشتباه شده ،،نظامیهای ایران همراه با آخوندا با این می‌رن سیزد بدر :)
    16
    26
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    - اسلو، نروژ:[::juvel:]. [::juvel - اسلو، نروژ::]. [::بردبار - بندر ماه شهر، ایران::]. [::حسین سلطانزاده - برلین، آلمان::] متاسفانه شما ها با انواع مختلف رژیم جمهوری اسلامی ایران را کم گرفته اید ! بترسید از ان روز که جمهوری اسلامی دستش به این جنگ افزار برسد انگاه شاهد خواهید بود که این لگنها واقعی ستند یا غیر واقعی . رژیم ایران و رژیم کره شمالی با دیگر کشورهای مخالف سیاستهای امریکا مخفیانه و علنی دست در دست هم کردن برای نابودی امریکا !
    15
    10
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    یک بازاریابی دیگر در میان کشورهای عربی،حالا به احتمال زیاد سامانه های ضد زیر دریایی و ضد موشک نیروی دریایی امریکا که تا چند سال دیگه از رده خارج میشوند را به دو برابر قیمت به عربها قالب میکنند به اسم دفاع در برابر ایران!،وگرنه با توان نظامیش ،امریکا میتونه فقط با سلاح های متعارف میتونه بایک حمله هوایی از مصر تا تا عراق را به پارکینگ تبدیل کنه،اینکه در جنگ عراق و افغانستان به قول چلاق الله کشش میده فقط برای تست سلاح های تازه و از بین بردن سلاح های از رده خارج شده با ارزانرین طریق ممکن.چرا که از بین بردن یا انبار سلاح های که حاوی اورانیوم غنی شده هستند انقدر بلاست که مقرون به صرفه نیست به این خاطر انها را دور از مرزهای خود در عراق و افغانستان نابود میکنه!
    2
    20
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    زیردریایى!!!! این بیشتر به دو تا قایق زهوار در رفته پشت رو شده در اب میمونه تا زیر دریایى!! احتمالاً امریکایى ها قصد دارند با تبلیغ و بزرگنمایى بین اعراب وحشت ایجاد کنند و سلاحهاى بلااستفاده و انبار شده شون رو بندازن به خیک عربها ، مثل همیشه!!
    5
    25
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران
    دو تا بشکه رو به جوش دادن بهش میگن زیر دریایی ، لا اقل اون اف 14 امریکایی قدیمیارو بیارید بیرون یکم ابرو داری کنید .
    3
    11
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. احمقها همیشه زیر سایه جنگ میدان داری میکنند واستباد خودشان را مستقر میکنند
    3
    11
    شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.