فاضل لاریجانی: دارایی‌های من، نزدیکان احمدی‌نژاد و ناطق نوری را بررسی کنید

فاضل لاریجانیفاضل لاریجانی، برادر روسای مجلس و قوه قضاییه ایران، با انتشار نامه‌ای از عملکرد خود در جلسه با سعید مرتضوی دفاع کرده و از دستگاه قضایی خواسته است که به دارایی‌های او و همچنین دارایی‌های نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و علی اکبر ناطق نوری رسیدگی کنند.
 
فاضل لاریجانی، در نامه‌ای که در وبسایت‌های خبری منتشر شده، گفته است که جلسه او با سعید مرتضوی، فیلمبرداری از جلسه و انتشار آن اقداماتی "اغواگرانه و تخریبی" بوده و محتوای آن به طور "گزینشی و مخدوش" منتشر شده است.
 
نامه فاضل لاریجانی در حالی منتشر می‌شود که ابهاماتی درباره حساب‌های بانکی قوه قضاییه مطرح شده و از عملکرد صادق لاریجانی در مقابله با فساد مالی، خصوصا واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران، انتقادهایی مطرح شده است.
 
مقام‌های قوه قضاییه می‌گویند در برخورد با فساد جدی هستند و اطلاعات مربوط به حساب‌ها را در اختیار نمایندگان مجلس گذاشته‌اند.
 
آنها می‌گویند انتقادها از قوه قضاییه "سیاسی" است. فاضل لاریجانی هم گفته است که هدف عده‌ای "تخریب چهره رئیس قوه قضاییه" است.
 
فاضل لاریجانی در توضیح جلسه جنجال برانگیزش با سعید مرتضوی گفته است که این جلسه با اصرار سعید مرتضوی، با "اغواگری" رابطی از طرف او و با توجه به سابقه فاضل لاریجانی در عرصه "دانشگاهی و کارآفرینی و مشاوره به هولدینگ‌ها... برای کمک به مجموعه ایشان ... کمک به نظام در شرایط تحریم" برگزار شد.
 
فاضل لاریجانی پرسیده است: "چرا آقای مرتضوی که با امکانات کامل از جلسه فیلم گرفته است تمام فیلم جلسه را که حاوی سخنان خودش است بدون دستبرد و مخدوش‌کردن منتشر نمی‌کند؟"
'قلق آنها دستم است'
در مرداد ۱۳۹۱ و در اوج درگیری‌های محمود احمدی نژاد با برادران لاریجانی، آقای احمدی‌نژاد محتوای جلسه‌ای میان فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی، رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی را منتشر کرد.
 
فیلم جلسه فاضل لاریجانی و آقای مرتضوی در مجلس ایران پخش شد در این جلسه فاضل لاریجانی از سعید مرتضوی می‌خواست زمینه را برای همکاری او با تاجری عمده فراهم کند.
 
فاضل لاریجانی می‌گفت می‌تواند از نفوذش روی صادق و علی لاریجانی در این زمینه استفاده کند. او گفت: "قلق آنها دستم است. هر دویشان."
 
او در این مکالمه مدعی می‌شود برای کسی که "مشکلاتی هم با قوه قضائیه داشت چند حکم اجرایی برایش آمده بود و مفاسد اقتصادی که چرا پول بانک را پرداخت نمی کنی، برایش مهلت گرفتم. دیگر کاری بهش نداشتند. رفتم پیش اخوی و دستورش را گرفتم."
 
آقای لاریجانی از سعید مرتضوی می‌خواهد که در مقابل انجام خدماتش به جای دریافت "حقوق ریالی"، "مسکن مختصری به نام یکی از بستگان" به او داده شود. او می‌گوید: "یک آپارتمان ۶۰۰- ۷۰۰ متری بگیرد... آپارتمان بهتر است به چشم نمی‌آید."
 
فردای انتشار این جلسه سعید مرتضوی بازداشت شد.
 
بعدها گفته شد تاجر مورد نظر فاضل لاریجانی بابک زنجانی بوده است.
'تخریب روسای قوا'
 فاضل لاریجانی در نامه اخیر خود گفته هدف محمود احمدی نژاد از انتشار ویدئوی این ملاقات برای "تخریب چهره روسای قوای این کشور" بود.
 
آقای لاریجانی خواسته است که ضمن بررسی دارایی‌های او "هم‌زمان دارایی‌های نزدیکان آقای محمود احمدی‌نژاد و دارایی‌های حاج علی‌اکبر ناطق‌نوری و نزدیکانشان و سایر مسئولان نظام که ممکن است شبهه‌ای در دارایی‌شان وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار گیرد."
 
