توصیه خامنه‌ای به ائتلاف شیعیان عراق: به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید

رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید بر مواضع ضد آمریکایی خود به رئیس ائتلاف شیعیان عراق توصیه کرد «هیچ گاه نباید فریب لبخندهای آمریکایی‌ها را خورد.»
 
آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۲۱ آذر در دیدار با عمار حکیم٬ رئیس و چند تن از اعضای ائتلاف شیعیان عراق٬ تاکید کرد: «به آمریکایی‌ها اصلا اعتماد نکنید.»
 
او مدعی شد که آمریکا با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالف است و در مورد «اعتماد نکردن به آمریکا» گفت: «ما در جمهوری اسلامی ایران، هرگاه این توصیه را رعایت کردیم سود بردیم و هرگاه به فراموشی سپردیم، ضرر کردیم.»
 
این بخش از سخنان رهبر جمهوری اسلامی به عنوان تیتر اصلی وبسایت رسمی او و همچنین وبسایت‌های اصولگرای حامی حکومت در ایران انتخاب شده است.
 
آقای خامنه‌ای پس از تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره آمریکا بر مواضع ضدآمریکایی خود افزوده است. او پیشتر هم بارها گفته بود که تصور این که می‌توان با مذاکره با آمریکا به تفاهم رسید، «اشتباه» است.
 
در روزهای گذشته مخالفان دولت حسن روحانی با استناد به سخنان علی خامنه‌ای خواستار واکنش شدید ایران نسبت به تمدید تحریم‌ها و حتی لغو برجام شده‌اند اما حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران تمام گام‌های مذاکرات را با مشورت رهبر جمهوری اسلامی برداشته‌اند.
 
مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تحریم‌‌های تمدید شده علیه ایران به قانون تحریم‌های سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد و ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد.
 
قانون گذاران آمریکایی نیز می‌گویند تاکنون هیچ یک از شرکای آمریکا در برجام نگفته است که مصوبه تمدید قانون تحریم ایران با برجام مغایرت دارد چرا که این مصوبه صرفا تحریم هایی که تاکنون وجود داشته را تمدید کرده است.
 
با این حال ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد به تمدید این تحریم‌ها اعتراض کرده است.
+14
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    negeen - کلن، آلمان

    حالا مگه این سه عدد مفخور کی هستند که امریکا با اینها سروکار داشته باشه ..لابد واسه لای جرز !!!
    1
    22
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    مثل اینکه خامنه ای چون خودش باور به امریکا ندارد فکر میکند دیگر هم دینهایش هم نباید باور به امریکا داشته باشن . خامنه ای بجای 80 میلیون نفر در ایران و حدود میلیونها نفر در سوریه تصمیم میگیرد و میخواهد برای شیعه های عراق هم تصمیم بگیرد انگاه ریس مجلس علی لایجانی پشت تریبون مجلس میگوید ما به دنبال دیکتاتوری مذهبی نیستیم و ....
    2
    21
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    barish USA - هیوستون، ایالات متحده امریکا
    آره مهمونای عزیزِ عراقی از ما یاد بگیرید وقتی بقول معروف تا وقتیکه خرتان از پُل نگذشته هوای آمریکا رو داشته باشید ولی وقتی بکمک آمریکا کلنگ خرافات و استبداد رو در عراق زدید و قدرت رو در دست گفتید و خرتان از پُل بسلامتی گذشت دیگه آمریکا رو بزرگترین دشمن به ملتتون معرفی بکنید خیلی راحت مثل ما.وقتی کاتر بیشرف با خمینی و بهشتی و امثال اونها بده بستون کردند و شاه رو فراری دادند و خمینی اومد دیگه آمریکا شد دشمن بزرگ.شما آخوندها نتنها زندگی بلکه جونتون رو هم مدیون آمریکا هستید وگرنه اگه حکومت پهلوی تا حالا مونده بود ،اکنون اثری از آخوند و امثال شما نبود.
    0
    9
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
    جمهوری اسلامی تنها راهش برای روی کار موندن و دزدی از مردم تو اینه که بگه غربیها بد هستن که یک مشت عقب مونده ذهنی فرهنگی رو برای خودش نگه داره
    0
    10
    دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.