گفت‌وگوهای نمایندگان اتحادیه اروپا با ترکیه متوقف می‌شود.

+127
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    دلیلی ندارد که کشوری که قسمتی از یکی از شهرهایش اونهم بعلت موقعیت جغرافیائی در قاره اروپا قرار دارد وارد اتحادیه اروپا شود. طرز آداب و تفکر ترکها مخصوصا حاکمان و مسئولانش همان حالات وحشیگیری عثمانی هاست! :o
    16
    87
    ‌پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    در یک کلام اردوغانیسم منو از طرفی غمگین و از طرفی امیدوار کرد. امیدوار بخاطر اینکه ثابت شد سران ترکیه باتوجه به تجربه انقلاب ایران, ازما خرتر هستند.
    14
    87
    ‌پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::Pezhman - وین، اتریش::]. دوست عزیز برای ترک ها بر عکس ایرانیان اسلام یک بخشی از هویت آنها هست حتی ترکهای سکولار و مارکسیست ! بخاطر همین چهارشنبه سوری و نوروز که جز جشن های زرتشتی به حساب می اید از نظر اقای اردوغان جشن گرفتن ان توسط کردها نوعی اقدام علیه امنیت ملی ترکستان است ! به هرحال با اینکه مردم افغانستان هم نزدیک با ٤ دهه در ایران زندگی کردند هم از اسلام درس نگرفتند و بعد ازادی کشورشون از دست طالبان حکومت جمهوری اسلامی افغانستان تشکیل دادند ! دیگر از ترک ها چه انتظاری دارید که فقط شنیدند اماهرگز استبداد دینی را تجربه نکردند ! تنها گروهی که در خاورمیانه از استبداد دینی ایران درس گرفت کرد ها بودند .
    16
    91
    ‌پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان

    هرچقدرهم پان فارس ها وآنتی ترک های ایرانی خودشان را جر بدهند ترکیه احتیاجی به اروپا نداره.
    47
    11
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    سهندخان تمام سیاستمداران اروپا بخاطر رفتار جنون آمیز و بیمارگونه اردوغان با معلمان و ارتشیان و سیاستمداران و تعطیلی روزنامه ها و احیاء قوانین عجیب و غریب که نمونه اش قانون حمایت از مردان متجاوز که به دختران زیر سن قانونی تجاوز کرده باشند و بسیاری قوانین مرتجعانه دیگر تصمیم به وارد کردن فشار بر اردوغان و حمایت از روشنفکران ترکیه نمودند. گویا شما هم طرفدار اردوغان و ضد روشنفکران ترکیه هستید؟ تاسف انگیز و تعجب آور است که شما باتوجه به تجربه تلخ انقلاب ایران هنوز از اسلامی شدن ترکیه توسط اردوغان حمایت میکنی.
    5
    31
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    انگاری اتحادیه اروپا هر روز به ایران، افغانستان و کرد ها نامه می نویسند و التماس می کنند که مشرف فرمایید بدون شما مردمان عاریایی، متمدن، جهان بالای اروپا ما هیچ نداریم! بدبخت تروریست های شیعه خود را متمدن هم می دانند و تازه یک نفر مثل زرتشتی شده همه ایران را زرتشتی حساب می کند بدون اجازه آنها !
    36
    11
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    دولت متمدن، قوی و توانمند ترکیه در خاورمیانه خاری شده در چشم یک عده ایرانی و کرد بس ولی تمام دنیای عرب و مسلمان و همه ترکها به ترکیه افتخار می کنند و پیش رفت روز افزون آذربایجان در کنار ترکیه از لحاظ اقتصادی، سیاسی، صنعتی، حسودان به جای عبرت به نفرت پراکنی می پردازند که دودش اول به چشم خود شما خواهد رفت و داعش بازی شما موجب جدایی ترکها از ایران و سرنوشت آینده یوگسلاوی در انتظار شماست تا در کویر ساکت بنشیند و پشیمانی پیشه کنید.
