اردوغان اتحادیه اروپا را تهدید کرد که مرزهایش را به روی پناهجویان باز می‌کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرده که مرزهایش را به روی پناهجویان غیرقانونی باز خواهد کرد.
 
آقای اردوغان این سخنان را درپی رای مثبت روز گذشته پنج شنبه ۲۴ نوامبر( ۴ آذر) پارلمان اروپا به پیشنهاد تعلیق در گفتگوهای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بیان کرد.
 
بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی و برکناری شمارزیادی از کار در پی کودتای نافرجام در ترکیه با انتقاد گسترده کشورهای اروپایی روبرو شده و بسیاری این قبیل اقدامات دولت ترکیه را "نقض حقوق بشر" و "مغایر با ارزش‌های اروپا " دانسته‌اند.
 
رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروزجمعه ۲۵ نوامبر(۵ آذر) خود در استانبول گفت: "گوش کنید اگر شما (اتحادیه اروپا) بیشتر جلو بروید، مرزها باز خواهند شد. این را بخاطر بسپارید."
 
براساس توافقی که بین ترکیه و اتحادیه اروپا در ماه مارس سال جاری به امضا رسید، ترکیه متعهد شد که در قبال کمک سه میلیارد یورویی اتحادیه اروپا وتسریع در مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا مانع از ورود پناهجویان به اروپا شود.
 
این توافق در عمل با موفقیت زیادی همراه بود و در کاهش سیل پناهجویانی که قصد ورود به اروپا و بالکان را داشتند، موثر بود.
+29
رأی دهید
-91

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    بعد یک عده احمق در ایران فکر می کنند ترکیه نیازی به اتحادیه اروپا ندارد !!! . انقدر کور هستند که نمی بینند ترک ها برای اتحادیه اروپا بال بال می زنند و برای عضویت در ان هر کاری می کنند !. و از هر سلاحی حتی سواستفاده از وضعیت بی پناه ترین و مظلوم ترین انسانها پناهجویان نیز استفاده می کنند !.
    31
    151
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ

    مردک بتمرگ سره جات . مثله اینکه ینجه ی خیس زیادی به خوردت دادن هار شدی . همون اروپایی ها اگه لب تر کنن میری ور دسته قذافی و دیگر دیکتاتورها .
    10
    86
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. در این میان سوزش شما از کجا منشاء می گیرید؟ فکر نکنم در بین داعش و طالبان هم عقده ای تر از تو باشد !
    76
    25
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Herzl - امستردام، هلند

