افسران ارتش ترکیه 'از کشورهای ناتو درخواست پناهندگی کرده‌اند'

هزاران نفر از نظامیان و افسران پلیس ترکیه بعد از کودتای نافرجام ماه ژوئیه برکنار یا بازداشت شده‌اند ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، می‌گوید تعدادی از افسران ارتش ترکیه که در ناتو ماموریت داشته‌اند بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه تقاضای پناهندگی کرده‌اند.
 
آقای استولتنبرگ گفت که این افسران از کشورهایی که در آن ماموریت داشتند درخواست پناهندگی کرده‌اند، اما او درباره این کشورها، افسران یا تعداد آنها توضیح بیشتری نداد.
 
ترکیه یکی از اعضای ناتو است. به گفته دبیر کل ناتو این کشورها پرونده‌های مختلف را به صورت مجزا بررسی خواهند کرد.
 
از زمان کودتای نافرجام ترکیه در حدود چهار ماه پیش، دولت این کشور ده‌ها هزار نفر از جمله هزاران نظامی را برکنار یا بازداشت کرده‌ است.
 
رسانه‌های آلمان پیش از این گزارش داده‌ بودند که تعدادی از افسران ارتش ترکیه مستقر در مرکز فرماندهی پایگاه هوایی رامشتاین متعلق به ناتو خواستار دریافت پناهندگی سیاسی از دولت آلمان شده‌اند.
 
بیشتر بخوانید: گروهی از نظامیان ترکیه و خانواده‌هایشان 'به آلمان پناهنده شدند'
 
از زمان شکست کودتا، گزارش‌هایی از فرار و درخواست پناهندگی کارمندان دولتی و سایر شهروندان ترکیه منتشر شده است.
 
از جمله در ماه اکتبر، وزارت کشور آلمان اعلام کرد که سی و پنج "شهروند ترکیه که دارای گذرنامه سیاسی هستند" همراه با اعضای خانواده‌هایشان از آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند. دولت ترکیه نیز خواستار استرداد "عاملان کودتا" شده که به این کشورها پناهنده شده یا در این کشورها زندگی می‌کنند.
+47
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    koros_nl - امستردام، هلند

