ایران خواستار آزادی فوری دو شهروند بازداشت شده در کنیا شد

دو ایرانی بازداشت شده در نایروبی وزارت خارجه ایران از کنیا خواسته است تا دوشهروند ایرانی را فورا آزاد کند.
 
مقام‌های قضایی کنیا روز گذشته پنج شنبه۱۱ آذر(اول دسامبر)از دستگیری دوشهروند ایرانی به نام های نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین قلی صفایی خبردادند.
 
به گفته مقام‌های کنیایی این دو ایرانی متهم هستند که برای انجام "عملیات تروریستی" از سفارت اسرائیل در نایروبی تصویربرداری کرده‌اند.
 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اخبار منتشره در این مورد گفت که این "دو از وکلای رسمی دادگستری و اساتید دانشگاه هستند که از سوی خانواده دو زندانی ایرانی در کنیا به منظورپیگیری و مشاوره حقوقی زندانیان مذکور به نایروبی رفته بودند، اما روز سه شنبه در بازگشت از دیدار با زندانیان با بروز یک سوءتفاهم از سوی پلیس مورد سوال قرار گرفتند، اما با پی‌گیری‌های بعمل آمده آزاد شدند، اما متاسفانه با ورود برخی از طرف‌های ثالث به این موضوع مجددا پلیس کنیا این دو را روز پنج شنبه بازداشت کرد."
 
احمد ابوالفتحی و منصور موسوی شهروندان ایرانی هستند که سه سال پیش در کنیا به جرم انبار مواد منفجره به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند.
 
سخنگوی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که با پیگیری جدی دولت و قوه قضاییه کنیا این دو شهروند ایرانی فورا آزاد شوند.
+8
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان

    آمریکا و انگلیس و کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر هم از دولت ایران درخواست کرده اند که شهروندان خود را که به بهانه های بیهوده در اسارت و گروگان جمهوری اسلامی هستند، آزاد کند!!
    1
    47
    جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس

    این همه ایرانی رو میگیرن در دنیا صدای این کثافتها در نمیاد آما وقتی جاسوس های کثیفشون رو میگیرن اربده میزنن آشغالها .
    1
    49
    جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    negeen - کلن، آلمان

    بنظر میاد که از دزدهای شاخه خارج از کشور هستند والا اون 180 نفر که در کجا بود تایلند یا سنگاپور که منتظر اعدام هستند هم ایرانی هستند !!!!!
    1
    41
    جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    حالا چرا فوری و با عجله؟بگذارید بازجوئی شوند و تلفن همراهشان کنترل شود,سپس اگر جرمی نداشتن آزاد میشوند.این دستپاچگی شما !!برای چیست؟تو کشور خودتان طرف باسب روضه خونه گفته یابو,الان سه ساله درگیره.نماینده مردم در مجلس گفته این پولها بجای اینکه درحسابهای دولتی باشه تو چیب صادق جونه,شبونه میخواستید قپونی اونو ببازداشتگاه ببرید
    1
    45
    جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.