    اتحادیه اروپا هم اگر شما را برای یه مدت کوتاه یک ماه نه یک هفته کافیه تحریم اقتصادی کنه به علف خوردن میفتید
    10
    50
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    یه دوستی دارم تو فرودگاه پاسپورت مسافرا رو چک میکنه. میگه هر موقع که این اردوغان میاد؛ ملیتش رو تو پاسپورت نیگاه نمیکنیم. چون قیافش داد میزنه.
    27
    31
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    ترکیه و ریس جمهورش هیچ امتیاز مثبتی ندارند که بتوانند عضو اتحادیه اروپا شوند , اردوغان مجبور شده تهدید به باز گشای مرزهایش کند تا کسانیکه میخواهند پناهنده اروپا شوند از مرز ترکیه وارد اروپا شوند. ترکیه فقط میتواند مرزهایش را به روی پناهندگان ببنداد تا وارد اروپا نشوند ان هم برای بستن مرزهایش کلی پول از اتحادیه اروپا میگیرند.اردوغان از این نمی ترسد که اتحادیه اروپا بگوید به درک میخواهید مرزهایت را باز کنید باز کن اروپا از این تهدید هم واهمه ای ندارد. انگاه ترکیه هیچی نخواهد داشت که اروپا را به ان تهدید کند.
    10
    33
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    من نمیدونم مرزهای اروپا مگه دروازه رحمتی هستن که هرکی بخواد وارد بشه خب حالا اردکخان باز کنه اونا نزارن که وارد بشن .این اردکخان آخرش شامل خوبی میشه واسه اروپا و آمریکا این خط این هم نشون.
    11
    25
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    Bijan Mehrian - تهران، ایران
    اردوغان خودش یک دیکتاتوره . فقط خودش رو میبینه . اگه با نضارت سازمان ملل از مردم دای بگیره اونوقت مشخص میشه چی بچیه !!...
    5
    18
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::] بله !!! تو !!! . گرگهای خاکستری و ترکان جوان دست داعش و طالبان را در نژادپرستی و فاشیست از پشت بستند !. و طالبان و داعش که پدرخوانده آن ترکیه و عربستان است گرفتار بیماری جهل , نادانی و تعصب هستند ! اما اینکه در قرن 21 تو هنوز درگیر قوم وعشیره خودت هستی و یک انتقاد را برنمی تابی ! نشان می دهد که بیماری تو از طالبان و داعش خطرناکتراست ! .
    12
    33
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    منظور اردوغان پناهنده های ایرانی، سوری و عراقی هست ، با رشد داعش نژادی در ایران بعد از داعش شیعه ، سیل پناهندگی در آینده غیر کنترل خواهد بود .
    19
    16
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    اروپایی ها احمق هستند. کافیه فقط تمام پروازهاشون به ترکیه رو متوقف کنند و هر پروازی که در ترکیه توقف کنه رو اجاره وارد شدن به فضای اورپا ندهند. یعنی فلج که هیچ نابود میشن . بماند که تحریم کالاهای عثمانی ها هم میتونه اینا رو یه روز فلج کنه. ازگل فک کرده کی هستش مرتیکه عین همون اجداد مغلش باجگیری میکنه هم کمکهای میلیاردی سازمان ملل رو میگیره هم از اون طرف میخواد اروپایی ها رو تیغ بزنه.
    5
    15
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] تنها داعش نژادی که در ایران وجود دارد شما پان ترکها هستید که قبلا در قفقاز و اناتولی دست به نسل کشی ارامنه , أکراد ، اشوری ، علوی ، یونانی زده اید ! .
    9
    19
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    شما درست میفرمایید ! درست مانند کاری که پوتین با اردوغان کرد !. پوتین فقط جلوی ورود توریست به ترکیه را گرفت اردوغان به دست و پای او افتاد !. یادم وقتی عثمانی ها هواپیما روسیه را زدند چقدر امیراز تهران و علی از یوکی با چند وهابی سایت یاشا یاشا می کردند و می گفتند که این ایران است که به روسیه باج میدهد نه ترکیه ! ما (ترکها )و مسلمانان دنیا ترکیه را در برابر کمونیست ها تنها نمی گذاریم! ترکهای روسیه روس ها را به سلاخی می کشند ! چی شد !؟ بعد تمام قمپز در کردن ها باز اقتصاد ترکیه ضربه شدیدی خورد و حتی ارزش پول ترکیه بسیار پایین امد . وقتی اردوغان به دست و پای پوتین افتاد همشون الزایمر گرفتند و تمام تهدیدها ی پوچ و توخالی خود را فراموش کردند ! و در ان زمان به دست و پای پوتین افتادن اردوغان را تبدیل به بهترین سیاستمدار جهان از نظر انها کرد ! 😂 من نمی دانم چه فرقی بین دادن پایگاه اینجرلیک با نوژه است که برای ما ننگ و دیگری افتخار است ! دستبوسی پوتین از خامنه ای ننگ اما دستبوسی اردوغان از پوتین افتخار است ! [::paksan - ایران، ایران::].
    8
    21
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    ترکیه درجهت مخالف کمالیستها تغییر مسیرداده و اسلامگرایان متعصب سنی حاکم شده اند. کار بجایی رسیده که ارتشیان و اتباع سنی مذهب ترکیه بخاطرکوچکترین اختلاف سلیقه با اردوغان به پاکستان و افغانستان پناهنده شده اند ولی این پانترکهای شیعه وطنی خودمان هنوز متوجه دشمنی اردوغان با شیعیان و تغییر مسیرترکیه نشده اند.
    1
    3
    یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.