تخلیه شرق حلب؛ 'توافق تازه‌ای به دست آمده است'

منیر حکیمی، رئیس گروه خیریه "امداد سوریه"، به بی‌بی‌سی گفته است که توافق تازه‌ای بین طرفهای مذاکره درخصوص تخلیه شرق حلب به دست آمده است.
 
به گفته وی که اکنون در مرز بین ترکیه و سوریه است، گروههای امدادرسان آماده از سرگیری کمک به تخلیه این منطقه و ارایه خدمان درمانی هستند.
 
همزمان به نقل از دیپلماتها گزارش شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، بزودی درخصوص اعزام ناظران بین‌المللی به حلب، رای‌گیری خواهد کرد.
 
فرانسه پیشنهاد داده است تا نظارات بین‌المللی بر روند خروج از حلب، عملیات اضطراری ارسال کمک و حفاظت از غیرنظامیان نظارت داشته باشند.
 
گفته می‌شود که این پیشنهاد ممکن است با مخالفتهایی از سوی روسیه مواجه شود. روسیه دارای حق وتو در شورای امنیت است.
 
همزمان گزارش شده است با وجود آن‌که خبرهای منتشر شده حاکی از نزدیک بودن توافق قطعی برای خروج هزاران نفر به خارج از شرق حلب است، مردم همچنان در خیابان منتظر اتوبوس‌ها برای انتقال به مناطق امن‌اند. به گفته همین گزارشها هزاران غیرنظامی و شورشی از جمله کودکان در شرایط دشوار و خطرناک خط مقدم در انتظار از سرگیری عملیات انتقال از شرق حلب هستند.
 
دست‌کم ۶ هزار نفر تاکنون از این منطقه خارج شده‌اند.
 
انتظار می‌رود در صورت آغاز مجدد عملیات انتقال، دست‌کم ۴ هزار نفر دیگر که در شرق حلب گرفتار شده‌اند از این منطقه خارج شوند.
 
صبح پنجشنبه، ٢٥ آذر (١٥ دسامبر)، گزارش شد سرانجام در شرق حلب آتش‌بس برقرار شده و روند انتقال زخمی‌ها از این منطقه به جریان افتاده است.
 
بخش شرقی حلب از حدود چهار سال پیش در اختیار نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قرار داشت و در این مدت، حملات سنگین ارتش سوریه، به خصوص بمباران هوایی، به محله‌های این بخش ادامه داشته و ویرانی گسترده و تلفات سنگینی را برجای گذاشته است.
 
کودکی همراه وسایلش که از خرابه‌های خانه‌شان جمع کرده است
+22
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.