پارلمان عراق «حشد الشعبی» را به عنوان نیروی ذخیره ارتش برسمیت شناخت

برخی از سران و اعضای شبه نظامیان شیعه «حشد الشعبی» پارلمان عراق روز شنبه ۶ آذر با رأی خود به گروه شیعه «حشد الشعبی» یا بسیج مردمی، جایگاهی قانونی در ساختار نظامی کشور به این گروه داد که بر اساس آن از این شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران به عنوان نیروهای ذخیره در پلیس و ارتش عراق و به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی و تروریستی، همچون داعش، استفاده خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که سیاستمداران و قانونگذاران سنی عرب در مجلس عراق با این طرح مخالف بوده و گفته اند که چنین طرحی نشانگر حکومت دیکتاتوری اکثریت شیعه کشور است، اما این لایحه با کسب ۲۰۸ رأی موافق در پارلمان ۳۲۷ نفری عراق تصویب و وارد قانون شد.
 
اسامه نجیفی، سیاستمدار سنی عراقی و یکی از سه معاون ریاست جمهوری عراق، در واکنش به تصویب این لایحه گفت «اکثریت حق این را ندارند که سرنوشت تمام افراد دیگر را تعیین کنند. سیاست باید شامل همه شود. این قانون باید تغییر کند.»
 
بنا به لایحه تصویب شده، شبه نظامیان حشد الشعبی تحت فرمان حیدر العبادی نخست وزیر شیعه عراق عمل خواهند کرد. این گروه شبه نظامی شیعه همچنین واجد شرایط برای دریافت حقوق ماهیانه و بازنشستگی مشابه آنچه نیروهای پلیس و ارتش هستند خواهند بود.
+34
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان
    یادی ازجنگ ایران و عراق همین گروه حشد الشعبی دوش به دوش ارتش عراق چقدر از جوانان ماروشهید کردند و اولین گروهی که وارد خرمشهر شدن و غارت کردن و کشتن زن و بچه هارو همین گروه بود و چه در حال حاضر جنایاتی که بر سره کردهاو سنی ها انجام میده متاسفانه مردم ایران باعث تعجب و تمسخر جهانند هر گروه یا هر شخصی بقتل و عام انها دست زده محترم میدانند حتی عزا داری هم میکنند و قاتلان و متجاوزین سرور واقا میدانند حتی گاها فیلمهاش هست مثل سگ پارس میکنند که سگ درگاه تو هستیم و چه حال که همین گروه حشدالشعبی که ۱۰۰۰نفر جوانان مارو شهیدکردن در جنگ تحمیلی ومخارج و حقوق و سنواتشون ایران تامین میکنه باید خندید یا گریه کرد :( :( :(
    25
    25
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    حشد الشعبی مانند سپاه پاسداران و بسیج درد بی درمان عراق می شوند !. و خون ملت عراق را در شیشه می کنند . ملت کشورهای همسایه باید هشیار باشند و از سرنوشت ملت ایران درس بگیرند !. نه اینکه راه ما را بروند و اشتباهات ملت ایران را تکرار کنند .
    6
    40
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    [::mabahamim - منچستر، انگلستان::]. رفیق اینجا کار از گریه گذشته با ید به این خندید،۲۸ سال جنگ تما شده و متجاوز معلوم و طبق قانون باید خسارت بده،(همانطور که به خاطر حمله به کویت الان هم به کویت و عربستان غرامت میده،از اولین روز اتشبس با کویت تا حالا چه در زمان بحران و چه جنگ داخلی ،غرامت کویت را میده)ببینم اون غرامت کجا رفت!احمقی نجات روانی میخواست از امریکا انگلیس بخاطر اشغال ایران در زمان جنگ ۲ جهانی غرامت بگیره!!!!!!ببینم کجا رفت اون همه غرامت که ایران باید بگیره؟!.عراق نه تنها غرامت نمیده که غرامت هم میگیره،شهرهای عراق که زمان جنگ ایران و عراق،بعد جنگ امریکا علیه عراق و بعد جنگ داخلی همه از کیسه ملت ایران اباد شدن در حالی که هنوز اثار گلوله روی در و دیوار ابادان خرمشهر هنوز دیده میشه!عجب حکایتی کل علی!
    3
    13
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    ایول ، بریم که ترتیب عربستان را بدیم، خواهشا اول یمن را از دست این عربهای وحشی عربستانی نجات بدید.
    5
    13
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    [::mabahamim - منچستر، انگلستان::]. دوست عزیز این حشد شعبی‌ 2 سال هست تاسیس شده اون وقت چه طور زمان صدام حضور داشته؟ اقلا حرف میزنید دلیل و مدرک هم بدید نه همینجوری رو هوا نظر بدید
    1
    19
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    [::mabahamim - منچستر، انگلستان::] توخبر نداری ولی بدون ما یه گردان از عراقیهای شیعه داشتیم که فرمانده آنها یه ایرانی عرب به اسم شهید اسماعیلی بود که علیه لشکر عراق می‌جنگیدند . وخیلی هاشون هم شهید شدن
    0
    5
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.