بازداشت ۳۳ نفر به ظن قاچاق انسان از ایران به بریتانیا

عکس آرشیوی از قاچاق انسان به بریتانیا سازمان ملی مبارزه با جرایم بریتانیا (ان سی ای) می گوید در جریان تحقیقاتی درباره قاچاق مهاجران از ایران به بریتانیا ۳۳ نفر بازداشت شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه تصور می شود که مظنونان "اعضای کلیدی" یک شبکه جرایم سازمان یافته باشند که صدها نفر را با استفاده از اسناد جعلی از سراسر اروپا به بریتانیا قاچاق کرده اند.
 
به گفته این سازمان ۲۴ نفر از بازداشتی ها در پی یورش هایی در عملیات مشترک با پلیس یونان در شهر آتن دستگیر شدند. این افراد ۲۶ تا ۴۵ ساله هستند.
 
در این بیانیه آمده است: "کلیه این ۲۴ نفر به ظن مشارکت در فعالیت های یک گروه جرایم سازمان یافته فراملی که تصور می شود مهاجران ایرانی را به طور غیرقانونی از طریق ترکیه، یونان، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اتریش، سوئیس و هلند به بریتانیا می آورد دستگیر شده اند."
 
براساس این گزارش محققان بر این باورند که این گروه تا ده هزار یورو از هر مهاجر می گرفت تا مدارک جعلی شناسایی در اختیار آنها بگذارد و ترتیب سفر آنها به بریتانیا را بدهد.
 
به گفته ان سی ای چهار کارگاه جعل سند که ادعا می شود اعضای این گروه در آنجا فعالیت می کردند در این عملیات از بین رفت.
 
تجهیزات جعل سند، ۵۰ هزار یورو پول نقد و صدها سند هم ضبط شد.
 
ان سی ای افزود که مقام های مهاجرت بریتانیا هفته پیش ۹ نفر را به ظن عضویت در این گروه مستقر در بریتانیا دستگیر کرده بود.
 
آن بازداشت ها در جریان عملیات پلیس در گلاسکو، منچستر، در شمال انگلستان، و نورتهمپتون در مرکز انگلستان انجام شد.
+50
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان

    یه سرى از آدمها مجبور میشن مهاجرت کنند ، از اینجا مونده و از اونجا روندن ، من که فکر میکنم قاچاق انسان خیلى هم خوبه صواب هم داره ، خدا کنه انقدر بیان که اروپایى ها بگن غلط کردیم کشورهاتونو خراب کردیم و پولهاتونو دزدیدیم
    6
    30
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    یک سایت یونانى یک چیز دیگه نوشته بود عملیات پرسپولیس در یونان بهمراه عملیات اینویگور انگلستان !!! نزدیک ١٧ نَفَر ایرانى بودن ننه مرده ها بیچاره شدن
    0
    3
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    بچه ها ما نفهمیدیم اینها که کمک به اواره ها میکنند کار درست میکنند یا غلط اگر غلط هست چرا پس خیلى ها تو ترکیه سالیان سال با زن و بچه زیر نظر سازمان ملل هستند تامنتقل بشن به کشور أمن ! بنظر من تمامى دروغگوها که الکى میگن مشکل سیاسى داریم میان پاسپورت میگرن میروند ایران باید محاکمه بشوند که حق مشتى اواره واقعى رأ میخورن و با بیشرفى تمام میگویند ما سیاسی نیستیم شرم بر انها
    3
    1
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    millionaire - منچستر، انگلستان
    [::farokhzad - کنت، انگلستان::]. فرخزاد جون خیلیها در حقیقت پناهنده اجتماعى هستند ، سیاسى نیستند و حقشونه که پناهنده بشن ولى چون با پناهندگیشون موافقت نمیشه مجبورن دروغ بگن و پناهندگیه سیاسى بگیرن ، اشکال از زورگویان غربیه که یه سرى رو وادار به دروغگویى میکنن ، شما خودشو ناراحت نکن ، نکنه باورت شده انگلیسى هستى و قراره پاسپورت کشورتو بگیرن ؟!
    0
    3
    ‌سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    farokhzad - کنت، انگلستان
    [::millionaire - منچستر، انگلستان::]. اینکه ما نمیتونیم حقمون رو بگیریم ولو اجتماعى دلیل نمیشه إز حق کلى انسان که جانشان رأ فداى ازادى کردن و خیلى هاشون شکنجه و زندانى شدن سوء استفاده کنیم و حتى بپاس احترام انها حداقل إز رفتن سفارت ایران و نامه پشیمانى و ابراز بیطرفى کردن کنیم درست نیست یک خیانت هست حالا شما حى خودتو همانند هزارن نَفَر دیگر گول بزن بگو من سیاسى نیستم که مبادا إز ایران رفتنت و فخر به هموطنانت فروختن جا بمونى !!! من هر جاى دنیا برم ایرانى هستم بعد بپرسن میگم ساکن انگلیس و این دلیل هم نمیشه بخواهم بى احترامى به مردمى کنم که به اندازه حق و حقوق خودشون به من در این کشور کمک کردن من با سیاستمدارها مشکل دارم ولى إز استفاده کردن مزایا و بعد یاوه گویى بدم میاد البته اینها هم خوب میدان ادم یکه خیانت میکنه بد هست
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.