گرفتن عکس سلفی به قیمت تخریب یک اثر نفیس باستانی

مجسمه «سینت مایکل» در موزه ملی هنرهای باستانی لیسبون (قبل و بعد حادثه) پیش از این شنیده بودیم کسانی که دیوانه سلفی گرفتن هستند، حتی موجب مرگ خودشان شده اند اما تازه ترین مورد اشتیاق سلفی به قیمت از بین بردن یک اثر باستانی است.
 
در موزه ملی هنرهای باستانی لیسبون پایتخت پرتغال، یک توریست برزیلی تمام سعی و تلاشش را می کرد که یک عکس سلفی عالی از خودش و یکی از آثار هنری بگیرد، و وقتی عقب عقب رفت، به یک مجسمه با ارزش از قرن ۱۸ میلادی برخورد و آن را واژگون کرد.
 
نه این خبر تکراری نیست. اگر به نظرتان می آید که این خبر را قبلاً شنیده اید به خاطر این است که در ماه مه گذشته، جهانگرد دیگری در حال گرفتن عکس سلفی، مجسمه ای را در ایستگاه روسیوی لیسبون انداخت و شکست.
 
یکی از مشتریان دائمی موزه ملی لیسبون در پستی در فیسبوک، عکس مجسمه شکسته شده را گذاشته و نوشته «این قیمتی است که برای ورودی مجانی در اولین یکشنبه ماه باید پرداخت.»
 مقامات موزه تصویب کردند که مجسمه «سینت مایکل» غیر قابل تعمیر است. مقامات دولتی پرتغال نیز اعلام کردند که در حال بررسی این حادثه هستند. اگر فردی که به این مجسمه آسیب رسانده، دستگیر شود، احتمال دارد همانند کسی که به مجسمه ایستگاه روسیو صدمه زد، به جرم تخریب اموال عمومی شهر محکوم شود.
 
علاوه بر نداشتن نگهبان به اندازه کافی، گرفتن عکس سلفی، به یکی از نگرانی های خیلی از موزه های جهان در آمده است.
+50
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.