ایران می‌گوید کشتی جنگی هسته‌ای خواهد ساخت اما احتمالا چنین نخواهد کرد

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نشست هیات دولت در تهران - ۵ اسفند ۱۳۹۴ مقاله‌ای از کایل میزوکامی در وبسایت پاپیولار مکانیکز
 رییس جمهوری ایران در واکنش به تمدید ده ساله قانون تحریم ایران دستور داده است که ساخت کشتی های جنگی که نیروی محرکه آن سوخت هسته ای است آغاز شود. اما دلایل فراوانی وجود دارد که این هیاهویی بیش نیست و از عهده صنایع نظامی ایران خارج است.
 
توافق هسته ای ایران (برجام) تولید سوخت هسته ای برای کشتی های جنگی را ممنوع نکرده است.
 
استفاده از سوخت هسته ای به عنوان نیروی محرکه با آن چه در دو دهه گذشته در برنامه هسته ای ایران برای انفجار هسته ای انجام شده است تفاوت دارد. اگر آن طور که بسیاری تصور می کنند ایران به ساخت یک بمب اتم نزدیک بوده و چگونگی ساخت رآکتور هسته ای را می داند باز هم به سال ها زمان و چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری برای ساخت رآکتور هسته ای مناسب کشتی های جنگی نیاز دارد.
 
با این وجود چرا ایران، یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان، می خواهد رآکتور هسته ای برای کشتی بسازد؟ به نظر می آید دلیلی جز ناراحت کردن ایالات متحده وجود نداشته باشد.
 
ناوگان دریایی ایران پس از دهه ها تحریم بسیار کوچک و به مجموعه ای از ناوهای جنگی با کیفیتی پرسش برانگیز محدود است. الوند، یکی از بزرگترین ناوهای ایران، یک چهارم کوچکترین ناوجنگی آمریکا است. ناوگان ایران به ندرت خارج از محدوده خلیج فارس حرکت می کند. یک ناو جنگی با رآکتور هسته ای برای نیروی دریایی ایران بسیار پر هزینه خواهد بود.
 
البته این نخستین بار نیست که ایران ادعاهای نظامی غیرعادی مطرح می کند.
+49
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ
    بزرگترین ناو جنگی ایران به اندازه یک چهارم کوچکترین ناو جنگی آمریکاست :))))
    31
    35
    جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    XMAN2 - کارا کاس، ونزوئلا

    جون آقا جون این حاج حسن هم که از وقتی‌ شده رئیس جمهور ، یا دنبال خرید هواپیما بوده ، یا دنبال اتمی‌ کردن کشتیها و ناوگان دریائی . بابا دل‌ خوش سیری چند !!؟؟ میخواهی‌ چهار سال دوم خودت رو صرف کارهایی بکنی‌ که هیچ تاثیری در زندگی‌ روز مره مردم نداره ؟!! این همه هواپیما قولنامه کردی !! کی‌ میتونه سوار بشه غیر خودتون ؟!!  چند درصد مردم قدرت خرید بلیت هواپیما رو دارن ؟ با کی‌ میخواهی‌ این کار‌ها رو انجام بدی ؟!! با امسال دکتر نور چشمی فلان شخصیت که کارت خون رو برده بالا سر مریض رو به موت !! که یا پول میدی یا عملت نمیکنم ؟!! بابا کمی‌ کار کنید برا ملت !!! هر کی‌ شد رئیس جمهور دنبال منافع خودش افتاد . فقط وعده  و وعید !! گور بابای مردم فلسطین و لبنان ، گور پدر آواره‌های سوریه که اروپا رو به لجن کشیدن .بخورید ، بدزدید ، غارت کنید ولی‌ به مردم خودمون برسید . دائم با موضوع‌های مختلف مردم رو میذارن سر کار و شروع می‌کنن  به پر کردن جیب خودشون . بعد میگن خشک سالی‌ به خاطر بی‌ حجابیه !!!! برید داییتونو دیوونه کنید .
    19
    42
    جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    behzad2010 - رتردام، هلند
    کشتی جنگی که پیش کش ،ولی‌ قراره ماکت شو درست کنند جلوش رژه برند.
    20
    38
    جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران
    سپاه هنوز کشتی نمیتواند بسازد چه برسد به هسته ای، شرکت های سپاه مانند صدرا سفارشات قبلی برای ساخت کشتی مربوط به چندین سال پیش دولت را که چند هزار میلیارد بابت ان گرفته اند و به شیوه روحانیون ملاخور کرده اند تحویل نداده اندکه هیچ پاسخگو هم نیستند نظامی هستند دیگر زور دارند اسلحه دارند !
    22
    28
    جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران
    جالبه . ناو ما یک چهارم کوچکترین ناو آمریکاست اما در صحنه نبرد متخصص به خاک مالیدن پوزه آمریکا هستیم . راستی یه مقاله هم در مورد اون دو تا قایق آمریکایی که یهویی هر دوتاییشون سیستم ناوبریشون از کار افتاد و گم شدن هم بنویسین ..
    28
    21
    شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    این «کشتی جنگی هسته ای» هم درست مثل همون «زیردریایی کروکی» میمونه که تو مانور های نظامی دههء زجر نشون میدن و دل از کاربرهایی مثل «فدای غاغا» و «باور عهد عتیق از قم» و « .... آتشین» میبره! وگرنه خودشون هم میدونن اینکاره نیستن!
    5
    10
    شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.