مطهری از تلاش برای دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای و سپس با موسوی و کروبی خبر داد

میرحسین موسوی، زهرا رهنور و مهدی کروبی از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستندعلی مطهری نایب رئیس مجلس ایران از برنامه دیدار با آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و سپس ملاقات با میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی خبر داده که از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
آقای مطهری که به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، در دانشگاه امیرکبیر تهران سخنرانی می کرد در واکنش به درخواست حضار برای آزادی این سه چهره سیاسی گفته است: "من فکر می‌کنم باید مسئله حصر هر چه زودتر حل شود این نمی‌شود که ما هر چند وقت دور هم جمع بشویم و این صحبت را مطرح کنیم."
به گفته آقای مطهری "در حال حاضر رفع حصر جزو مطالبات بخش زیادی از جامعه ماست... اینکه اینها ۶ سال در حصر بودند نه با قانون منطبق است نه با تعالیم دینی".
آقای مطهری در این سخنرانی خبر داده که "برنامه داریم ضمن ملاقات با رهبری و سپس دیدار با محصوران این مشکل را حل کنیم".
همزمان با اظهارات امروز آقای مطهری، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران هم در دانشگاه تهران سخنرانی کرده و اقدامات سه چهره سیاسی محصور را "جنایت" خوانده است.
آقای محسنی اژه ای گفته که مصوبه شورای امنیت ملی برای حصر این افراد کماکان باقی است، اما دستگاه قضایی در صورت تغییر این مصوبه آمادگی محاکمه آنها را دارد.
علی مطهری به طور مکرر درباره ضرورت پایان دادن به حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی اظهار نظر کرده استعلی مطهری پیگیر موضوع رفع حصر
علی مطهری تاکنون بارها در سخنرانی های عمومی و اظهارنظرهای علنی خواستار رفع حصر خانگی رهبران جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸ شده است. این اعتراض ها در پی اعلام شدن نام محمود احمدی نژاد به عنوان نامزد پیروز شکل گرفت و به مرور با شدت بیشتر سرکوب شد.
 
در یکی از تازه ترین اظهار نظرها درباره سه چهره سیاسی ایران که در حصر خانگی هستند، آقای مطهری ماه گذشته گفته بود "چون نظر مقام رهبری بر ادامه حصر است سایر مقامات به این موضوع وارد نمی‌شوند".
او خبر داده بود که حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در این زمینه با آقای خامنه ای صحبت کرده اما از آقای روحانی انتقاد کرده و گفته بود "از همان ابتدا باید قوی‌تر عمل می‌کرد". رفع حصر خانگی از این سه چهره سیاسی از وعده های انتخاباتی آقای روحانی بود.
 
تابستان دو سال پیش آقای مطهری گفته بود که آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به درخواست او در مورد رفع حصر یا محاکمه قضایی این سه نفر، با هر دو درخواست مخالفت کرده است.
 
آقای مطهری از رهبر جمهوری اسلامی ایران نقل کرده بود: "جرم اینها بزرگ است و اگر امام بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم."
 
دی ماه ۱۳۹۱، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران گفته بود که آیت‌الله خامنه‌ای شخصا اسامی میرحسین موسوی و مهدی کروبی را از میان "لیستی ۴۰ نفره" از چهره های معترض که قرار بوده بازداشت شوند جدا کرده و مسئولیت برخورد با آنان را خود به عهده گرفته است.
+31
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۳
    Shamsalimirza - دوبی، امارات متحده عربی
    بوی انتخابات به مشام میرسد و وعده های الکی که برای مردم آب و نان هم نمیشه. ملت ایران هنوز دلش رو به این سه نفر خوش کرده. زمان میر حسین موسوی کم جنایت شد؟ کشتار 67؟ خشونت علیه زنان و بچه ها؟ تجاوز در زندانها؟ کروبی با حکم حکومتی و در راس بنیاد شهید کم دزدید؟ این مردم کی میخوان از خواب بیدار شن؟
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران
    کم کم دارن به روغن سوزی میافتن و وقتشه که سوپاپ های اطمینان رو وارد کنند تا بنوعی نجات بخششون بشه !!
    0
    9
    ‌چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.