بازتاب گسترده مکالمه 'غیررسمی' دونالد ترامپ و نواز شریف

دونالد ترامپ از زمان انتخابات با رهبران کشورهای مختلف گفتگو داشته است در ساعات دیروقت روز گذشته، چهارشنبه ۳۱ نوامبر یک مکالمه تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، صورت گرفت.
 
بر اساس متنی که دولت پاکستان منتشر کرده است این گفتگو ورای یک مکالمه متداول بین دو مقام ارشد بود؛ زیرا آقای ترامپ با لحنی غیررسمی از آقای شریف تجلیل کرد.
 
در بخشی از این بیانیه‎ای که پاکستان به نقل از آقای ترامپ منتشر کرده نوشته است: "شما اعتبار بسیار خوبی دارید. شما آدم فوق‌العاده‌ای هستید. پاکستان کشور محشری است، در کشور شما فرصت‎های بسیار زیادی هست و مردم آن از باهوشترین انسان‎ها هستند."
 
از آنجایی که تنها متن مکالمه بین این دو مقام ارشد منتشر شده است، نمی‎توان حدس زد که این نقل قول‎ها تا چه حد مستقیم هستند.
 
جای دیگر در این متن آمده است: "لطفا پیام مرا به مردم پاکستان برسانید. آنها انسان‌های شگفت‌انگیزی هستند و هر پاکستانی که من شناخته‎ام منحصر به فرد بوده است."
بیانیه آمریکا
یک ساعت پس از پایان این مکالمه، دفتر آقای ترامپ نیز با انتشار بیانیه‎ای مختصر این گفت‌وگو را "سازنده" توصیف کرد و نوشت که این دو درباره آنکه آمریکا و پاکستان چگونه می‌توانند برای "تحکیم روابط" در آینده همکاری کنند، صحبت کردند.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: "رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به ایجاد روابط شخصی و بادوام با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان ابراز علاقه کرد."
 
اما استفاده مکرر از صفات تجلیل‌آمیز در متنی که دولت پاکستان منتشر کرده بیشتر از هر چیز توجه رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی را به خود جلب کرده است.
نواز شریف از دونالد ترامپ دعوت کرده تا از پاکستان دیدار کند
+14
رأی دهید
-66

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان

    مردم آن از باهوشترین انسان‎ها هستند.آنها انسان‌های شگفت‌انگیزی هستند ! این میتونه جایزه بهترین جوک سال رو بگیره
    3
    59
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    "پاکستان کشور محشری است، در کشور شما فرصت‎های بسیار زیادی هست و مردم آن از باهوشترین انسان‎ها هستند.". آدم چیزی نگه بهتره.چون هر سه مورد دقیقا ۱۸۰ درجه برعکسه.
    3
    59
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا

    بنده خدا هنوز رو کار نیومده قاط زده 😂
    3
    46
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    malek khorshid - روتردام، هلند

    عوضی‌‌ترین ،بی‌ سواد‌ترین ،کلاش‌ترین و .....‌ترین انسانها پاکستانی‌ هستند. البته همه جا خوب و بد داره ولی‌ در پاکستان بد‌هاشون بیشتر از خوب هاشان هستند.
    5
    53
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    تا اینجا که من تجربه کردم و رفتار پاکستانی های مقیم انگلیس را دیدم . از میان 100 نفرشان 5 -6نفر خوب و منطقی می بینی . یعنی 5 درصد.
    2
    43
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    این بابا، رئیس جمهور جدید ما در آمریکا، فرق بین آلمان و پاکستان رو نمیدونه. به احتمال زیاد فکر میکرده داره با یکى در اروپا صحبت میکنه. در مناظره دومش با کلینتون دو مطلب کاملا متضاد در مورد ایران گفت. فکر میکنم ایشون به احمدینژاد گفته بود که انگلستان جزیره کوچکیست در غرب آفریقا!
    3
    27
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    داد از این بیداد - ایران، ایران

    اگثر این مسلمان های تروریست و بمب گذار یا پاکستانی هستن یا سفری به پاکستان داشتید، حالا فقط شیطان میدونه و ترامپ و نواز شریف که چه خوابی برای دنیا دیدن،
    1
    22
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::نازک بین - شفیلد، انگلستان::]. ۵ درصد با با انصافت کجا رفته،میدونی ۵ درصد یعنی چه؟اگر یک دهم درصد ای پاکهستانیها(کثیف ستانیها)یک ژن ادم در خودشون داشته باشند ،معجزه قرن و میشه انرا هشتمین اعجاز دنیا نام داد.
    0
    3
    جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.