نماینده تهران خواستار انتشار گزارش حساب‌های بانکی صادق لاریجانی شد

محمود صادقی، نماینده تهران، توضیحات چند روز پیش وزیر اقتصاد در مورد حساب های خبرساز قوه قضاییه را کافی ندانسته است
 
محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم از صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه خواست برای پاسخگویی به مطالبی که مورد حساب های بانکی شخصی او منتشر شده، "گزارشی از عملکرد حساب‌هایش را طی پنج سال گذشته اعلام کند".
 
آقای صادقی در جلسه علنی امروز دوشنبه ۲۴ آبان مجلس ایران، با اشاره به "اخبار و شایعاتی درباره افتتاح حساب های متعدد شخصی به نام رئیس محترم قوه قضائیه در فضای مجازی و حقیقی" گفت: "این اخبار و شایعات موجبات سوء استفاده رسانه های بیگانه و مشوه نشان دادن جلوه دستگاه های حاکمیتی نظام جمهوری را فراهم ساخته است."
 
ظاهرا اشاره این نماینده مجلس، به خبری است که چندی پیش در کانال تلگرامی "آمدنیوز" منتشر شد و از وجود ۶۳ حساب شخصی به نام "صادق آملی لاریجانی" و واریز غیرقانونی سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان به این حساب ها حکایت داشت. این خبر بعد از انتشار، مورد استناد سایت های اینترنتی گوناگون قرار گرفت.
 
شش روز پیش، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران با رد "شایعات" مطرح شده در مورد حساب های بانکی صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه گفت: "این حساب‌ها از بیست سال پیش مربوط به قوه قضاییه بوده است."
 
آقای طیب نیا در گفتگو با شبکه ۲ صدا و سیما گفت: "از بیست سال پیش با هماهنگی خزانه کل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضاییه به صورت سپرده در سیستم بانکی کشور قرار گرفته است." وی با ذکر اینکه "طبعا به این مبالغ سودهایی نیز تعلق گرفته که البته از اصل پول ها به هیچ وجه استفاده نشده است" افزود: "سود حاصله از مبالغ مذکور، صرفا برای برخی هزینه های معین در قوه قضاییه صرف شده است."
 
محمود صادقی در سخنان امروز خود، با اشاره به توضیحات هفته پیش وزیر اقتصاد گفته: "بنده از وزیر اقتصاد این سوال را دارم که توضیح دهند مقصود ایشان از حدود قانون و موازین شرعی چیست؟ کدام قانون اجازه می‌دهد وجوه دولتی به حساب های شخصی واریز شود؟" وی افزوده است: "به ویژه اینکه بخش قابل توجهی از این وجوه واریزی متعلق به اشخاص حقیقی و اصحاب دعوا در محاکم حقوقی و کیفری و بعضا متعلق به متهمان در دادسراهاست که بابت قرارهای وثیقه و تودیع احتمالی در صندوق دادگستری واریز می شود."
 
نماینده تهران پرسیده است که "کدام موازین شرعی اجازه می دهد قوه قضاییه در این وجوه تصرف کند، این وجوه را سپرده گذاری کند و سود حاصله را تملک کند؟"
 
آمدنیوز، پیشتر به نقل از "یک مقام ارشد در قوه قضاییه" مدعی شده بود: "پس از اطلاع مدیران بانک ملی از وجود ۶۳ حساب شخصی به نام آیتالله صادق آملی لاریجانی، و واریز وجوه قوه قضاییه و دعاوی حقوقی و کیفری به این حسابها توسط مردم، دو تن از مدیران بانک ملی از این موضوع مطلع و اطلاعات مربوط به این حسابها را در اختیار علی طیبنیا، وزیر اقتصاد گذاشته اند."
 
این کانال تلگرامی افزوده بود مجموع سود بانکی دریافتی صادق لاریجانی از ۶۳ حساب بانکی "۲۵۰ میلیارد تومان در سال" بوده که "رقمی در حدود ۲۰ میلیارد تومان ماهانه، به وی پرداخت شده است".
 
آمدنیوز ادعا کرده بود: "پس از اطلاع این دو مدیر بانک ملی از جزییات این اقدام غیر قانونی، که از مصادیق اختلاس است، مدیران سازمان بازرسی کل کشور در جریان قرار گرفته اند و موضوع توسط علی طیبنیا، وزیر اقتصاد در هیئت دولت مطرح و به حسن روحانی رییسجمهور گزارش شده است."
 
ادعای دیگر این رسانه این بود که که آقای روحانی با رفتن به نزد رهبر جمهوری اسلامی، وی را در جریان این حساب ها گذاشته که "خشم آیتالله خامنهای" را به دنبال داشته است. آمدنیوز افزوده بود که در واکنش به خبرسازشدن حساب ها، قوه قضاییه دو تن از مدیران بانک ملی و دو تن از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور را بازداشت و زندانی کرده است.
 
