تذکر صادقی به لاریجانی: چرا از شأن مجلس دفاع نمی‌کنید

محمود صادقی خواهان توضیح درباره حساب‌های قوه قضاییه شده بود محمود صادقی، نماینده مجلس ایران که به دلیل اظهاراتش درباره حساب‌های بانکی قوه قضاییه به دادسرا احضار شده بود، در تذکری به علی لاریجانی، رئیس مجلس، از او به دلیل واکنش نشان ندادن به تعقیب قضایی خود انتقاد کرده است.
 
آقای صادقی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۴ آذر از رئیس مجلس پرسید که چرا در حالی که مأموران دادستانی نیمه‌شب برای دستگیری او به محل زندگی‌اش رفته بودند، اشاره‌ای به "تعرض به حریم مجلس" نکرده و از شأن مجلس دفاع نکرده است.
 
محمود صادقی، نماینده فراکسیون امید در مجلس ایران چندی پیش خواهان توضیح وزیر اقتصاد درباره "شایعات" مربوط به واریز میلیاردها تومان از وجوه قوه قضاییه به حساب‌های شخصی صادق لاریجانی، رئیس آن شده بود.
 
او امروز یکشنبه ۱۴ آذر در مجلس گفت که پیگیری موضوع حساب‌های قوه قضائیه از سوی او "هیچ مغایرتی با آرامش در جامعه ندارد" بلکه "آرامش را کسانی به هم می‌زنند که نیمه‌شب به حکم یک بازپرس نابخرد یک نماینده مجلس را می‌خواهند اینگونه جلب کنند".
 
علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در پاسخ به آقای صادقی گفت که صحبت‌های او "متناسب با روابط بین قوا" نیست و ذکر این نکته که پول‌های مربوط به قوه قضاییه به حساب شخصی واریز شده "محل اتهام است".
 
آقای لاریجانی خطاب به محمود صادقی گفت: "بنده به شما عرض کردم که این اتهامی نادرست بوده است و این پول‌ها به نام قوه قضاییه بوده و به نام شخص نیست؛ چرا صحبتتان را اصلاح نکردید؟"
 
رئیس قوه قضاییه ایران پیش از این بدون نام بردن از آقای صادقی گفته بود: "اینکه نماینده‌ای از فراکسیون امید با کمال وقاحت از پشت تریبون مجلس، رئیس قوه قضاییه را متهم به واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شخصی خود کرده است، مایه شرمساری نیست؟"
 
چند روز بعد از این اظهارات، مأموران دادستانی برای جلب آقای صادقی به محل زندگی او رفتند، اما موفق به بازداشت او نشدند.
 
روز سه‌شنبه هفته گذشته آقای صادقی خود در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد و بعد از انجام تحقیقات با صدور قرار کفالت و با معرفی کفیل آزاد شد.
+63
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    کدام شان مجلس اقای محترم ؟ مجلسی که در ان شعبان بی مخ هایی همچون قاضی پور و کوچک زاده نماینده هستند شأنی ندارد . همان روزی که که نام مجلس ایران را از ملی به طویلستان اسلامی تغییر دادید و مجلس شان خود را از دست داد .
    2
    40
    یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    اخه یکی‌ از دلتون‌های عراقی که برادر همین پفیوز بی‌ شرف باشه طرف مقابل توست. اخه از قدیم گفتند چاقو دسته خود را نمی برد
    0
    14
    یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.