درگذشت پیرترین مرد ایرانی که در سرشماری امسال خبرساز شده بود

انتشار خبر ثبت نام پیرمرد نقده ای به عنوان پیرترین ایرانی در سرشماری امسال برایش خوش یمن نبود و او درگذشت.
به گزارش ایرنا ،‌ عباس منائی که به عنوان یکی از پیرترین مردان ایران شناخته می شد با ۱۳۳ سال سن در شهرستان نقده که نامش در سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ ثبت شده بر اثر کهولت سن در گذشت.
پیرمرد ۱۳۳ ساله نقده‌ای درگذشت رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نقده با تایید این خبر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حاج عباس منائی پیرمرد ۱۳۳ ساله اهل نقده پس از آنکه نامش بعنوان پیرترین فرد در سرشماری نفوس و مسکن ثبت شد بر اثر کهولت سن درگذشت.
حسین هاشم پور افزود: شناسنامه و اسناد موجود در اداره ثبت احوال نقده نشان می دهد وی متولد هفتم خرداد ماه سال ۱۲۶۳ شمسی بوده و در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی هم رأی داده است.
عباس منائی در روستای ‘راهدانه’ از توابع شهرستان نقده زندگی می کرد که ۲ روز قبل بر اثر کهولت سن درگذشت.
این پیرمرد ۱۳۳ ساله هشت فرزند دارد.
پیش از این بر اساس اعلام رسانه های خارجی رکورد پیرترین فرد جهان یک پیرمرد ژاپنی ۱۱۲ ساله بود اما حالا این عنوان در اختیار یک زن ۱۱۴ ساله برزیلی قرار دارد، این در حالی است که پیرمرد نقده ای ۱۳۳ سال سن داشت و شاید پیرترین مرد جهان بود.
شهرستان نقده با ۱۲۵ هزار نفر و روستای ‘راهدانه’ با حدود ۲ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
+87
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۰
    kshamillan - مونترال ، کانادا

    من فیلم اش را دیدم سالم و سر حال بود اگه کسی بخواد زیاد عمر کنه خوبه مثل ایشون سالم باشه و خودش مستقل کارهای خود ش را انجام بده اما شخصا به ثبت احوال و شن ایشون مشکوکم چون تازه سال 1305 به دستور رضاخان سازمان ثبت احوال به این مملکت اومده اینطور دقیق تاریخ تولد ایشون مشخص باشه جای تردید است چون دفتر اسناد رسمی قبلش وجود نداشته بخواهد درستی اعداد و ارقام را تطبیق بدهند مگر از خاندان سلطنتی دربار ولی ایشون یک ادم عادی در روستاهای یزد بودند به هرحال روحشون شاد
    8
    38
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    رضا پالونی - چرات آلاشت-قاهره، مصر
    هنوز علم نتونسته ثابت کنه که ایا امکان زندگی بصورت طولانی امکانپذیر است یا نه اما برخی افراد با برخورداری از شرایط خاص توانسته اند به سن بالایی برسند در بین اقوام مادری من نیز کسی بود که چون در اب و هوای کوهستانی و بدور از شهر و الودگیهای صوتی و بصری آن زندگی کرده بود و خوراکش فقط میوه های جنگلی و شیر و پنیر بز بود تا سن صد و پانزده سالگی هم رسید البته سن این فرد در عکس بالا را تا حداکثر صد و ده تا صدوپانزده میشود تخمین زد و بیشتر نمی تواند باشد
    5
    12
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    bineshaan - لندن، انگلستان

    برای اثبات سن حقیقی این درگذشته کافیه ۲۵-۲۰ سال به سن فرزند اولش اضافه کنید. پس فرزند اولش هم باید سنی حدود ۱۱۰ سال داشته باشه. حالا اگه فرزند اولش بیش از ۷۰ سال عمر نداشت چی؟ یعنی این درگذشته در سن ۶۳ سالگی صاحب اولین فرزند و درسن ۷۳ سالگی صاحب فرزند هشتم شده.
    8
    30
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران
    چه دلیلی داره تصویر شناسنامه کسی منتشر بشه؟ . اگه مهم نشان دادن سن هست فقط سن رو باید نشون داد نه اینکه تصویر کامل شناسنامه رو قرار داد. شاید فرزندان این شخص راضی نیستند تصویر شناسنامه پدرشون منتشر بشه.
    11
    19
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    هدیه من - ساسکاتون، کانادا
    شما که از انگلیس کامنت گزاشتی خیلی حق به جانب نباش اومدیم فرزند اولش و شاید فرزند دومش هم مثل اون زمونها که بچه ها زیاد فوت میشدن فوت کرده باشه اونوقت دیگه چی
    1
    5
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    dbsh3000 - يوتبوري، سوئد
    بر چشم بد لعنت . چشمش زدن
    4
    1
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    رضا پالونی - چرات آلاشت-قاهره، مصر
    مونترال ، کانادا شما یا خیلی سنتون کمه یا از قدیم خبر ندارید یا خیلی بی اطلاعید اون قدیم ها مردم اطلاعات سجلی بچه هارو پشت قرآن ها می نوشتند تاریخ شمسی و قمری که بوده مثلا می نوشتند در مورد همین اقا اول شعبان ۱۳۰۱ قمری بعد وقتی ادارات سجلیه تشکیل شده بردن دادن شناسنامه گرفتن
    1
    2
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.