    34
    10
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    مردم ایران یا اریایی ها یا کردها یا افغان هاکاسه گدایی مانند ترک ها پیش غربی ها دراز نکرده اند که ما را تو رو خدا به اتحادیه اروپا راه بدهید ! ما (ترکها)غربی و اروپایی هستیم نه شرقی !!! 😂بدبخت ها تا دیروز اویزون استالین و روس ها بودند و امروز اویزون عثمانی ها و اتحادیه اروپا یا همون اتحادیه مسیحیا که در اناتولی و قفقاز نسل کشی کردندهستند!. برویدبسوزید که همین اتحادیه اروپا عرب های امارت متحده عربی را بدون ویزا به محدوده شینگن راه می دهد اما بربر های عثمانی رو نه ! تازه با چماق پناهنده ها به زور می خواهند وارد حوضه شینگن بشوند ! ترکیه اگر احتیاجی به اروپاندارد پس چرا انقدر خود را برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا میکشد ؟! ترکهای عثمانی بعد از ان شکست خفت بارشان در اروپا و اخراج انها از اروپا همواره عقده اروپا و غرب را داشتند !!! بخاطر همین خفتی که دربرابر غربی ها احساس میکردند اتا ترک نام عثمانی را به ترکیه و خط ان را از عربی به لاتین تغییر دارد !وحتی البسه غربی را جایگزین البسه عثمانی کرد ! و ...!. اگر این کارها نشان خفت انسان شرقی در برابر غربی نیست ، پس چیست ؟!
    9
    32
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    من دلنوشته یکی از برادران کرد در اینترنت را می گذارم برای انها که که خود پدر داعش شیعه و سنی هستند و دیگران را تهدید به جدایی می کنند ! . برادران تورک؛ لطفا اول یک سوزن به خودتان بزنید بعد یک جوالدوز به بقیه. چرا باید در استان موکریان (به اصطلاح اذربایجان غربی) با وجود اینکه تورک ها تنها پنج درصد جمعیت را تشکیل میدهند، ما مجبور باشیم این نام را تحمل کنیم؟ ما نه تورک هستیم و نه اذربایجانی. ما میخواهیم نام استان خودمان را داشته باشیم، نه یک نام اجنبی. به برادران فارس هم یک توصیه میکنم که به نفعشان هست. یک میلیون پناهنده سوری به اروپا رفتند اتحادیه اروپا با تعیین سهمیه اجباری آنها را بین تمام اعضا پخش کرد. در ایران اما چند میلیون مهاجر عراقی و افغان و . زندگی می کنند (یعنی غربیها و سازمان ملل به ایران تحمیل کرده اند). اقامت آنها در 19 استان کشور ممنوع است از جمله در آذربایجان و تمام مناطق قومی! یعنی مهاجر کرد عراقی و یا عرب عراقی به ایران آمده دولت خیلی راحت همه را در شهرهای به قول اینها فارسی زبان در یزد و مشهد و اصفهان و ری و ..اسکان دادند! ادامه دارد ...
    6
    26
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    حتی نصف افغانها که نژاد ترک و مغول دارند (ازبک و هزاره = آذری) را در هیچ منطقه به اصطلاح ترک راه ندادند و حاکمیت و رسانه ها هم که در اختیار خود اینهاست سکوت کرده. تمام جنگ زده های خوزستان در شهرهای به قول اینها فارسی زبان اسکان یافتند! گاز شما را بدون صرفه اقتصادی از سطح دریا به ارتفاع 1000 متری و فاصله دو هزار کیلومتری از جنوب به آذربایجان می فرستند تا صنعت پتروشیمی داشته باشند و حلقه صنعتشان کامل شود در کنار تراکتور سازی و ماشین سازی و خودرو سازی و فولاد و ...) اما وضع خود ما را ببینید چگونه است. دریاچه شیرین هامون تنها منبع درامد شیعیان جنوب شرق خشک میشود، دولت عین خیالش نیست. اما هزاران میلیارد برای دریاچه بی مصرف و شور ارومیه هزبنه میشود. 75 درصد کارگران ساختمان و خدمات در مشهد به خاطر حضور مهاجران خارجی بیکار هستند اما یک ترک شغل خود را در رقابت با یک مهاجر خارجی از دست نداده چون اقامت مهاجر عراقی افغان در آذربایجان ممنوع است. چرا؟ چون گردنشان کلفت است. حمایت نهادهای نظامی از تیم های سپاسی شیراز و ابومسلم قطع میشود و به دسته 3 سقوط می کنند تا تراکتورسازی به غول فوتبال تبدیل شود.
