معاون بانک مرکزی ایران: انتظار «عقلانیت بیشتری» از ترامپ در کاخ سفید داریم

پیمان قربانی معاون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی ایران - آرشیو  یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران در حاشیه نشستی در شهر فرانکفورت آلمان به خبرگزاری رویترز گفته است که تهران انتظار دارد شاهد «عقلانیت بیشتری» از دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر آمریکا باشد.
 
این خبرگزاری روز چهارشنبه به نقل از معاون رئیس کل بانک مرکزی ایران نوشت، «آنچه در طول (تبلیغات) انتخابات گفته شد برای رقابت‌های انتخاباتی بوده است. ما انتظار داریم عقلانیت بیشتری را در جایگاهی که ترامپ پس از رئیس‌جمهور شدن خواهد داشت، شاهد باشیم.»
 
پیمان قربانی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری رویترز، که در حاشیه یک کنفرانس بانکداری در آلمان انجام شد، با بیان این که دولت آینده ایالات متحده «به نقطه‌ای خواهد رسید که (توافق) را محترم بشمارد،» تاکید کرد که «این تنها راه صحیح رو به جلو است.»
 
بر اساس این گزارش، دیگر مقام‌های بانکی ایران که در این کنفرانس بین المللی شرکت کرده‌اند نیز معتقدند که نباید انتظار تاثیرات منفی یا نامطلوب «بلندمدت» بر توافق جامع هسته‌ای ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بین ایران و شش قدرت جهانی – از جمله ایالات متحده – را داشت.
 
ولی ضرابیه رئیس بانک سامان یکی از این افراد است که با اظهارات پیمان قربانی موافق است و می‌گوید توقع دارد دونالد ترامپ یک سیاست «عملگرایانه» در برابر ایران – که به گفته او به نفع مردم آمریکا هم خواهد بود – اتخاذ کند؛ «چرا که او در نهایت یک تاجر است.»
 
دونالد ترامپ در طول تبلیغات انتخاباتی خود به شدت از توافق اتمی موسوم به برجام بین ایران و جامعه جهانی انتقاد کرده و خواستار گفت‌وگو برای رسیدن به یک «توافق بهتر» شده بود. با پیروزی او، برخی نگرانی‌ها درباره پایبندی دولت آینده آمریکا به این توافق افزایش یافته است.
+3
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    بدجوری ترس ورشون داشه که مبادا این ترامپ ورژن مموتی بنیان این رژیمو بر باد بده حالا 4 تا جوجه بسیجی بیان اراجیف ببافن.
    0
    20
    ‌پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران
    زبون باز کردی اعتماد به نفست بالا رفته ! تو دیگه از کدوم قبرستونی پیدات شده ! بوی کباب برات توهمه
    0
    15
    ‌پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.