پسرک مهاجر افغان با چشمان اشک‌آلود به مرکل چه گفت؟ + ویدیو

ادریس در میان حلقه عکاسان و در حالی که با صدراعظم آلمان دست می‌داد، اشک‌های خود را پاک می‌کرد.
 
یک کودک افغان در نشستی از حامیان حزب دموکرات مسیحی آلمان از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سپاسگزاری کرد و در جریان یک بحث داغ در مورد بحران پناهندگی در برابر خانم مرکل به گریه افتاد.
 
پیش از آن یک فعال دیگر حزب دموکرات مسیحی در همین نشست از خانم مرکل خواست از وظیفه‌اش کناره‌گیری کند و سیاست درهای باز او در مورد پناهندگان را محکوم کرد و آن را "باری سنگینی" بر دوش آلمان خواند.
 
زمانی‌ که این پسر افغان به نام ادریس به آلمانی گفت: "می خواهم از شما سپاسگزاری کنم، خانم مرکل"، با کف زدن حاضران روبرو شد.
 
چشمان ادریس زمانی که صدراعظم آلمان با او دست می‌داد، پر از اشک بود.
 
این لحظه عاطفی یادآور مواجهه بحث‌انگیز خانم مرکل با دختر فلسطینی بود که در یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۵ در برابر او به گریه افتاد و صدراعظم آلمان تلاش کرد این دختر فلسطینی را که نگران اخراجش از آلمان بود، آرام کند.
ادریس، پسر پناهجوی افغان برای دقایقی به ستاره نشست حزب دموکرات مسیحی آلمان در هایدلبرگ تبدیل شد سال گذشته در یک هجوم بی‌سابقه ۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شدند. در میان ژانویه تا اکتوبر امسال دولت آلمان حدود ۶۹۴ هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده است.
 
به گزارش اداره فدرال پناهندگی آلمان، بزرگترین گروه درخواست کنندگان برای پناهندگی، سوریه‌ای ها هستند: سوریه‌ای (۳۸ درصد)، افغان‌ها (۱۸ درصد) و عراقی‌ها (۱۳.۵ درصد).
 
بسیاری از این پناهندگان به دلیل فرار از جنگ و اذیت و آزار می‌توانند در آلمان اسکان داده شوند.
 
اما هجوم پناهندگان بر نظام مسکن و رفاه اجتماعی آلمان فشار آورده است.
 
حزب محافظه‌کار "آلترناتیو برای آلمان" که علیه مهاجرت است، اکنون رقیب جدی حزب دموکرات مسیحی دربخش‌های از این کشور پنداشته می‌شود.
 
خانم مرکل می‌خواهد در انتخابات سال آینده آلمان، برای چهارمین بار خود را نامزد کند.
 
او تاکید می‌کند که آلمان مکلفیت بشردوستانه و تاریخی برای کمک به پناهندگان دارد.
 
درخواست برای کناره‌گیری
 
زمانی که الریش ساور، یک عضو حزب دموکرات مسیحی در نشست منطقه‌ای این حزب در شهر هایدلبرگ گفت "خانم مرکل، شما باید استعفا دهید"، با صداهای اعتراضی حضار مواجه شد.
سیاست درهای باز انگلا مرکل در مورد پناهندگان در آلمان در سال ۲۰۱۵ اعتراض‌های زیادی را در این کشور علیه او برانگیخت اما وقتی کانراد رویتر، آموزگاری بازنشسته‌ای که به پناهندگان کمک می‌کند، ادریس و پدرش را معرفی کرد، فضای نشست تغییر کرد.
 
ادریس که در صفحه بزرگی تلویزیونی دیده می‌شد، به پا خواست تا از خانم مرکل تشکری کند و حضار برای او کف زدند.
 
او گفت: "من بسیار خوشحال هستم."
 
خانم مرکل از پشت تریبون و با لبخندی به او گفت: "خوب تو خیلی زود آلمانی یاد گرفتی. آیا گاهی آلمانی حرف می‌زنی؟"
 
ادریس گفت: "من تنها با پدرم (آلمانی) حرف می‌زنم."
 
صدراعظم آلمان گفت: "تو با پدرت آلمانی حرف می‌زنی؟ عالی صحبت می‌کنی. مادرت هم اینجا است؟ نه، خیلی خوب، به تمرینت ادامه بده."
 
صدای ادریس شنیده شد که می‌گفت: "می‌خواهم یکبار دستانت را لمس کنم." - این موجب شد که خانم مرکل به گوشه تالار برود و با ادریس و پدرش صحبت کند.
 