    به همین مقدار قانع نباشد !! مش رجب الاغ علی (( پدر داعش )) شما را به اصل نصب اصلیتان در مغولستان باز میگرداند !! مرتیکه توهمی !! هر کسی با عربها ی وحشی بگردد عاقبت بهتر از نابودی و بدبختی ندارد !!
    12
    52
    جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    اردوغان و باند اسلامگرایش گند زدند به راه و روح آتاترک. در یک سخنرانی در جمع کثیری یک روحانی به صورت توهین به کمال پاشا میگفت: اون یونانیه که درشهر تسالونیکی بدنیا آمد. حق نداشت برای ما مردم آناتولی تصمیم بگیره و بی حجابی وبیناموسی و اسلام ستیزی را گسترش دهد. شوربختانه ترکها خیلی مذهبی هستند و بعید میدانم حتی اگر آتاترک زنده شود بتواند این دیو اسلام را بخواباند وترکها را از لجنزار اسلامگرایی برهاند.
    4
    20
    جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::koros_nl - امستردام، هلند::]. عاقلان دانند کوچک ترین عرب ، مغول و ترک از بیماران سادیسمی امسال تو هزاران سال جلو هستند و تو بهتر هست به فکر آینده فارسستان باش که با این افکار فاشیستی ، طالبانی و داعشی در کویر تنها خواهید ماند !
    27
    12
    جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] تو بهتر به فکر خودت باشی بی سواد ! برو حداقل دو سه تا کتاب درباره جغرافیا ایران بخوان تا بیش از این مضحکه خاص و عام نباشی !!! تو بهتر به جای نگرانی برای ترکیه نگران اینده ترکستانت باشی ! چون زمانی که ما پارسی زبان ها از شما ترکها جدا شویم دیگر کسی نیست که بتواند از شما ترک ها در برابر کردها ، ارمنی ها و عثمانی های داعش سنی دفاع کند . فقط بدون مغول جان در کویر ایران زندگی شهری وجود ندارد .
    6
    14
    جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. اولا اگر سنی های داعشی بقول شما خطرناک هستند شما خودتان بعد از جدایی ترکهای محافظ فارس به محاصره کامل سنی بلوچ، عرب ، ترکمن و حتی سنی های فارس خراسان و کرد های آریایی در خواهید افتاد ولی ملت ترک از قوم های کوچک ارمنی، کرد و فارسی باکی ندایم و حتی پایتخت جمهوری آذربایجان بنام ( باکی ) داریم و برادر خونی ترکیه اگر نبود ایران و روسیه آنجا را اشغال کرده بود ، پس به اتحاد ترکان با فارس در ایران افتخار کن که حقا ترکان صاحب اصلی آن سرزمین قبل از تاریخ 2500 ساله شما آنجا تاریخ 7000 ساله دارند و حتی یک ترک آنجا بماند رئیس شما خواهد بود مثل علی چلاق را برای حکومت قوم فارس کرایه داده آیم چون خود ندارد سردار واقعی همه اش خیالی هست در گذشته نه در حال .
    11
    6
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]چقدر شما ترک ها محافظ ما هستید ؟! یک بدان مشکل شیعه و سنی در ایران توسط شما ترکها ی شیعه بوجود أمده است !قبل از اینکه شاه اسماعیل اول در تبریز به تخت بنشیند و شیعه را مذهب رسمی ایران بکند و همه را با شمشیر شیعه بکند . شیعه و سنی در ایران مشکلی نداشتند . وقتی شما ترکها از ایران بروید شیعه فارس مشکلی با هموطنان سنی خود ندارد . اما شما ترک های شیعه مطمئنا با عثمانی ها به مشکل بر می خورید . همینطور که امروز ترک های شیعه ترکیه با اردوغان مشکل دارند . بله این ملت متوهم ترک را خیلی خوب میشناسم که در تاریخ سازی یدی طولانی دارد ! تاریخ هفت هزار ساله را از کجا اوردی !؟ بر طبق منابع عربی و پارسی بعد از شکست ساسانیان و ناامنی مرزهای ایران ترکها وارد ایران می شوند . ترکها با نفوذ در قوای نظامی اعراب بنی عباس و سامانیان پارسی ایران را غصب کردند ! ترکها حضور ١٠٠٠ ساله در ایران دارند نه ٧٠٠٠ ساله ! بهتر تمدن های کهن ایرانی قبل هخامنشیان و مادها را به نام خود سند نزنی ! در منابع قاجار همان حکومت که تو ترک می دانی به باکو ، بادکوبه می گوید و به منطقه شمال رود ارس
    4
    10
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    شروان و آران گفته میشده است . شما حتی نام های تاریخی چند قرن اخیر را تحریف می کنید چه برسد به تاریخ هفت هزار ساله ! تمدن های ایلام ، ماد ، هخامنشیان ، ساسانیان ، اشکانیان همه اریایی بودند . در خطه شمال ایران دارای تمدن های کهن ١٢ هزار ساله و ١٥ هزار ساله است که انقدر مانند شما ترکها شمالی ها قپی نمی ایند . شهر سوخته ، تمدن کهن جیرفت همه اینها از تمدن کهن ایران است که هیچ کدام ترک نبودند . تو به من یکی از تمدن های کهن ترکت را نام ببر ! فقط اسم اورارتو ، ماننا ها و سکاها را نبر که هیچ کدام جز تمدن ترک به حساب نمی ایند . والله همین قوم کوچک ارمنی بخشی وسیعی از خاک جمهوری اذربایجان را از ان گرفته است . پس بهتر انقدر درباره ملت بزرگ پوشالی ترکت قپی نیایی . روزی که فارس و ترک های بربر با هم اتحاد پیدا کردند ایران راه پسرفت در پیش گرفت . قبل حکومت شما ترک های شیعه در ایران امثال ابن سیناها ، حافظ ها و سعدی ها در ایران رشد می کرد اما حالا امثال نادر قاضی پور ها در ایران رشد می کند . ترکها سرزمین ما فارس ها و اقوام اصیل ایران را غصب کردند . نگران نباش روزی که جمهوری اسلامی در ایران به پایان
    4
    10
