هاآرتص: نتانیاهو از طریق رئیس‌جمهوری قزاقستان به ایران در مورد تهدید اسرائیل هشدار داده

بنیامین نتانیاهو از نورسلطان نظربایف همتای قزاقش خواسته که از حسن روحانی بپرسد که چرا جمهوری اسلامی پیوسته اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به ایران هشدار داده که تهدید اسرائیل آن کشور را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد.
 
به گزارش روزنامه اسراییلی هاآرتص، آقای نتانیاهو در سفرش به آستانه، پایتخت قزاقستان، از نورسلطان نظربایف، رییس‌جمهوری آن کشور خواسته که این هشدار را به حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش منتقل کند.
 
این روزنامه اسرائیلی گزارش داده که یک مقام بلندپایه آگاه به جزئیات این دیدار که نخواسته نامش فاش شود، این اطلاعات را در اختیار هاآرتص قرار داده است.
 
در همین حال مقام بلندپایه‌ای که منبع خبر هاآرتص بوده به این روزنامه گفته که آقای نتانیاهو تصریح کرده که اگر ایران رویکردش را نسبت به اسرائیل تغییر دهد، اسرائیل هم رویکردش در قبال تهران را عوض خواهد کرد.
 
به گزارش این روزنامه در جریان دیدار رهبران اسرائیل و قزاقستان، آقای نظربایف به آقای نتانیاهو گفته که بزودی با حسن روحانی دیدار خواهد کرد و از او پرسیده که آیا پیامی برای انتقال به رییس جمهوری ایران دارد یا نه.
 
بر اساس این گزارش آقای نتانیاهو از رئیس‌جمهوری قزاقستان خواسته که از حسن روحانی بپرسد که چرا جمهوری اسلامی پیوسته اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند.
 
آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران امروز در دیدار با رمضان عبدالله، دبیر کل "جنبش جهاد اسلامی فلسطین" گفت به شرط مبارزه همگانی و اتحاد فلسطینیان و مسلمانان، کشور اسرائیل در ۲۵ سال آینده "وجود خارجی" نخواهد داشت. بیشتر بخوانید
 
آقای نتانیاهو اضافه کرده "اسرائیل خرگوش نیست، ببر است، اسرائیل یک کشور کوچک بیچاره نیست" و هشدار داده که ایرانی‌ها نمی‌دانند که با چه چیزی طرف هستند و خود را در معرض خطری جدی قرار می‌دهند.
 
در هفته‌های اخیر و به دنبال انتخابات آمریکا، انتقادهای نخست‌وزیر اسرائیل از برنامه اتمی ایران و توافق هسته‌ای، بعد از دوره‌ای سکوت دوباره آغاز شده است.
 
آقای نتانیاهو در اظهاراتی در ۴ دسامبر ابراز امیدواری کرد که با دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا در مورد آنچه توافق بد با ایران خواند، گفتگو کند. او همچنین هشدار داد که از زمان حصول توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ مواضع جمهوری اسلامی در خاورمیانه تهاجمی‌تر شده است. بیشتر بخوانید
 
نخست وزیر اسرائیل یک هفته بعد هم در اظهاراتی گفت که راه حل‌هایی را برای لغو توافق هسته‌ای با ایران به دونالد ترامپ پیشنهاد خواهد کرد.
 
آقای نتانیاهو روز دوشنبه در مراسم تحویل گیری نخستین جنگنده آن کشور از آمریکا، یک بار دیگر هشدار داد که "هر کس به فکر حمله به ما باشد، به او حمله خواهیم کرد و هر کس به فکر نابودی ما باشد، خود در معرض نابودی است."
+37
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
    به خاطر اینکه جاسوس های شما هستند و شما راحت از این واق واق ها استفاده میکنی ودر طول این چند سال همه برنامه هاتون را اجرایی کردید.
    0
    15
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان
    نتانیاهو .....خورده، این تاریخ مصرف .....سر رسیده میخواد اون رو به باد بده انگل
    9
    4
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    ایران تهدید میکنه شما گوش نده بابام جان، دعوا سر لحاف عربهاست عزیزم.
    3
    13
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا
    ما مردم ایران هم برامون همین سوال مطرحه! ولی جوابش ساده هست. کمپانی های نفتی لاشخور دنیا اسرائیل و ایران رو کردن لولو خورخوره تا جلوی جنبش های دموکراسی خواهی در منطقه رو بگیرن و نفت رو هاپولی کنن.
    0
    5
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
    اینم یه جور گاگولیه که از حماقت های ملا ها استفاده میکنه که برای خودش مشروعیت بخره! برو دائیتو دیوونه کن بچه ننه!
    5
    4
    ‌پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.