    6
    27
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    در آذربایجان کلی منطقه آزاد اقتصادی داریم اما در کردستان یک بازارچه مرزی بود همان را هم تعطیل کردند. در ایران جای صاحبخانه با مهمان عوض شده. بیخود جنجال نکنید. یک نگاه به ترکیه یا ازبکستان داشته باشید ببینید قوم غالب با زیردستان چه میکند. هیچ کردی در ترکیه به مقامات بالا نمی رسد، به جز نمایندگی مجلس که آن هم به خاطر جبر دموکراسی تحت فشار اروپاست. در ایران، ترک از همه امکانات مملکت استفاده میکنند، فارسها و کورد ها و لرها با جان و مال خود کشور را حفظ می کنند اما امکاناتی در حد قومیتهایی مثل بشاگردی یا بلوچ دارند که هیچ هزینه ای برای مملکت نپرداخته اند کل کشته های تورکان در جنگ یک سوم استان اصفهان هست .باز هم خدمت برادران فارس عارضم که شما میترسید با رفتن این تورکها چه چیزی از دست بدهید؟ 80 درصد وزارت اطلاعات 70 درصد سپاه پاسداران، نیمی از دولت ضد ایرانی ولایت فقیه را تورکان تشکیل میدهند. به خدا قسم با رفتن اینها همه نفس راحتی خواهیم کشید. چند نمونه از اینها را نام میبرم: ادامه دارد ...
    6
    26
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    1- علی خامنه ای، ترک آذربایجانی و سردمدار رژیم ولایت فقیه در روستای خامنه در پیرامون شبستر در هشتاد کیلومتری تبریز زاده شد. شیخ جواد خامنه ای پدر علی خامنه ای که سال ها پیشنماز مسجد جامع تبریز بود، به همراه خانواده اش به مشهد کوچید و در آنجا برای علی خامنه ای شناسنامه مشهدی گرفت. هواداران علی خامنه ای او را سید خراسانی می نامند اما او در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۷۲ به تبریز آمد و به زبان ترکی سخنرانی کرد و گفت که ترک آذربایجانی است. ۲- مهدی بازرگان، ترک آذربایجانی که در تبریز زاده شد و نخستین نخست وزیر رژیم ولایت فقیه بود. ۳- میرحسین موسوی، ترک آذربایجانی که مانند علی خامنه ای در روستای خامنه زاده شد و تا هنگامی که پستی به نام نخست وزیر از قانون اساسی جمهوری اسلامی حذف نشده بود هشت سال نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران بود. ۴- علی مشکینی، ترک آذربایجانی زاده شده در مشکین شهر که سال ها رئیس مجلس خبرگان رژیم ولایت فقیه بود. ۵- عبدالکریم موسوی اردبیلی، ترک آذربایجانی زاده شده در اردبیل که سال ها رئیس قوه قضائیه رژیم ولایت فقیه بود و هنگام کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ از مهره های کلیدی بود.
