یک صفر از واحد پول ایران کم می‌شود.

+108
رأی دهید
-13

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان

    مگر می شود با برداشتن یک صفر اقتصاد ورشکسته و دربوداغون کشوری را نجات داد؟ پس از این ببعد باید شاهد میلیاردها تومن غارت و چپاول از خزانه مملکت باشیم!! من پیشنهاد می کنم اسکناس میلیونی هم چاپ کنید، جناب حسن کلیدساز، که وقتی دزدی کلانی انجام می شود لااقل قطر پولها زیاد نباشد که بتواند در کیفهای سامسونت این آقایان جای گیرند!!
    13
    106
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران

    کار بسیار عالی‌ کردین ریال مال عربستان ، تومن ایرانیست.
    20
    70
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    msforugh - تهران، ایران

    همون بلایی که سر اروپا اومد درست سر ایران میاد. به فرض اگه چیزی رو ۱۰،۰۰۰ ریال میخریدی الان ۱۰،۰۰۰ تومن میخری.
    16
    64
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    behzad2010 - رتردام، هلند

    واحد پول را پشگل میگذاشتند، با مسما تر بود!
    27
    133
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Bijan Mehrian - تهران، ایران
    ممکنه بضرر کسانی باشه که تو بانک اندوخته ای دارن !!. البته ممکنه یک بانکدار بدونه این تغییر پول . چه نقشی در زندگی مردم خواهد داشت .
    14
    15
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    دیدگاه - کوهسار، ایرلند

    ارزش حقیقی پول ایران همون صفر هست که دارند ورش میدارند.
    16
    84
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دژمن الله - روسیه، روسیه

    ریال واژه ی اسپانیایی بود و تومن هم واژه ی مغولی است به معنی "یک هزار" اگر اشتباه نکنم، اقلا نام واحد پول ایران رو "دریک" بذارید که در زمان هخامنشی رایج بوده و واژه ی ایرانی است.
    15
    42
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا

    اولین خاین به مملکت شاه ترسو بود که از ایران فرار کرد وبدون هیچ مقاومتی ایران رو تقدیم ملایان کرد ودر مقابل توطئه غربی ها تسلیم شد وهویدی بدبخت رو هم برای قربانی کردن در ایران جاگذاشت که مردم باتوجه به وضعیت اقتصادی بد ایران طی این سی واندی سال هر روز بدتر از روز قبل است فهمیدند که هویدا نخست وزیری نمونه وبی نظیر بود که طی سالیان درازی که نخست وزیر بود هرگز أجازه نداد چیزی بطور غیر عادی وبا سرعت نور گران شود . یک همچین شخصی با عرضه ومدبری می بایست مورد تشویق وقدراتی قرار می گرفت ونه اینکه اعدام شود.
    25
    58
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا

    دومین خاین به ایران چپ گراها وراست گراهای افراطی وحوافه پرستان و مریم ومسعود رجویهای وطن فروش خاین بودند که توسط غربیها حمایت شدند تا از خمینی وحامیانش حمایت کنند و همراهی مردم نادانی که به خیابان ریختند بی آنکه شعور ودرک وتصور چنین روزهای سخت وغیر قابل باوری رو از سرنوشت خودشون در این روز وروزگار داشته باشند .
    9
    66
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا

    نتیجه کشوری عقب افتاده و ورشکسته مالی با آمار بالایی از معتادین وخودفروش از سنین هشت سال به بعد که در یوتیوب حتی معتادین نوزاد نیز دیده میشود که از مادران مبتلایشان معتاد به دنیا آمده اند وخلاصه قتل وجنایت وخودکشی وخودسوزی واختلاص وپولشویی وهزاران بدبختی دیگه وفرار مغزها وغیره . لعنت بر ملایان به درد نخور ومخرب ومفت خور وحامیان نون به نرخ روز خور وجاسوسشان مانند تفکراسلامی کپنهاک دانمارک که هم از توبره میخورند هم از آخور.
    13
    48
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران

    [::Sepas - تهران، ایران::]. تومان کلمه فارسی و ایرانی نیست،بلکه مغولی است و به معنای 1000 میباشد.یک ریال 100 دینار است و هزار دینار میشود 10 ریال یا یک تومان.
    5
    28
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان
    [::Sepas - تهران، ایران::]. تومان کلمه ترکی هست و برای اولین بار در سپاه چنگیز خان به ده هزار نفر گفته می شد و سر کرده ده هزار سرباز هم امیرتومان می گفتند، چنگیز چون پدرش در جنگ بدست ترکان اویغور با مرکزیت اورمو که امروز ایالت خود مختار هست و البته آن موقع مستقل بود در قرن گذشته توسط چین اشغال شد ، بلاخره به آنجا حمله کرد و بعد از شکست ، دستور داد که نوشته قدیمی خط ترکی ارخون را در مغولستان رسمی کند و تدریس کنند و اداره امپراتو ری از انها کمک گرفت که اویغور سپاه چنگیز را به شکل ارتش مدرن به دسته های صدی، هزاری و ده هزاری همان تومان منظم کردند و بعد ها توسط غازان خان ، ایلخانی به ایران هم رسید و ماند تا دوره قاجار و بعدا شاه به ریال تبدیل کرد ولی نام تومان از بین نرفت ولی ریال هم نه اسمش نه قدرتش دوام نیاورد.
    13
    28
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    تا یک دو سال آینده ۱تومن معادل ۱ریال الان میشه،پس هیچ فرقی نداره..
    4
    26
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    با واحد پولی‌ تومان به جای ریال موافقم، وگر چه که حذف یک یا چند صفر اقتصاد ورشکسته ما را نجات نمیدهد، چون کار دست ادم‌های کار بلد نیست، و دزدی‌های کلان بسیار رایج ! چند وقت پیش از تلویزیون فرانسه یک رپرتاژ رو میدیدم از یک کشور آفریقایی خیلی‌ فقیر که یک نفر با چندین دسته پول اسکناس داشت میرفت تو بازار که خرید روزمره خودش رو انجام بده ! یعنی‌ پول اون کشو فاصله زیادی با کاغذ روزنامه نداشت...
    10
    22
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    ekmanuk.ali - لیورپول، انگلستان - شیراز، ایران از اطلاعات شما ممنون ، نمیدونستم این اسم تومن خارجیه ولی‌ به هر حال واحد پولی‌ را از عربا جدا میکنه به نظر من.
    4
    13
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    az tabare korush - بروکسل، بلژیک

