واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به انتخاب ترامپ: نه عزا می‌گیریم نه شادی می‌کنیم

رهبر ایران گفته "هیچ قضاوتی" درباره انتخابات آمریکا ندارد آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در اولین واکنش به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا گفته است که "بر خلاف عده‌ای که در دنیا برای نتیجه انتخابات آمریکا عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند، ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم".
 
رهبر ایران در این سخنرانی که در تهران و به فاصله یک هفته پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده، گفته است: "بنده هیچ قضاوتی درباره‌ انتخابات آمریکا ندارم. آن حزب و این حزب، هرکسی آمد فقط شر رساند. یکی تحریم کرد، یکی به هواپیمای مسافربری و یکی به سکوی نفتی حمله کرد. ما نگرانی نداریم و برای مقابله با هر حادثه‌ محتمل آماده‌ایم".
 
در حالی که فوری ترین و مهمترین پیامد انتخاب آقای ترامپ برای ایران می تواند احتمال اجرا شدن دیدگاه منفی او درباره توافق برجام از بازبینی یا لغو آن باشد، آیت الله خامنه ای در اظهارات امروز واکنشی مستقیم به این موضوع نشان نداده است.
 
رهبر ایران گفته است: "در دنیا عده‌ای عزا گرفتند و عده‌ای شادی کردند. ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم؛ ما به این فکر می‌کنیم که چگونه باید کشور را از مشکلات احتمالی عبور داد".
 
آیت الله خامنه ای چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که در میان کاندیداهای اصلی "یک زن و یک مرد است" و "آن مردی که صریح تر گفت بیشتر مورد توجه مردم آمریکا قرار گرفت".
 
رهبر ایران در اظهارات امروز خود مسائل مطرح شده در رقابت های انتخابات آمریکا از جمله هزینه های نظامی، تبعیض نژادی و فقر را "واقعیت هایی" خواند که "در این سال ها همواره مطرح می شده، اما عده ای نمی خواستند آن را بپذیرند".
 
آیت الله خامنه ای گفت: "معنی بصیرت آن است که بدانید با چه کسی طرف هستید و او درباره شما چگونه فکر می کند و اینکه اگر چشمان خود را ببندید، قطعاً ضربه خواهید خورد... خوشبختانه مردم عادی دارای این بصیرت هستند اما تعجب از آن است که برخی نخبگان با تکیه بر توهمات، این بصیرت را ندارند".
 
آقای خامنه ای گفته است: "وقتی بصیرت نباشد، انسان مجذوب چیزی می‌شود که جاذبه‌ای ندارد؛ مثل عده‌ای که مجذوب آمریکا هستند".
 
سخنرانی امروز رهبر ایران در تهران در جمع شماری از مردم اصفهان بود. برخی از چهره های سیاسی و مقام های دولتی و نظامی اهل این استان از جمله عباس عراقچی معاون وزارت خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد اتمی در محل سخنرانی آیت الله خامنه ای حاضر بودند.
 
سایت آیت الله خامنه ای تصاویری منتشر کرده که نشان می دهد جمع محدودی تری از این مقام ها، پیش از سخنرانی رهبر ایران به طور جداگانه با او دیدار کرده اند.
+16
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    مشنگ اگه اینو نگی چه بگی .دگه همه میدونن تو فقط باید در ظاهر مخالفت کنی و نشون بدی که قدرت دارین وگرنه موقع خطر خوب نرمش نشون میدین
    15
    33
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    باور عمیق - قم، ایران

    نمیگم نمرت بیسته . تو هم یک انسان عادی هستی مثل همه انسانهای دیگه . نقاط مثبت و منفی زیادی هم توی کارنامت داشتی . اما امیدوارم خداوند بهت یه حداقل ١٠ سال دیگه عمر بده تا سکان هدایت این مملکت رو همچنان توی همون یدونه دستت داشته باشی که اگر توی دستای خیلیای دیگه بود تا حالا صد باره رفته بودیم تو باقالیا . همونایی که چهار روز پیش میگفتن : دنیای فردا دنیای گفتمانه و نه دنیای موشک و تو همون کسی بودی که واکنش نشان دادی و گفتی این حرف غلطه، دنیای فردا هم دنیای موشکه و هم دنیای گفتمان . راستی حاجی، اگه یه آخوند انگشت تو دماغش کنه کلیپش تو ستون سمت چپ سایت میخوره اما گویا رفقا روشون نشده که وقتی مجری و کارشناس بی بی سی فارسی دهان به تمجید از تو باز کرد و تو را صاحب گوی بلورین خواند ولو در حد ٣٠ ثانیه اون کلیپو پخش کنن . یه وقت فکر نکنن ما این چیزارو میفهمیما، نه ما اصلا کلا کشته مرده وقار ملانیا و اتیکت ترامپ هستیم فقط و فقط
    52
    26
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    توی روح بابای آدم دروغگو
    12
    33
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    یکى رو به ده راه نمیدادن، سراغ خونه کدخدا رو میگرفت. برو مافنگى، کى نظر تورو پرسید؟
    12
    34
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::باور عمیق - قم، ایران::]. ماشالله رو که نیست! شما با سنگ پاى قزوین رقابت میکنى. برادر من، باید هم بى بى سى از آخوند تعریف بکنه، یادتون رفته؟ از همون روز اول، بى بى سى عاشق سینه چاک عنقلاب بود و حتى تعداد کشته و زخمى هارو قبل از اتمام تظاهرات اعلام میکرد که خون عنقلابى ملت مسلمان به جوش بیاد. یه سوال دیگه، سوزوندن چهارصد و خورده اى انسان بیگناه در سینما رکس آبادان رو جزو نقاط! مثبت على گدا میبینى یا نکات منفى؟
    12
    37
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    گربه دستش به گوشت نمی رسید میگفت شور است ! دوست داشتی مکار خان ان زنیکه هیلاری ریس جمهور شود ولی حالا که ترامپ شده و رو دست خوردید میگوید برای ما فرقی ندارد کی ریس جمهور امریکا میشود .
    6
    11
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    اتفاقا ترس اصلیی تو از عزاست که احساس کردی داره بهت نزدیک میشه! :o
    4
    12
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
    [::باور عمیق - قم، ایران::] امثال جیره خوره نظام مانند تو باید هم اینطوری از اربابتون تمجید و تعریف کنن ولی من زن میشناسم توی ایران که بدن خودشو میفروشه ولی هیچوقت وطنش و هموطنشو رو اینجوری مثل امثال توی عرب زاده ی مغول زاده پاچه خوار نظام به به حراج و تاراج نمیزاره .
    3
    22
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران
    [::باور عمیق - قم، ایران::]. باز هم این مرتیکه ....زیادی تریاک کشیده به هذیان گوی افتاد. مزدوران او نیز با باور شیطانی از این شیاد حمایت می‌‌کنند. باور سطحی چند تا ساندیس گرفتی تا این اراجیف را تاف بدی؟
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    yahya3212000 - برگن، نروژ
    به زودی ارتش آمریکا بالایی‌ رو به سر‌ خودتونو سگای پاسدارتون و خانوادتون میارن که سعید طوسی سر جوونهای احمق قرآن خون آورد!
    0
    9
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران
    فقط میشه اینو گفت ، متوجه شدن وقت رفتنشون فرا رسیده ،ولی‌ این رو یادت باشه روزگارتون سیاه هست ،جون سالم بدر نمیبرین ،تک تکتون باید به سزای اعمالتون برسین.
    0
    11
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.