    7
    26
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    ۶- صادق خلخالی، ترک آذربایجانی زاده شده در خلخال که از قضات رژیم ولایت فقیه بود و صدها تن به ویژه سران رژیم پهلوی را به اعدام و زندان محکوم کرد. ۷- سیدحسین پورمیرغفاری معروف به سیدحسین موسوی تبریزی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که سال ها رئیس دادگاه های انقلاب اسلامی، دادستان کل انقلاب اسلامی، نماینده مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود، رئیس خانه احزاب و ... بود و در اعدام و سرکوب و کشتار هزاران تن از دشمنان رژیم ولایت فقیه دست داشته و یکی از خونخوارترین مهره های رژیم ولایت فقیه است - سیدابوالفضل سیدریحانی معروف به سیدابوالفضل موسوی تبریزی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که سال ها دادستان کل کشور و رئیس دیوان عدالت اداری و سردمدار بخش های دیگر رژیم جمهوری اسلامی بود. ۹- صادق محصولی، ترک آذربایجانی زاده شده در اورمیه که دارائی چند صد میلیاردی او زبانزد همگان است و سال ها فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شمال باختری کشور یعنی آذربایجان و اردبیل بود و پس از رسیدن به پست های گوناگون، در دولت محمود احمدی نژاد وزیر کشور و وزیر رفاه شد و از صحنه گردانان اصلی کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸
    6
    26
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    ۱۰- محمدرضا میرتاج الدینی، ترک آذربایجانی زاده شده در تبریز که دارای پست های گوناگون در رژیم ولایت فقیه بود و در دولت محمود احمدی نژاد به پست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری رسید.تنها گروهی هم که امروز هی به آمار قومی و غیره رجوع میکند در واقع نژادگرایان ترک هستند که آمارشان با هیچ موسسه علمی یا آمار استانی و آمار ایران واقعیت ندارد. زیرا بجز آذربایجان شرقی و اردبیل و زنجان, در هیچ استان دیگر زبان ترکی اکثریت ندارد (شاید ده درصد آذربایجان غربی را هم اضافه کرد که آن نیز روشن نیست). اما این دوستان هی ادعا میکنند 45 ملیون نفر یا 35 ملیون نفر در ایران ترک زبان هستند! به هر حال اگر روزی هم آمار سراسری انجام شود اینها باز قبول نخواهند کرد ولی باز آن امار سراسری فرقی با همان آمار کنونی سی-آی فاکت بوک نخواهد داشت زیرا هر انسان عاقلی میتواند با آمار استانی به یک نتیجه درست با دو/سه درصد اختلاف برسد. این آمارهای 35 ملیون یا 45 ملیون یا حتی 20 ملیون بخاطر این به نظر میرسد که دیگر دوران قاجارها تمام شده است و برخی از ترک زبانان نمیخواهند که قدرت را سهم کنند . ادامه دارد ...
    6
    26
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    باز هم خدمت برادران فارس عارضم که: بگذارید کلمه اذری از یادها برود. اینها تورک اند و خودشان را تورک میدانند. باشد. ما ایرانیها هم باید این حق را به اینها بدهیم. فردی با نام کسروی با نوشتن یک کتاب با نام "زبان اذری" بزرگترین خدمت را به تورکان ایران و بزرگترین خیانت را به بقیه قومیت ها کرد چون این کلیدواژه اذری را سند باجگیری و چپاول بقیه کشور توسط اینها کرد. همین الان که زمستان شده، این گاز بوشهر فارسی- زبان است که به آذربایجان ایران میرود و اگر آن گاز را ببندند راستش زمستان چه میشود؟ خوب من تابه حال ندیدم بوشهری ها گله کنند ولی این دوستان گله میکنند که چرا آلومونیم (؟که روشن نیست کجای آذربایجان آلوموینیم دارد ولی باز فکر نکنم به اندازه مناطق دیگر کشور باشد) آذربایجان ایران به جاهای دیگر ایران میرود! همه اینها نشانگر نژادپرستی است. در مورد ظلم هم باید گفت از لحاظ تاریخی این ترکان (که یک عده از آذربایجانیها ایران خود را همان ترکان میدانند) بودند که به ایرانیان و ارمنیان و یونانیان و غیره ظلم کردند. برای نمونه اغلب سربازان چنگیزخان ترک بودند. ادامه دارد ...
