جنجال ماهی‌های یخ‌زده در ژاپن به تعطیلی پیست اسکیت انجامید

عکس زمین یخی اسکیت که روی صفحه فیسبوک پارک بود٬ بعد پاک شد مسئولان یک پارک تفریحی در ژاپن مجبور شدند پیست اسکیت خود را تعطیل کنند. آنها پنج هزار ماهی را برای تزئین این پیست منجمد کرده بودند که این کار اعتراض‌های گسترده‌ای را برانگیخت.
 
شهربازی 'اسپیس ورلد' در شهر کیتاکیوشو در جنوب ژاپن٬ اوایل ماه میلادی جاری این بخش را افتتاح کرده بود.
 
بعد از آن‌که بازدیدکنندگان متوجه شدند که اسکیت‌سواران قرار است روی جسد پنج هزار جانور دریایی یخ‌زده اسکیت کنند٬ موجی از خشم و انتقاد باعث عذرخواهی مسئولان پارک شد.
 
آنان ضمن عذرخواهی گفتند که این ماهی‌ها قبل از منجمد شدن٬ مرده بودند.
 
بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی این اتفاق را "اهانت" و "زیر پا گذاشتن حقوق حیوانات" توصیف کرده‌اند.
 
توشیمی تاکدا٬ مدیر پارک اسپیس ورلد٬ به خبرگزاری فرانسه گفته است که شهربازی برای ماهی‌ها یک مراسم یادبود برگزار می‌کند.
رسانه‌های ژاپن تصاویر زمین اسکیت یخی را منتشر کرده‌اند. این تصاویر ابتدا در صفحات شبکه‌های اجتماعی شهربازی منتشر شده بود، اما بعد حذف شد یکی از مسئولان پارک به بی‌بی‌سی گفته‌ است که این بخش از شهربازی تعطیل شده و قرار است ماهی‌ها بیرون برده شوند.
 
در صفحه فیسبوک پارک در یادداشتی که اکنون دیگر در دسترس نیست٬ عکس ماهی‌ها در کف زمین اسکیت منتشر شده بود در حالی که با دهان باز یخ زده بودند.
 
تصاویری هم از موجودات دیگر دریایی مانند سفره ماهی و خرچنگ یخ زده در پیست اسکیت منتشر شده اما مسئولان پارک صحت آن را تایید نکرده‌اند.
+51
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۰
    paydar22 - لاهه، هلند
    ژاپنی ها اگر راست میکوین و به چنین کارهای نارحت میشن ناراحتی خود را در مقابل دیگر شکارهای که انجام میشه اعتراض کنند شکاری مثل نهنکها و کوسه ماهی تن ووو
    3
    16
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دژمن الله - روسیه، روسیه
    درود بر انسانیت مردم ژاپن! و باز هم جای دلخوشی اش باقیه که مسئولین عوضی این پارک معذرت خواهی کردند اگر در ایران بود اولا کک مردم هم نمی گزید اگر هم تک و توکی اعتراض می کردند به جای عذرخواهی مامورای رژیم با باتوم و شوکر به جون مردم می افتادند! باز حالا بگین چرا ژاپن به اون جد از پیشرفت رسیده اما ایران نه! مشکل اصلی فرهنگ مردم ماست!
    8
    14
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.