علی طیب نیا در گفتگوی تلویزیونی سه شنبه هفته پیش، تاکید کرد که ادعاهای مطرح در مورد حسابهای مالی رئیس قوه قضاییه "قطعا کاملا ناصحیح است".
+144
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    ukjohnuk - لندن، انگلستان

    مگه به دزد بودن این حـ... ها شک دارین حساب میخاین.
    0
    67
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    این هم یکی دیگر از دسیسه صهیونیست و دشمنان اسلام هست اینجور لکه ها به سران مملکت امام زمانی نمی چسبد ، خداوند دشمنان را به راه راست هدایت کند خخخخ . لعنت بر این رژیم فاسد.
    0
    67
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ

    اطلاعات دزدی و فاسد را که در جمهوری اسلامی آشکار کنی فوری میگویند با بیگانه و معاند کار میکنی و دشمن انقلاب هستی !! این آخوند چطوری ۲۵۰ میلیارد تومان در حسابش هست و این پول را از کجا آورده !!؟ مگر خود قوه قضایی یک نهاد و سازمان مالی ندارد که پول ها را مثل زمان عمر و علی در خزانه رایس بریزند !!؟ چرا باید یه نفر ۶۳ حساب به اسم داشته باشد وقتی که سمت حساسی دارد مگر حساب کتاب و بازپرس و ناظر نیست که این مردک ابله نادان میلیارد ها تومان به اسم خودش کرده !!؟
    0
    62
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    بردیا ارانی - کلن، آلمان

    کشش ندین پاره میشه گفته باشم !!!!
    1
    61
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    kata1379 - مشهد، ایران
    با سلام. هر مطلبی مدتی داغه و جاذبه داره بعد از آن موضوع عادی تلقی میشه برای من و شاید خیلی از ما مهمترین مساله نان هست و گذران زندگی امروز من که نمی تونم خودم رو اداره کنم چطوری میخام مدعی دیگران بشم بچه ای دارم نوشته تو انشاء که آرزو هایم را به پدرم نمی گویم چون نمی تواند براورده کند رنج می کشد امصال منی که مرگ برای ما عروسی و راحت شدن از رنجه من الان هم با عذاب شب اول قبر تفاوتی ندارم تازه اگر ان دنیایی هم باشد باز هم ما فقرا بازنده ایم تا بیائیم حرف بزنیم مارو انداختن جهنم من بهترین بودم در محل کار چون با انهایی که منافع داشتند همسو نبودم مرا به زور بازنشسته کردن حالا من ماندم و ویرانه ای بنام زندگی کجا پناه ببرم کیو دارم من مستاصل چکارکنم چگونه باز میتونم مدعی بشم این حرفهایی که درباره حساب فلان آقا یا خانم میزنید مال افراد غنی است نه طبقه فقیری مثل من خدایا حاضرم همه خانواده ام به ببری اکر امتحانی هم بسه من که همه جا بازنده ام
    1
    12
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    مگر نشینیده اید که گفته اند خانه قاضى گردو زیاد است .. باید منتظر ماند تا جزئیات بیشترى منتšش شود٬ بر هر چه مارک اینترنت .....
    0
    9
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
    خدا رو شکر در عصری هستیم که روز به روز فسادهای مالی و اخلاقی این اخوندان بر ملا میشه و روز به روز بر نفرت مردم از این اوباش افزوده میشه ، اگر کمی این ملت همت کنند تا برچیده شدن این نظام راهی نمانده امیدوارم شاهزاده رضا رو به زودی در ایران ببینم و امیدوارم ملکه مادر چند صباح باقی مانده را در سرزمین مادری سپری کند
    2
    15
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    جوابگو - مالمو، سوئد
    کلک بعدی آخوند فردا می‌شه کاندیدای رئیس جمهور،حالا چند درصدی هم میذاریم،به حساب وجدان بیدار،اما حتما میدونه این سه برادر عراقی که ایران را غصب کردن را فقط خدا می‌تونه از رو زمین برداره،چون سگ‌های هاری که سیر کردن نمیگذارند مردم کارشونو بکنند،اما آنروز دیر نیست،و ظلم هم پایدار نیست.
    0
    12
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    [::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::] خخخخخخ رضا پهلوی خودش داداش کوچکه اخوندهاست تو دزدی.
    11
    2
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    فردا همرو میکه زندان به جرم افشا گری وتقویت رسانه های خارجی
    0
    11
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد
    یک کلام ، ختم کلام ،،هر کسى سینه چاک این نظام هست حتما دزد و شیاد مال مردم خور است ،!!از این جوجه تفکر اسلامى بگیر تا رهبر فاسد !!
    1
    14
    ‌سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.