    5
    28
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    کل تمدن ایرانی-زبان در آذربایجان و کل تمدن یونانی/ارمنی انوتولی بدست ترکان نابود شد. و بابک خرمدین که یک ایرانی (و غیرترک) بود به دست ترکان دربار خلیفه سرکوب شد (بوغا و اشناس و ایتاخ و . البته افشین سغدی بود). اصل زبان آذربایجان فهلوی بود. ما میتوانیم در مورد ظلم به بلوچ و کرد و غیره حرف بزنیم ولی ظلمی به ترکان در تاریخ ایران نشده است و به نظر من با وجود این که ترک زبانان حدود 12 ملیون نفر هستند, ناچار برخیهاشان میخواهند یا جدا شوند یا اینکه دیگران را پاکسازی کنن. در نقشه های خیالی که کل آذربایجان غربی و اراک و همدان و نیمی از گیلان و کل تهران را در بر گرفته است، ببنینید. وگرنه چه دلیلی دارد که رشت و بندرانزلی و مهاباد و قزوین و همدان و اراک و غیره را جزو نقشه تخیلی خودشان بدانند؟ یا اینکه برای نمونه از مردم شهر همدان و رشت و مهاباد پرسیدند که میخواهند جزو دولت علیف باشند . از ان دوست کردی که دیده است متنش اینجا کپی پیست شده است معذرت می خواهم انقدر متنش زیبا بوده است که در اینجا قرار دادم ! نام ایشان کورد موکریان بوده است .
    7
    29
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]ایران را بخاطر داعش های قلیل امسال تو اروپا سهله اتحادیه خاورمیانه هم قبول نداری حتی از اتحادیه مسلمان می خواهند باندازند بیروند ! همچن کرد کرد می گویی انگاری اولین کسی هست که دلش برای کردها سوخته، از کم و کسری در مقابل ترکها ، می آیید کردها را آلت دست کرده تا متحد نفرت داشته باشید، کردها به هیچ جا بند نیستند، هر قدرتی حال بده طرف او را می گیرند برایشان هم نژاد و همزبان هم مفهوم ندارد چطور که پکک دموکرات ایران را می کشد و دموکرات ها، کمونیست ها را حالا شماها بحساب با سلاح پفکی آریایی برای آن چه ارزشی دارید؟ خلق عادی کرد هم عاشق ایران، ترکیه، عراق نیست عاشق کردستان هست و بس عوام فریب های مثل شما را خوب تجربه کرده اند و می دانند اشک شما بی سبب نیست! .
    31
    8
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] می بینم اینبار زدم به هدف چون بدجور ترسیدی که اینطور هزیون می گویی !!! . بله درست است ایران را بخاطر داعش شیعه که رهبر آن یک ترک آذربایجان و اکثریت سپاه پاسداران تروریست جمهوری اسلامی که از ترکان تشکیل شده است و تو, دنیای متمدن قبول ندارد ! . اما دنیای متمدن برای تمدن , زبان و فرهنگ ایران بخصوص تمدن , زبان و فرهنگ پارسی احترام بسیار زیادی قائل هستند حتی عربها ! این شما ترکها هستید که از کم و کسری در برابر ما فارس ها , عرب ها را که همنژاد شما هم نیستند الت دست کردید ! در صورتی که کردها برای ما فارس ها مانند ترک های ترکیه برای شما ترک های آذری هستند ! .ما به انتخاب کردها احترام می گزاریم ! هر چه باشد کردها نمی خواهند کردستان خود را در سرزمین اقوام دیگر ایران مانند شما ترکها بسازند !.
    2
    19
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. همان که نوشتی پنج درصد اذربایجان غربی ترک هست اعتبار مقاله بلغوری شما تمام هست، خودتان را به دکتر روانشناس حرفه ای معرفی کن تا در آینده نزدیک سکته نکنی! ظاهرا بیش از 7 میلیون ترک در تهران شما را خیلی غصه دار کرده و تماشای 70 هزار جوان ارتش سرخ آذربایجان در تراختور شما را نامیده کرده ، انشاءالله که ایران تجزیه نشود و فقط شما داعش های عوام از نفوذ ترکها دق کنید والا جمهوری آذربایجان 8 میلیونی از دست ابرقدرت 200 میلیونی روسیه استقلال گرفت ، حالا شما ابر خیال قدرت 20 میلیونی در مقابل ترکهای 35 اگر بخواند جدا شوند چه می توانی بکنید، فکر کنم از ترس به عربستان یا پاکستان پناهنده می شوید و کویر را هم منصرف می شوید. .
