محبوبیت ترامپ در کردستان عراق + عکس

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه - یک رستوران به تازگی در شهر دهوک در منطقه کردستان عراق شروع به کار کرده است. این به تنهایی اتفاقی عجیبی نیست اما وقتی نام این رستوران "دانالد ترامپ"باشد و آرمش نیز سر رییس‌جمهور آینده امریکا باشد، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. دانالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در چندین مورد از استقلال منطقه کردستان عراق حمایت کرد و همچنین مواضع تندی علیه گروه "دولت اسلامی"گرفت.
پس از پیروزی وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، بسیاری از مردم در منطقه کردستان عراق پیروزی او را جشن گرفتند. مواضع دونالد ترامپ پیرامون منطقه کردستان عراق مانند بسیاری دیگر از موارد در نوعی خود متناقض‌نما است. او از یک سو خود را طرفدار کردهای معرفی کرده است اما از سوی دیگر علاقه خود به صدام حسین دیکتاتور سابق عراق که بارها و بارها کردها را مورد قتل عام قرار داده است پنهان نکرده. صدام در سال ۱۹۸۸دست کم ۵هزار کرد عراقی را در حلبچه توسط سلاح شیمیایی گاز خردل قتل عام کرد.
با این حال حمایت از ترامپ در منطقه کردستان عراق به جایی رسیده است که به گزارش رسانه‌های محلی برخی از والدین نام نوزادهای پسر خود را ترامپ گذاشته‌اند.
 
 
 
+39
رأی دهید
-54

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    کلا دو نوع فرزند در دنیا داریم یکی فرزندی که بزرگ میشود مستقل میشود و هیچ وقت فداکاری و زحمات مادرش را فراموش نمیکند و به آن افتخار هم میکند دوم فرزندانی داریم که بزرگ میشوند و مستقل میشوند و پس از آن منکر اصلا هر گونه ارتباط پیشین با مادرشان میشوند. حالا از برکات دنیا فرزندانی تربیت شده‌اند که نه تنها منکر مادر میشوند بلکه میروند شوهر همسایه که قاتل پدرشان در کودکی بوده را برای هم بستری به زور به خانه می آورند تازه ادعای ناموسشان هم میشود! حقیقت تلخ است و برای همین است که حتی با ترک بودنم به ایرانی بودنم و تاریخ با مدارا و بزرگ و بدون قتل و غارتش میبالم. جانم فدای مادر
    64
    79
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران
    [::romano - تهران، ایران::]. اقدام جاهلانه یک رستوران دار را نمیتوان به میلیونها انسان دیگر با مثالهای کج و معوجی که انتهایش به یک نفع نابخردانه قومی هم ختم شود، نسبت داد؛ همانطور که ما نیز اعمال و رفتار چند تازه بدوران رسیده ای که آبشخور اصلی شان از اقتصاد تزریقی ترکیه و اقتصاد فاسد ایران است، با دادن شعار مرگ بر فارس در تهران، نسبت به تمامیت مردم منطقه ای نمیدانیم!
    22
    40
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    sikan - موناکو، فرانسه
    عجب شعور بابایی دارنددددد
    11
    5
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ahora_nima - استکهلم، سوئد
    [::romano - تهران، ایران::]. حالا می‌شه بپرسم این انشائ شما چه ربطی‌ به این خبر داشت
    18
    16
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. برادر عزیز شما درست میگی من زیاده روی کردم. پوزش
    1
    5
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    behran - کردستان، ایران
    [::romano - تهران، ایران::]. با سپاس از شما هموطن گرامی جهت تعدیل نظر
    5
    2
    ‌پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.