ایران در لیگ قهرمانان آسیا تنها دو سهمیه مستقیم دارد

بر اساس اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها دو تیم از ایران به صورت مستقیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد و دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حضور در این مسابقات باید در مرحله پلی آف بازی کنند.
 
دو تیم استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران و ذوب آهن اصفهان قهرمان جام حذفی دو سهمیه اصلی ایران در مسابقات فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند.
 
کشورهای امارات و عربستان هر کدام با ۳ سهمیه مستقیم بیشترین سهمیه را در منطقه غرب آسیا دارند.
 
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته سهمیه ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ خواهد بود. این به این معنی است که پرسپولیس تیم دوم فصل پیش هم می‌تواند بدون حضور در مسابقه پلی آف در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.
 
آقای تاج گفته است:" سهمیه ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه بعلاوه یک است. کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای به ایران نحوه قرعه کشی را اعلام کرده، در این نامه ایران در جایگاه سوم غرب آسیا است و تیم‌های استقلال خوزستان، ذوب آهن و پرسپولیس به صورت مستقیم و استقلال تهران در مسابقه پلی اف حضور خواهند داشت."
 
به گفته رییس فدراسیون فوتبال ایران علت افزایش سهمیه ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشکلات عراق برای برگزاری این مسابقات است.
 
سهمیه مستقیم عراق در این مسابقات به دلیل عدم کسب مجوز فوتبال حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران داده شده است.
 
در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا چهار تیم تراکتورسازی، سپاهان، ذوب آهن بعنوان سهمیه مستقیم در این مسابقات حضور داشتند و نفت تهران هم با شکست در مسابقه پلی آف مقابل الجیش قطر از راهیابی به مرحله گروهی باز ماند.
 
در مرحله گروهی مسابقات فصل گذشته تراکتورسازی و ذوب آهن موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شدند ولی در این مرحله با شکست در دو مسابقه رفت و برگشت مقابل النصر و العین امارات از دور مسابقات کنار رفتند.
 
فصل گذشته جونبوک موتورز کره جنوبی با شکست العین امارات در مجموع دو بازی رفت و برگشت برای دومین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.
+9
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.