    17
    7
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    باباجان چرا از عردوغان و اسلامگرایی دفاع میکنی. پس دمکراسی و سکولاریسم مرحوم آتاترک چی شد؟ به این راحتی دوباره عردوغان را مثل خمینی در ماه دیدی؟ من جدوآبادم ترک بودند ولی من فقط ایرانیم و نژادپرستی را مربوط به خر و گاو حیوانات میدانم. منظورمان از حمله به عردوغان چیه؟ فکرنمیکنم مطب اصلی را کامل خوانده وفهمیده باشی. عمویم میگفت ما ترکها عقلمون پس کلمونه اول یک کاری را میکنیم بعد راجبش فکر میکنیم. به دل نگیر ما توسط شاه عباس و سایر پادشاهان ترک فارس زبان شدیم زیرا زبان رسمی و درباری عثمانیها هم فارسی بوده. زبان قوی و کاملی است. سلطان سلیم عثمانی شعرفارسی میگفته. لامصب زبان شعر و شاعری است. حال کن که فارسی بلدی.
    7
    15
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::Pezhman - وین، اتریش: فعلا که آنتن زبان قوم فارس در 70 درصد ایران نمی گیرد و شما بهتر به عشق فارسی برای آنتن قوی به کاشان مسافرت کن ، نسل جدید آذربایجان در ایران ترکی زبان مادری و انگلیسی زبان دنیا را یاد می گیرد و بزودی بقول رفیق فارسی زبان من می گفت " اخی من نمی دانم از جان زبان فارسی ما چه می خواهیم " بیچاره در انگلیس از بس سر خورده شده بود می گفت فقط زبان دنیا لازمه باقی وقت تلف کنی و عقب ماندگی هست .
    18
    4
    جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] باباجان این تو هستی که باید به دکتر روانشناس مراجعه کنی !!! عقده ای که تو از ما فارس ها داری خیلی زیاد است ! این عقده در آخر باعث مرگ تو میشود !. همین که جمعیت آمار مردم غیر فارس را ٧٠ درصد میدانی و تمام آمار های ملی ( آمار سال ١٣٧٥ ایران ) و بین المللی (سیا فکت ) را زیر سوال می بری و به حرف وزیر نامعلوم احمدی نژاد اکتفا می کنی نشان می دهد نه صداقت داری و نه دانش بحث کردن ! جنابالی از روی کدام آمار جمعیت ترکان در تهران را ٧ میلیون نَفَر می دانی !؟ این آقا از همان آمار جمعیت شما ترکها را در اذربایجان غربی ٥ درصد میداند ! بقیه حرفهاش چون نتونستی رد کنی ازشون گذشتی !. ترکهای جمهوری اذربایجان خیلی کار شاقی انجام ندادند که از یک اتحادیه ورشکسته که در حال فروپاشی شد جدا شدند ! اینها اگر عرضه داشتند ٢٠ درصد از خاک خود را به ارامنه نمی دادند !. تو نگران ما فارس ها نباش ما فارس همواره از حمله یونانی ها ، اعراب و مغولان توانستیم فرهنگ خود را حفظ کنیم و گلیم خود را از اب بکشیم بیرون ! تو برو نگران خودت باش که ارومیه برای شما قره باغ دیگر نشود !