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    پایان برسد . سید علی گدا و ترکهای پان ترک شیعه ان را به باکی 😂😂😂 میفرستیم که با هم لزگی برقصید و به سلامتی تمدن پوشالی و توهمی ٧٠٠٠ ساله خود بنوشید . فقط لطفا از اقوام ایران تاریخ دزدی نکنید همان تاریخی که خلق می کنید برای خودتان بس است .
    3
    10
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    بعد من حوصله ندارم برای تو درس تاریخ و جغرافیا ایران بدهم ! لطفا دو سه تا کتاب بخوان که انقدر سوتی ندهی ! فقط بدان در اذربایجان تو ( تبریز ، اردبیل ، زنجان ) فقط ترکها اکثریت هستند وگرنه در ارومیه با وجود اشوری ، ارمنی ، کرد شما ترک ها اقلیت هستید . استان اردبیل هم بخش هایی از ان تالشی و گیلک هستند . در تهران ، همدان و قزوین هم شما ترک ها اقلیت هستید . و از تمام اقوام ایران در این شهرها پیدا میشود . بخشی هم ترکمن های سنی در شمال قرار دارد که به شما ترکهای شیعه ربطی ندارد . تا انجا که من می دانم دولت ترکمنستان هم اختلاف بسیار زیادی با اذربایجان سر کاسپین دارد . می ماند قشقایی ها که کاملا در میان اقوام فارس ، لر و بختیاری اقلیت هستند . کلا شما ترکها بازنده هستید . خدارو شکر ملت ایران دارد اگاه میشود و چهره فاشیستی شما ترکها را می بیند و از شما برائت می جوید .
    3
    10
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    بعد کردها و اعراب همه انها سنی نیستند !!! کرد های کرمانشاه و ایلام شیعه هستند و اعراب ایران بغیر از اعراب جزایر خلیج فارس شیعه هستند . ما پارس ها در ایران دولت مردانی همچون کریم خان زند ، امیر کبیر ، رضا شاه کبیر ، محمد رضا شاه و ...داشته ایم . که حکومت انها توسط ترک هایی بربر همچون سید علی گدا چلاق و خواجه تاجدار آغا محمد خان قاجار غصب شده است اما تو نگران نباش ما دست شما ترکها را از ایران کوتاه می کنیم و ایران دوباره مسیر پیشرفت را در پیش می گیرد .
    4
    10
    شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. اصن اسم قوم خودتو که میاری (مغول)یاد یه میلیون کشته نیشابور میفتم وبقیه ماجرا!!! نمیدونم تو ذات امثال تو چی ریخته خدا(که نیست)که اینقدر وقیح و عقب مونده این !حتی اگه تو لندن (مثلا)هم باشی!! تو علی ترکِ نیستی از لیورپول؟!!!
    3
    2
    یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان
    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. ناپلئون گفته " هر کس اگر به اندازه اطلاعات اش حرف بزند دنیا چقدر ساکت می ماند " مجبور نیستی کلی بلوف بلغور کنی! . بقول نادر شاه ترک افشار، او وقتی از دشمن شکست می خورد یک عده از سپاهان او از خود الکی تعریف و توصیف می کرد و او به آنها می گفت شما بیماری بلوف فارسی گرفته اید و حتی یک بار پسر خود را بخاطر بلوف فارسی تنبیه کرد و گفت به تو سرایت کرده ! . شما ها هر وقت کشور مورد هجوم قرار گرفته هندوانه فردوسی را خوب بغل کرده اید و منتظر ترکها مانده اید تا شما را نجات دهد و من به چند تا اشاره می کنم 1- آزادی بندر عباس توسط شاه عباس از دست پرتقالی ها، 2، بیرون کردن افغان ها از اصفهان و کل ایران توسط نادر شاه ،3- بیرون کردن روس ها توسط قاجار و جنگ 18 ساله محمد خان با اینکه کشور معمولی در مقابل ابرقدرت بود و از طرفی شاهان ترک توسط قوم فارس ترور می شد ، 4- بیرون کردن عربها از ایران توسط ترکها و هزاران نمونه دیگر ...
    7
    1
    یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::] یکی از خصوصیات پان ترک ها جعل تاریخ و نسبت دادن حرفهای دروغین به بزرگان تاریخ است ! می بینم که مغلطه گر و سفسطه گر هم هستی و به جای اینکه تمدن های تخیلی ٧٠٠٠ هزار ساله ترکان در ایران را نام ببری به صحرای کربلا می زنی ! یک هیچ جا سخنی درباره بلوف فارسی از زبان نادر شاه افشار وجود ندارد . دو پیروز جنگ ها افسران ارتش و سربازان هستند نه شاه ها ! سه شاه عباس از طرف مادری ترک نبوده است و مادر او دختر والی طبرستان ( مازندران ) بوده است . همانجا که تو نادان ان را کویر مینامی ! تازه جنگ های شاه عباس را گرگین خان گرجی و الله وردی خان گرجی برای او برده بودند نه ترکها ! و بدلیل وزارت شیخ بهایی عرب دوره شاه عباس اول دوره شکوه صفوی بوده است . چهار شاه عباس اول و نادر شاه و اقا محمد خان قاجار من برای انها بعنوان یک ناسیونالیست ایرانی احترام قائل هستم اما مانند تو به دلیل ترک اذری بودند کور نیستم ! انها با کشتن انسانهای بی گناه و کور کردن فرزندان خود باعث ضعف ایران و شکست ایران از غربی ها شدند ! و تخم نحس شیعه سیاسی را در ایران کاشتند !
    1
    6
    یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    پنج کدام فارس ی شاه ترک را ترور کرده است ؟ ! فارس ها نیاز به ترور شاهان ترک نداشتند چون خود ترکها خودشان را میخوردند !کلا نمی دانم چطور جنایت های اقا محمد خان قاجار در کرمان و تفلیس را افتخار میدانی ؟!
    1
    7
    یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    شش تا انجایی که ما می دانیم قمپز در کردن جز هنر ترک های عثمانی در کوه های ارارات بوده است نه فارس !
    0
    4
    یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.