شماری از مقام‌های ارشد دولت محمود احمدی نژاد با اتهام فساد مالی روبرو بوده‌اند. محمدرضا رحیمی، معاون اول او، به حبس محکوم شده است.
 
علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر ایران است. آقای احمدی نژاد پسر او را به فساد مالی متهم کرد.
 
آقای ناطق نوری دو سال پیش در انتقاد از قوه قضاییه گفت: "یک مرتبه می‌گوییم چندین میلیارد را عده‌ای خوردند و بردند و عده‌ای را نیز در این زمینه دستگیر می‌کنیم اما مردم هنگامی که دقت می‌کنند، می‌بینند هیچ خبری از این مبلغ و افراد دیگر شنیده نمی‌شود."
 
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، در هفته‌های اخیر هدف انتقادهای زیادی بوده است.
 
بابک زنجانی، تاجری که به اعدام محکوم شده، می‌گوید حکم او "تلافی" افشاگری سعید مرتضوی علیه فاضل لاریجانی است.
 
هفته گذشته یک بسیجی پس از دیدار با صادق لاریجانی گفت: "رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که عملکرد و کارهای فاضل را قبول ندارم و هیچ حمایتی از او نمی‌کنم، این را از قول من نقل کنید."
+6
رأی دهید
-64

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    koros_nl - امستردام، هلند
    دیگه حالم از کامنت های شما بهم میخوره , اندازه موش هم عقل ندارد , معلوم نیست از کجای ایران آمدید که فقط بخل , حسد و کینه با خودتون آوردید , اینجا هم که علاف هستید و زندگی انگلی میکنید .
    36
    35
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان
    حسابهای بانکی مرکز تجمع زباله ها علی گدا رو فراموش کردی دالتون.
    29
    38
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران
    رفتن کاراشو فعلا ماسمال کردن ، این دالتون های لاریجانی ملت را چی فرض کردن ؟ این چن سال کجا بودی چرا حرفی نمیزدی یهو از کجا پیدات شد با داداشات رفتی حساب سازی کردی الان میای میگی آمادم بررسی بشه ؟ چرا همون موقع از خودت دفاع نکردی ؟ جالبه هیچ کی هم نیومده دستگیرش کنه ! 5 تا داداش کلاهبردار کلاش اخوند صفت عین انگل خون مردمو خوردین
    24
    35
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    تمام این آشغال ها زیر پرچم اسلام کار میکنند.واقعیت اینستکه تمام این فسادها بعلت حفظ بیضه اسلام با گذاشتن کلاه شرعی بر روی اعمال فساد عناصر نظام وفتوای مراجع عالیقدر از جمله خامنه ای صورت میگیرد.خانه از پای بست ویران است!؟!؟
    28
    36
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین

    همه مال دنیا رو شما برادران شپشو داشته باشید،یه آدم حسابی تره براتون خرد نمیکنه!
    9
    37
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    هرچه این کثافتکاریها بیشتر بهم زده می شود، گندش بیشتر درمی آید. آیا کسی می تواند یک جور صداقت مثبت از این آقایونی که ادعای خدمت به خلق را داشتند و دارند، پیدا کند؟ باید به ریش کسانی که به این دزدها و غارتگران اعتماد دارند، خندید و جریمه شان این است که پلاکی هم گردنشان بیندازند و آنها را در خیابانها بگردانند تا ملت بفهمد، "گاوان و خران باربردار بهتر از اینها هستند!!
    7
    18
    شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    [::koros_nl - امستردام، هلند::]. لابد تو هم میزبان ....شدی!!! این رژیم سرتاپا غرق در فساد است و مزدوران و وابستگان آن انگل وار به بدنه بیمار کشور آویزان هستند. این مرتیکه احمق لاریجانی بی‌ شک تمامی اموال به غارت برده از ثروت ملی مردم ایران را بنام نزدیکان خود کرده که با خیال راحت این اراجیف را سر میدهد. راستی‌ تو از کدامین رگ در حال خشکیدن ایران در حال مکیدن هستی‌؟
    7
    4
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    koros_nl - امستردام، هلند
    [::Dara20 - تهران، ایران::]. گور بابای لاریجانیها !! نگاه کنی میبینی از هر ۱۰۰ تا کامنت ۱ کامنت قبل خواندن هست , باقی چرندیات نوشتن !!.
    2
    6
    یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.