'دست کم ۳۵ کشته و ۴۰ زخمی در حمله استانبول'

این حمله در یکی از کلوب‌های شبانه معروف استانبول روی داده است حمله مسلحانه به کلوب شبانه رینا در استانبول ترکیه چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.
 
واثب شاهین، فرماندار استانبول تعداد قربانیان این رویداد را دست کم ۳۵ کشته و ۴۰ زخمی اعلام کرده است.
 
آقای شاهین همچنین گفته یک مامور پلیس در میان کشته شدگان این حمله است.
 
آن طور که فرماندار استانبول گفته مهاجم یک نفر بوده و خود را به شکل پاپانوئل درآورده بوده است.
 
در گزارش‌های اولیه تعداد مهاجمان دو نفر اعلام شده بود.
 
این کلوب شبانه شناخته شده در محله اورتاکوی استانبول واقع شده و بنابر گزارش‌ها به هنگام حدود ۷۰۰ نفر در داخل کلوب رِینا بوده‌اند.
چهل نفر هم در جریان این حمله زخمی شده‌اند استانبول در چندین روز گذشته همواره با بالاترین هشدار امنیتی روبرو بوده است و حدود ۱۷ هزار مامور پلیس مشغول گشت زنی در این شهر بزرگ ترکیه‌اند.
 
ترکیه در چند ماه گذشته شاهد حملات متعددی بوده که بسیاری از آنها به شبه نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و یا گروه‌های کرد مخالف دولت ترکیه نسبت داده شده است.
 
در آخرین واقعه از این دست، سفیر روسیه در ترکیه در برابر دوربین‌های تلویزیونی توسط یک مامور پلیس کشته شد.
 
    ۱۰ دسامبر: دو انفجار ساعتی بعد از پایان مسابقه فوتبال در استانبول به مرگ ۲۱ نفر و زخمی شدن دست کم ۱۶۰ نفر انجامید. این حمله به بازهای آزاد کردستان نسبت داده شد
    ۲۰ اوت: حمله به یک مراسم عروسی غازیان تپه جان ۳۰ نفر را گرفت. این حمله به داعش نسبت داده شد
    ۳۰ ژوئیه: ۳۵ جنگجوی کرد که قصد ورود به یک پادگان نظامی را داشتند در درگیری با ماموران کشته شدند
    ۲۸ ژوئن: حمله مسلحانه به فرودگاه آتاتورک ۴۱ کشته برجای گذاشت. این حمله به داعش نسبت داده شد
    مارس ۱۳: در آنکارا و در اثر یک حمله انتحاری با یک خودرو بمب گذاری شده ۳۷ نفر کشته شدند. این حمله به پیکارجویان کرد نسبت داده شد
    ۱۷ فوریه: ۲۸ سرباز در جریان حمله به یک کاروان نظامی کشته شدند
دهها آمبولانس برای انتقال مجروحان در خیابان‌های منتهی به کلوب رِینا صف کشیدند این حمله در حالی صورت می‌گیرد که امروز (شنبه ۳۱ دسامبر) در آستانه برگزاری مراسم سال نوی میلادی در شهرهای مختلف جهان، تدابیر امنیتی افزایش یافته است.
 
در شهرهایی مانند لندن، بروکسل و برلین هزاران نیروی پلیس اضافه برای کنترل مراسم آغاز سال میلادی ۲۰۱۷ به کار گرفته شده‌اند.
 
در پاریس، مادرید و نیویورک بلوک‌های سیمانی بسیاری از میدان‌های اصلی را مسدود کرده تا از حوادثی مانند حمله کامیون به بازارچه کریسمس برلین و حمله در شهر ساحلی نیس، جلوگیری شود.
 
برگزاری مراسم جشن سال نو در داکا، پایتخت بنگلادش، ممنوع شده است. این شهر به تازگی شاهد یک رشته حملات گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بوده است.
تشدید تدابیر امنیتی در مقابل برج ایفل در آستانه سال نو میلادی
+43
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    اردک پاشا عثمانی حرف از حمله به غزه و تهاجم به اسرائیل میزد ولی رفت تو سوریه با دوستان اسرائیل متحد شد! به گفته قرآن: عاقبت همکاری با ظالم، گیر افتادن در دست همان ظالمه. بومرنگ یادت نره اردک
    63
    27
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    parvin55 - مادرید، اسپانیا

    [::اسب آتش - سیدنی، استرالیا::]. بله پول ملا در استرالیا به تو رژیمی می‌رسد از اسلام ننگین دین خون و جنایت و رژیم کثیفش ملایان دفاع کن.نمیخواهد منتقد ترکیه باشی‌ ببین در ایران حکومت داعشی تو چه بر سر ملت آورده.ننگت با د
    8
    37
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    هر چند که داعش و تروریسم کور اروپا تا حدی دستپخت شوم ترکیه و انگلیس و فرانسه و . هستند و با برداشتن صدام و قذافی و تلاش برای برداشتن اسد جانیان اسلامی را به جان مردم انداختند.اما در عین حال قربانی اصلی تروریست ها مردم عادی و بیگناه هستند. تروریسم خواهان بسته شدن دیسکو ها .کلوب ها سینماها و ایجاد وحشت هستند و در نهایت آنارشیسم و افراط گرایی را تحمیل کنند. سال ۵۷/۵۶ هم همین توطعه را در ایران انجام دادند. آتش زدن سینماها ازجمله رکس آبادان و دیسکو ها. به نظر من نباید اجازه داد که به هدفشان برسند، و ترس بر مردم غلبه یابد
    5
    35
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    ترور به هر دلیل و از جانب هر کس و در کجای جهان که باشد باید محکوم باشد, به بازماندگان ترور وجنگ بویژه آنچه در سال ۲۰۱۶ رخ داد تسلیت عرض می کنم و سال ۲۰۱۷ را سال صلح و برادری همه ی مردم روی زمین آرزو می کنم .
    1
    33
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    [::parvin55 - مادرید، اسپانیا::] فعلا که میبینیم ایران جنگ منطقه ای رو برده و تونسته دست داعش رو قطع و آرزوی بمب گذاری و ناامنی رو به دلشون بزاره. تو مثل اینکه خیلی دلت میخواد ایران به این روز دچار بشه، این ننگ نیست؟ .
    12
    5
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا
    راستی از ایران گفتی. بهت یه خبر بدم: طرح دو فوریتی حمایت از کانونهای همجنس گرائی که سازمان بهزیستی به مجلس برده بود، رای نیاورد. یعنی تو کشور ما مردم این جور چیزا رو نمیپسندن پس اگه رژیم هم عوض بشه این معلوم الحالها بازم جائی در وطن ندارن و تا لحظه مرگشان باید در همون قرنطینه خود در اسپانیا بمانن
    12
    4
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.