    5
    16
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    اره جمعیت شما ترکها در ایران ٣٥ میلیون نَفَر و جمعیت فارس ها در ایران ٢٠ میلیون نَفَر است !!!😂😂😂 میدونی مشکل شما ترکها چی هست ؟! تا یک ترک برای حمالی به یک شهری از ایران می رود انجا را ترکستان می دانی و کل مردم ان شهر را ترک فرض می کنید !. اگر براساس آمار استان ها هم حساب کنی تعداد شما ترکها از ٢٠ میلیون نَفَر هم تجاوز نمی کند بعد تو در توهم ٣٥ میلیون نَفَر هستی !. من فارس لازم نیست با تو ترک بجنگم !. تو برای ایجاد ترکستان خیالی ات باید خاک کرد ، تالشی ، ارمنی ، اشوری ، گیلک ، مازنی ، لر و بختیار را غصب کنی ! ببینم تو با همه اینها می توانی بجنگی در قره باغ که از دست ارمنی شکست خوردی ! با همه ما با هم چطور می توانی بجنگی !؟
    5
    16
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    آذربایجان غربی که بخش وسیع آن کرد ، آشوری و ارمنی است !. قزوین و همدان که بخش وسیع ان غیر ترک است !.و تهران شهری که من زندگی می کنم ! شهر هفت و دوملت است !بر عکس توهمات شما ترکها در این شهر اکثریت نیستند !. فقط همان اردبیل ، اذربایجان شرقی ، زنجان و بخش هایی از اذربایجان غربی برای شما می ماند ! همانطوری که عثمانی ها از اروپای شرقی به اناتولی برگشتند و مجبور شدند در استانبول از خاک خود دفاع کنند ! شما ترکهای اذری هم در اخر مجبور به مهاجرت از تهران ، بندر انزلی ، رشت ، کرج ، همدان ، قزوین به تبریز ، زنجان و اردبیل می شوید و در همانجا مجبور به دفاع از خاک خود میشوید ! ارومیه هم قره باغ دیگر میشود !. من از خدامه شما ترکها ی داعشی از سرزمین پاک و اهورا مزدایی ما جدا شوید .
    6
    15
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    شما ترکها اگر واقعا ٧ میلیون نَفَر در تهران هستید چرا نتوانستید یک تظاهرات صد نفری ، هزار نفری و میلیون نفری را بی خیال می شویم ، برای برنامه فیتیله در تهران راه بیاندازید ! فقط توانستید یک عده نژادپرست را در تبریز ، اردبیل ، زنجان و ارومیه جمع کنید !. شما ترکها اگر واقعا ٣٥ میلیون نَفَر در ایران هستید چرا نتوانستید حکومت از ما فارس ها به قول خودتان بگیرید ؟!
    5
    15
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    بگذار یک داستانی را برای تو تعریف کنم بنام قمپز ترکی !. ترکان عثمانی در جنگ های اولیه ایران و عثمانی برای تضعیف روحیه سربازان و دلاوران ایران از قمپز که توپی کوهستانی و سرپوش بوده است استفاده می کردند . این توپ اثر تخریبی نداشت زیرا گلوله در آن به کار نمی رفت بلکه مقدار زیادی باروت در آن می ریختند و پارچه های کهنه و مستعمل را با سنبه در آن به فشار جای می دادند و می کوبیدند تا کاملا سفت و محکم شود . سپس این توپها را در مناطق کوهستانی که موجب انعکاس و تقویت صدا می شد به طرف دشمن آتش می کردند . صدایی آنچنان مهیب و هولناک داشت که تمام کوهستان را به لرزه در می آورد و تا مدتی صحنه جنگ را تحت الشعاع قرار می داد ولی کاری صورت نمی داد زیرا گلوله نداشت .در جنگهای اولیه بین ایران و عثمانی صدای عجیب و مهیب آن در روحیه سربازان ایرانیان اثر می گذاشت و از پیشروی آنان تا حدود موثری جلوگیری می کرد ولی بعدها که ایرانیان به ماهیت و توخالی بودن آن پی بردند هرگاه صدای گوشخراشش را می شنیدند به یکدیگر می گفتند :" نترسید قمپز درمی کنند." یعنی تو خالی است وگلوله ندارد .ادامه دارد ...
