هواپیمای حامل فوتبالیست های برزیلی 'سوخت تمام کرده بود'

هواپیما در نزدیکی مدلین در کلمبیا سقوط کرد براساس محتویات یک نوار صوتی درز کرده به رسانه ها، هواپیمای برزیلی حامل فوتبالیست های یک باشگاه دسته اول این کشور که در کلمبیا سقوط کرد سوخت تمام کرده بود.
 
در فایل صوتی برج مراقبت صدای خلبان هواپیما شنیده می شود که به دلیل "از کار افتادن کامل سیستم های الکتریکی" و فقدان سوخت مکررا برای فرود فوری تقاضا می دهد.
 
درست پیش از پایان نوار خلبان می گوید در ارتفاع ۹ هزار پایی (۲۷۴۳ متری) در پرواز است.
 
شش نفر از ۷۷ سرنشین هواپیما زنده مانده اند.
 
اعضای تیم باشگاه چاپکوئنس برزیل و ۲۰ خبرنگار با این هواپیما برای یک بازی فینال به کلمبیا می رفتند. این نوار که چند رسانه کلمبیایی منتشر کرده اند مؤید گزارش های قبلی است دایر بر اینکه ممکن است کمبود سوخت از عوامل سقوط بوده باشد.
 
منابع نظامی کلمبیا به خبرگزاری فرانسه گفتند: "این مساله کاملا شک برانگیز است که چرا علیرغم برخورد هواپیما به زمین انفجاری روی نداد. این مساله نظریه نبود سوخت در هواپیما را تقویت می کند."
 
محققان هنوز هیچ علت خاصی را برای سقوط اعلام نکرده اند و تحلیل کامل شرایط حاکم بر سقوط احتمالا ماه ها وقت خواهد برد.
 
تیم چاپکوئنس روز دوشنبه برای شرکت در فینال کوپا سودامریکانا که مهم ترین مسابقه تاریخ این باشگاه توصیف می شد به شهر مدلین کلمبیا پرواز می کرد.
 
جهان فوتبال در این چند روز همدردی و حمایت زیادی از این باشگاه نشان داده است.
 
این باشگاه روز چهارشنبه گفت که حال دو نفر از بازیکنان زنده مانده وخیم اما پایدار است. یک پای دروازه بان تیم هم قطع شده و ممکن است پای دیگر خود را هم از دست بدهد. حال یک خبرنگار بازمانده هم وخیم گزارش شد.
 
اروین تومیری یکی از بازماندگان که تکنسین پرواز است گفت برای این زنده است که دستورالعمل های ایمنی را رعایت کرد.
هر دو جعبه سیاه (داده های پرواز) هواپیما پیدا شده و بررسی آنها در جریان است او گفت: "خیلی ها بلند شدند و شروع به جیغ و داد کردند. من چمدان را لای پایم گذاشتم و در حالت خمیده پاهایم را بغل کردم."
 
هر دو جعبه سیاه (داده های پرواز) هواپیما پیدا شده و بررسی آنها در جریان است.
 
هواپیما از نوع ائرواسپیس ۱۴۶ ساخت بریتانیا بود و به همین دلیل محققان بریتانیایی به تحقیقات کمک می کنند.
 
برزیل سه روز عزای عمومی اعلام کرده است و هزاران نفر از ساکنان شهر چاپکو مراسم یادبودی برگزار کرده اند.
 
باشگاه های دسته یک برزیل در بیانیه ای پیشنهاد کرده اند بازیکنان خود را به طور رایگان در اختیار باشگاه عزادار بگذارند و از لیگ برتر خواسته اند مانع سقوط این باشگاه به دسته های پایین تر در سه سال آینده شود.
 
بازی در فینال کوپا سودامریکانا قرار بود نقطه اوج فصلی درخشان برای این تیم از یک شهر کوچک ۲۰۰ هزار نفری در ایالت سانتا کاتارینا باشد.
 
این باشگاه که در سال ۱۹۷۳ بنیان گذاشته شد همین دو سال پیش وارد دسته اول شده بود و اکنون در رده نهم رده بندی است.
جهان فوتبال با باشگاه فاجعه دیده همدردی کرده است - سوکت در بازی هال نیوکاسل
+60
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۶
    انگوری انگوری - لندن، انگلستان
    ای کاش میشد سیستمی‌ بسازند که در مواقعی اضطراری و سقوط اتاقکی از هواپیما جدا بشه با تمام مسافرین و با چتر نجات فرود بیاد ! اگر چتر نجاتی وجود نداره که بتونه وزن کل هواپیما رو تحمل کنه ، می‌شه مثلا هواپیما به صورت اتومات به چند قسمت تقسیم بشه و هر قسمت به طور مجزا از چتر استفاده کنه که وزن بالها و موتور یا بار و سوخت هواپیما هم نباشه! بابا میخوان انسان رو بفرستند مریخ بد هنوز برای سقوط هواپیما نتونستند راه حالی‌ پیدا کنند که جون مسافرین رو نجات بدهند! آدم یاد هواپیماهای جنگ جهانی اول میافته که بدبخت خلبان بدون چتر نجات با هواپیما سقوط میکرد ! : :
    2
    21
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    جوان آشنا - تورنتو، کانادا
    چطور چنین چیزی اتفاق افتاده یعنی اینقدر شیر تو شیره که هواپیما نباید سوخت گیری بشه قبل از پرواز ! و خلبان جلو چشمش میزان سوخت رو نبینه!
    0
    14
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران
    اولین دفعه ای که خبرش به گوشم رسید این هواپیما سوخت تموم کرده خنده ام گرفت! واقعا که : انگار ما انسانها تو صد سال پیش داریم زندگی میکنیم و به امکانات ایمنی و هشدار دهنده نرسیده ایم هنوز!!!!.
    0
    7
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.