    واحد پولی رو اگه دلارم بکنین تا شما بر مسندین چیزی درست نمی شه . یه هندی زاده ای بود که می گفت اقتصاد مال خر است نتیجش بهتر از این نمی شه  دیگه منتظر روزای بدتر ازاینم باید بود تازه روزای خوش خوشانه
    5
    26
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

    [::لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا::]. نه عزیز , این شاه نبود که به مردم خیانت کرد بلکه این مردم بودند که به او پشت کردند . توهمات چنان بود که تصور میکردند که بجای دادن هفت تومن برای یک دلار وضعشان بهتر میشه و یک تومن میدن و هفت دلار میگیرند. آره گرامی .نفت مجانی برق و آب مفت ومجانی. و مردم به دروغ های خمینی اعتماد کردند. اکنون هم ۴۰۰۰ هزار تومن میدن و یک دلار میگیرن و همان را هم خرج بت خانه های کربلا و نجف و امامزاده ها میکنند
    13
    34
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران
    بیشتر از 100 بار پیش اومده که طرف نتونه مانده حسابش رو به تومان بخونه آورده من براش بخونم! واقعا ریال چیز مسخره ای هستش و سالها قبل باید حذف میشد. مردم ما نصف عمرشون فقط برای تبدیل ریال به تومان تلف شده!. حالا از اون گذشته بعد از حذف ریال ببین چقدر اشتباهات مالی پیش بیاد تو این ممکلت!
    7
    5
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    صفر یعنی اخوندها و دستمآل بدستاشون یا ملت ایران؟
    6
    9
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا::]. فقط بگین مرگ بر شاه .....نه غربی نه شرقی ۱۰۰۰تا جارو برقی.....روح اونای خمینی.....شاه به ما کتک داد و خمینی به ما پفک داد....راضی به این مقدار کنونی نباش.
    11
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::لعنت بر ذات پلید - ملبورن، استرالیا::]. بیدبینم وقتی ۹۸،۲% جمهوری اسلامی را میخواستند و ولی وقیه ،شاه ترسو میتونست چکار کنه؟!،چقدر را بکشه و تا چه حد پیش بره؟......!شاه ترسو نبود ملت ما نادان بودند و هستند، ببینم هر ۴ سال در انتسابات سراشپزی رژیم همانطور که برای بنی صدر و رجایی و خامنهای و رفسنجانی و خاتمی تو صف ایستادند برای احمقی نجات روانی و روحانی روباه صفت هم ایستادند،هیچوقت حاضر به تغییر شرایت نیستنس بلکه کارشون شده یا دعا کردن که خدا اونها را نجات بده ،مهدی را بفرسته یا چشم به راه امریکا و کشورهای خارجی دوختن که به نجاتشون بیان....پس بید گفت خانه از پای بست ویران بود و است....
    13
    20
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    فارسان - مرکزی، ایران
    مغول زاده های پا نترک بی مقدار بی وطن ذوق مرگ شدن از شنیدن تومان!!!!چون این واحد پول در دوران رضا شاه بزرگ به ریال تبدیل شد ودر دوران سیاه حکومت آخوندی دوباره به تومان بر گشت فقط می توان گفت (دوران حکومت ایران سازان پهلوی پرانتزی بود بین قاجار و حکومت آخوندی!!!!البته به یاری انقلابیون نادان و خاعن 57از هر رنگ وبوووووو)
    14
    14
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbilam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اقا بیاین واحد پولو بذاریم تنبان چون هم با تورم بالا میره هم بدون تورم میاد پایین هم میتونه یه جا ثابت بمونه هم کش داره هم می تونه بدون کش استفاده بشه در چند نوعو رنگ هم هستش میتونی هر صبح بکشیش بالا یا بکشیش پایین میتونی خرجش کنی میتونی گرو بذاری ولی نمیتونی بدون تنبون هم بیرون بری دقیقن مثل پولlol
    1
    17
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    همش یک صفر خیلی کمه بابا لااعقل 3 تا صفر باید بره تازه ریال اگر به تومان تقییر کنه پول خورد اسمش چی میشه هر پولی یک پول خورد هم دارد مثل دلار وایرو که نام پول خوردشان سنت است ریال هم نام پول خورد تومان است اگر ریال را بردارند چی میشه ؟
    2
    15
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.