    5
    15
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    امروزه قمپز در کردن در زبان شیرین فارسی تبدیل به ضرب المثل شده است !. قمپز در کردن به گفته علامه دهخدا به معنی :" دعاوی دروغین کردن ، بالیدن نابجا و فخر و مباهات بی مورد کردن " است .بعبارتی تمام حرف های شما در مورد ٧٠ درصد غیر فارس در ایران ، ٣٠ میلیون تا ٤٠ میلیون ترک در ایران ، ٧ میلیون ترک در ایران قمپز در اوردن های شما پان عثمانی ها در ایران است . قبح قمپز های دروغین شما برای ما فارس ها و بسیاری از غیر پارس زبان ها در ایران شکسته است !. حتی بسیاری از همزبانان خودت هم تو و امثال تو را قبول ندارند بخاطر همین در میان ما فارس ها به سم پراکنی می پردازی !.
    5
    15
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    بعد این کویری که می گویی ما فارس ها زندگی می کنیم کجا است?! در کویر ایران زندگی شهری و روستایی جریان ندارد ! آیا منظورت شمال ایران و تهران است !!! ایا منظورت این است وقتی شما پان عثمانی ها به قدرت برسید هر چی غیر ترک مانند فارس ، تالشی ، تاتی ، مازنی و گیلک را مانند هم نژاد های خود که ارامنه و یونانی ها و أکراد را در اناتولی و قفقاز مجبور به راهپیمایی مرگ کردند ! و انها را از زمین های اجدادی شان اخراج کردند با ما نیز هم می کنید ! این کار را با ما هم می کنید !. بله ترکها در زمان شوروی بسیاری از غیر ترک را در قفقاز و اناتولی نسل کشی کردند و بخاطر همین ملیت های خاورمیانه اگاه شدند !. بخاطر همین از خوددر برابر ترکان دفاع می کنند !اینبار قرار است خود شما ترکها مانند خوجالی و قره باغ طعم راهپیمایی مرگ را بچشید فقط لطفا در ان زمان نیز با شیعه علی بودن مانند خوجالی و قره باغ خودت را به ما نچسبان از هم برادران ترک عثمانی ات کمک بگیر ! این عثمانی ها ترکمن های شیعه را در عراق تنها گذاشتند و با برادران عرب سنی ات برای ایجاد یک حکومت سنی در نزدیکی مرز عراق و ترکیه تلاش می کنند ! دلت صابون نزن !
    6
    9
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. ، معنی عقده را می دانی، عقده ای و کم و کسری که شما از ترکها داری مدام در تلاش برای عوام فریبی، تخریب ، تحقیر ، توهین و تهدید هستی، فارس عاقل ، عشق من هست نه فارس شده اصالت فروشی ترک مثل تو که با ناخن یک فارس بد هم عوض نمی کنم . فارس ها فهم و شعور دارند ولی اصالت فروش ها هیچی ندارند و رژیم هم درست خلق فارس نیست درست حکومت فارسگر، آریایی و شیعه هست .
    7
    3
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. در کامنت قبلی دیدم داشتی کلمات ترکی را کالبد شکافی می کردی! مثلا نوشته بودی که در ترکی : ( اوچ ) دو معنی دارد یکی پرواز کن و دیگری عدد سه در حالی که تو از ترک بودنت چیزی نفمیدی که به فارس بودن پریدی ! در ترکی اوچ 3 با uç نوشته می شود و آن طور تلفظ می شود ولی اوچ برای پرواز با üç نوشته و تلفظ می شود که اوو در دومی کشیده هست! درست هست که ما به زبان مادری تحصیل نکرده آیم ولی بی سوادی ما در زبان مادری از با سوادی شما در فارسی، غنی تر هست که 100 بدون تحصیل و تحمیل فارسی هنوز پا برجاست و قوی تر می شود چون پنبه آهن را نمی برد! فردا اگر زبان رسمی عربی شود خود را پسر ابوجهل معرفی خواهی کرد بهتر هست خودباش آدم باش، انسانیت را با فارسیت اشتباه نگیر، فارسها هم مثل ما آدم هستند هوری نیستند، خدا را پرستش کن نه خرما را .
    7
    4
    شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. اگرواقعا ترک ها ۵ در صد استان آذربایجانغربی رامقابل ۹۵ درصد کرد..... بیشتر است.
    0
    0
    دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.