جراحت۳۰ دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور در همدان

به دنبال واژگونی اتوبوس که از خوزستان عازم گیلان بود، در ورودی شهر همدان 30 دانش‌آموز مجروح شدند. رئیس پلیس راه استان همدان غیراستاندارد بودن جاده را که در محدوده شهر هم بوده، علت این حادثه می‌داند، اما فرماندار می‌گوید جاده ایمن است و راننده خواب‌آلود مقصر اصلی حادثه است.
این حادثه ساعت 6:45 صبح جمعه در جاده ملایر به همدان و در ورودی شهر همدان رخ داد.
رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان در این باره گفت: «دقایقی قبل از واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان گیلانی، اختلاف سطح جاده به خاطر قیرزدگی موجب شد راننده یک دستگاه کامیون که در حال تردد از همان جاده بود، کنترل وسیله نقلیه‌اش را از دست بدهد و واژگون شود که در این حادثه دو سرنشین کامیون مجروح شدند. پس از واژگونی این کامیون، راننده این اتوبوس که حامل دانش‌آموزان گیلانی بود با دیدن صحنه واژگونی کامیون، او نیز کنترل وسیله نقلیه‌اش را از دست داد و ترمز کرد، اما به خاطر لغزنده بودن سطح جاده اتوبوس نیز واژگون شد و 30 دانش‌آموز مجروح شدند. عزیزی ادامه داد: «با حضور امدادگران، 20 سرنشین اتوبوس به صورت سرپایی مداوا و 10 تن از آنها به بیمارستان منتقل شدند.»
رئیس پلیس راه استان همدان استاندارد نبودن شیب عرضی جاده و جمع شدن آب در وسط آن و لغزندگی جاده را علت این حادثه اعلام کرد و گفت: «راننده‌ها باید هنگام جمع شدن آب در وسط جاده و لغزنده بودن سطح معبر سرعت خود را تا 30 کیلومتر در ساعت کاهش دهند؛ در حالی که سرعت این اتوبوس 70 کیلومتر در ساعت بوده است.»عزیزی گفت: «در هر دو حادثه به خاطر اختلاف سطح جاده ناشی از قیر‌زدگی و نامناسب بودن شیب عرضی جاده، شهرداری همدان 50 درصد و راننده نیز 50 درصد مقصر شناخته شدند. این در حالی است که فرماندار همدان می‌گوید این جاده ایمن و استاندارد است.»
 علی تعالی، فرماندار همدان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «چنانچه فرض بر نا‌ایمن بودن جاده باشد باید روزانه شاهد چنین تصادفاتی در این جاده باشیم اما این جاده دوبانده و ایمن است و سرعت بالا و خواب آلوده بودن راننده موجب واژگونی اتوبوس راهیان نور شده است.»
 وی ادامه داد: «راننده اتوبوس چون از جنوب کشور در حرکت بود خسته و خواب آلود بوده و در آن زمان نیز کمک راننده در حال استراحت بوده است. راننده با دیدن کامیون واژگون شده به اشتباه تصور کرده کامیون به سمت اتوبوس وی در حرکت است و به همین خاطر ترمز کرده که به خاطر بارندگی و لغزنده بودن جاده، اتوبوس واژگون می‌شود و پس از برخورد با گاردریل با یک درخت برخورد می‌کند و همین برخورد موجب متوقف شدن اتوبوس می‌شود. چنانچه اتوبوس با درخت برخورد نکرده بود احتمال تلفات جانی بیشتر می‌شد.»
او ادامه داد: «چنانچه جاده نیز نا‌ایمن باشد پلیس راه با نصب علائم به راننده‌ها هشدار می‌دهد؛ اما در این حادثه روشن است که راننده به علائم نیز توجه نداشته و با سرعت بالا در حرکت بوده است.»
+26
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Vejdan bidar - امستردام ، هلند

    بی‌ مسئولیتی خانواده‌ها که بچه‌هاشون رو به این جور مکان‌ها میفرستند، این اتفاق برای چندمین بار است که تکرار میشود.الان هم که هم راننده مقصر است هم جاده ، این هم از تشخیص جناب سروان ؟!!
    0
    24
    شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.