ادریس در میان حلقه عکاسان و در حالی که با صدراعظم آلمان دست می‌داد، اشک‌های خود را پاک می‌کرد.
+87
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۷
    armin parsi - منچستر، انگلستان

    چرا ما برای یک افغانی که اشتراک زیادی در آداب و رسوم و زبان و....داریم این کار را نمی کنیم؟؟؟!!!
    28
    66
    ‌سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    منتظر المهدی - مونت کارلو، موناکو
    تلاش مذبوحانه غرب برای نشان دادن یک چهره معصوم خود برخلاف جنایات و خیانتهایی که در حق جامعه بشریت روا داشته اند همان المان چه قدر مهمات و اسلحه که به صدام نفروخت و چه قدر سلاحهای شیمیایی که محصول ان کشور استعمارگر نبوده است غرب باید در نهایت توسط ولایتمداران نابود شود تا دنیای قدیم و اسیا دوباره پا بگیرد و این امر رخ نمیدهد مگر با نابودی اروپای بیشرم و حیای استعمارگر
    66
    59
    ‌سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    iran4ever - لندن، انگلستان

    به امیدروزی که همه افغانها بتونن با آرامش تو سرزمین خودشون زندگی‌ کنن.
    8
    90
    ‌سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    tilord - هامبورگ، آلمان
    هی، مننتظر المهدی، اول بیا برو ،اون اسم مسخره ای رو که برا خودت ساخته ،بنداز تو .... رو بگش،بگرد یه اسم ادمیزاد برا خودت بزار، بعد برو بالا منبر ....بزن تا کسی پیدا بشه به حرفت گوش بده،
    14
    16
    ‌سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    وقتی میبینم که سیاستمدار اروپایی اینقدر احمق و گاو هستند از خودم میپرسم پس این کدام پدر سوخته ای اروپایی بود که مملکت ما را به آن روز انداخت.سیاست مرکل اروپا را به گند کشید .اینکه انسانیت نیست که 14 میلیون افغانی را بگذاری و ارجیب مالیات دهنده بدبخت توسری خور اروپایی صد هزار تا زرنگ را پول انگلی بدهی.مردم سوریه بدست موشکهای آلمانی که مرکل هرزه به سعودی کثافت داده کشته میشوند از مالیات ما به چچن و سوری که از ترکیه آمدند پول میدهند.دنیا واقعا رو گ . . بنا شده
    22
    38
    ‌سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
    نظر کودک یمنی رو که با موشکهای مرکل بتوسط سعودی ها راکت باران مشوند را هم باید میپرسیدند.
    5
    15
    ‌چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    خیلی مسخره و خنده اور است که ما نه تنها برای سران کشور های قدرتمند دنیا تعیین تکلیف می کنیم بلکه فقط دهان ما پر از توهین و تهمت باین گردانندگان اجتماع امروزی است. کسی نیست از ما بپرسد اقا یا خانم محترم تو که بانسانهای شناخته شده بین المللی توهین میکنی خودت دز چه پایه از اجتماع هستی . وخودت تا چه اندازه برای اجتماع خودت مفید بوده ای.این درست نیست که ما قادر به ادای چند کلمه حرف منطقی نباشم و ضمنا در اجتماع هم محلی از اعراب نداشته باشیم اما فقط به انسانهای صاحب نام توهین بکنیم و ضمنا خطوط و وظیفه سیاسی هم برای انها تعیین نمائیم
    10
    11
    ‌چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    پسر جان تو تا زمانی که رئیس قانونگزاری کشورت فردی بد دهن و بی فرهنگ است و تا زمانی که ملت و مردم ایران با تمام مشکلاتی که با سران کشور خود دارند اما صمیمانه و در حد امکان خود از کمک های انسانی به افغانی ها دریغ نمیکنند و با تمام جرم و جنایتی که هموطنان تو در این کشور مرتکب میشوند اما ایرانیان انرا چشم پوشی می کنند رئیس قانونگزاری کشورت در کمال وقاحت و بی شرمی بمردم ایران توهین می کند. پاسخ این مردک ابله را باید مردم افغان بدهند تا بعدها این جانور قادر بتوهین کردن بمردم و. ملت ایران نباشد.مطمئنا مردم المان با تمام کمک ها ئی که در حق مردم افغانستان انجام میدهند اینگونه افراد پر توقع و بی فرهنگ مانند رئیس قانونگزاری کشورت نه تنها خیال می کنند ارثیه ننه جان انها در ایران یا المان هست بلکه شبیه همان توهینی که بمردم و ملت ایران روا داشته مسلما در حق مردم متمدن المان ابراز خواهد داشت.و یادتان باشد هز کشور و مردمی که بما کمک میکنند از روی انسانیت ان ملت بوده و هیچکدام از ما ارثیه عمه جان خود را از مردم انکشور نداریم
    11
    14
    ‌چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    همین بازی پیشی که اون توله عرب کرد و قند و تو دل مرکل تبدیل به قندون کنه و المان و تبدیل به دولت اسلامی المان!.مطمهن باشید تقاس این اشتباه را هم مثل ایران پس خواهید داد!.هنوز شب دراز و قلندر بیداره.
    7
    12
    ‌چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    pars40 - فرایبورگ، سوییس
    [::armin parsi - منچستر، انگلستان::] چون موجودات نمک نشناس و بی شرمی هستن که هر چه بهشون محبت میکنی باز هم قدر نمی دانن . سالهاست مردم ایران با اینکه خودشون در بدبختی و گرفتاری هستن باز هم به اندازه توانشون به اینها کمک کردن اما صبح تا شب دارن به ایران و ایرانی فحش میدن همین بچه با پولی که از کار در ایران در اوردن تونسته برسه به اروپا و بسیاری از افغانهای دیگه اما نمک نشناسی و دشمنی اینها با ایرانی ها درخونشونه .
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.