دلایل صادق زیباکلام برای دستگیر نشدنش

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر اصلاح‌طلب می‌گوید دلیل بازداشت نشدنش این است که جمهوری اسلامی می‌داند «او خیرخواه و طرفدار حفظ نظام است»، «کار گروهی و حزبی نمی‌کند و تنها یک نفر است»، و سرانجام این‌که «نیازی به بازداشتش نیست چرا که اگر بگویند لال شود او اطاعت می‌کند».
 
آقای زیباکلام در گفتگوی ۱۰۰دقیقه‌ای خود با حسین دهباشی، سردبیر وب‌سایت "تاریخ‌آنلاین"، هم‌چنین به شعار نابودی اسراییل از سوی جمهوری اسلامی پرداخته و پرسیده چه کسی مسوولیت این کار را به این حکومت داده است.
 
او در بخش دیگری از این گفتگو نیز درباره‌ی تغییراتی که افرادی مانند ابراهیم اصغرزاده و مصطفی تاج‌زاده در ۳۷سال گذشته کرده‌اند سخن گفته و خاطره‌ای از تاج‌زاده حزب‌اللهی موتورسوار را در سال‌های نخست بعد از انقلاب ۵۷ بیان کرده است.
+91
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    negeen - کلن، آلمان
    پس نشد استاد لطفا خفه شو. بی زحمت !!!
    59
    51
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    اقا بع بع - شهرکرد، ایران

    ایشان یکی از معدود اساتید برجسته ای درایران هستند که یک تنه در برابر خرافات . تحریف تاریخ و علیه استبداد موضع گیری منطقی مینمایند.ودر ضمن حمایت از هر شخصی که به ایران خدمت کرده است از رضا شاه تا دکتر مصدق و بزرگان دیگر .من ایشان را با دکتر عباس میلانی مقایسه میکنم که هر دو بسیار خالصانه در حال روشن کردن وضعیت کشور برای نسل سوخته جوان هستند . هزینه بازداشت ایشان هم بسیار گران خواهد بود. پایداری ایشان را ارزومندم.
    21
    82
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    حقیقتش اینه که این آدم از ابتدا همینطوری حرف زده و تاریخ 30 ساله گذشته حداقل نشون داده این آدم واسه رسیدن به قدرت و پست و مقام صحبت نمیکنه و حرف نمیزنه...خوب یه همچین آدمی فقط یک پژوهشگر و یک آدم مطلع از مسائل کشور هستش و کار علمی و بحث اجتماعی بر اساس رشته و تجربه و شغلش داره انجام میده بعنوان یک جامعه شناس. ولی بقیه رو اگر نگاه کنید می بینید همه بحث میکنند و همه مسائل رو بالا و پایین میکنند و ضدونقیض خودشون میشن تا به جایگاهی برسند ...تفاوت اینه و به نظرم اگر حکومت به این عریض و طویلی نتونه صدای این یکنفر متخصص علوم اجتماعی رو هم تحمل کنه شک نکنید سرنگون شده اس
    11
    65
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Dara20 - تهران، ایران

    به گمانم رژیم سوای استفاده ابزاری از این افراد بعنوان سوپاپ اطمینان، اینها را در آب نمک قرار داده تا در بن بست نهایی حکومت در عرصه سیاسی‌ از این افراد بعنوان مهلل ( آلترناتیو) استفاده نماید و مردم را بواسطه همین افراد ساکت نموده و بر تداوم عمر رژیم ننگین اسلامی بیافزایند.
    29
    104
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Bornfree - لندن، انگلستان
    حتما کاملشو گوش کنید، خیلی‌ چیز یاد می‌گیرید. مخصوصا اونایی‌ که خارج نشستن میگن لنگش کن.
    21
    40
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    نقش این فرد ریاکار در حکومت اشغالگران اسلامی تنها فریب عوام است و بس. فراموش نکنیم که این مردک بارها در سخنرانی هایش تمامی شکوه و تمدن ایران پیش از اسلام را نفی کرده و آنرا به تمسخر گرفته است، و بارها گفته است که یک موی محمد تازی را به کوروش و داریوش و تمامی تمدن ایران پیش از اسلام نمی دهد. و نیز هم ایشان هستند خیلی روش و آشکار فرموده اند که از جشنها و آیین پاک این مرزوبوم کهن چون چهارشنبه سوری، نوروز و و و نفرت دارند.
    20
    51
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانی‌ دبش - تهران، ایران

    خودش هم میگه که در خط اطلاعت هست پس اونا میخوان و به تو خط میدن که چی‌ کار بکن چی‌ کار نکن
    7
    32
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
    ایشان بسیار زیرکانه مردم را آگاه میکند،مخالفتش را بیان و به کسی هم توهین نمیکند،حفظ نظام هم که باید شعار اولیه باشد و گرنه در نطفه خفه میکنند.
    5
    22
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    جمهورى اسلامى شاید برایش مسئله اى نباشد که عده معدودى با رعایت خطو ط قرمز صحبت هائى بکنند که عمده نشریات روزمره اگر بخواهند همان بحث ها را مطر ح کنند منجر به سانسور و یا تعطیلى شان خواهد شد. این مى شود یک آزادى اختصاصى از همان نوعى که براى خودشان قائل هستند ولى براى مردم خیر. در هر صورت من معتعقدم که مردم مخصوصا جوانان آگاهى اجتماعى شان را از مسائل سیاسى٬ اجتماعى٬ دینى بالا ببرند و خرافات و عبودیت محض را که جمهورى اسلامى تبلیغ مى کند خنثى کنند چرا که این تنها شیوه مبارزه منطقى در حال حاضر است تا روزى برسد که دکان انصاراله ها٬ مصباح یزدى ها٬ جنتى ها٬ مجلس خبرگانى ها تعطیل شود.
    0
    15
    ‌چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    barbodm - تهران، ایران
    به نظر میاد ایشان از سوی رهبرشان امان نامه گرفته است. این امان نامه برای دموکراتیک جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی صادر شده است. به این معنی که ای جهانیان نگاه کنید در کشور ایران هر کسی هرچه دلش می خواد بر علیه نظام می گه و ما کاری به کارش نداریم.
    5
    21
    ‌پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    من روی این بابا حساب باز کرده بودم بد جوری زد توی ذقم
    3
    11
    ‌پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    جوان آشنا - تورنتو، کانادا
    از دست اینها فقط دو تا شاخ از کله آدم در نمیاد، از طرفی خواستار جدایی دین از ساختار های حکومتی و از طرف دیگه طالب حفظ نظام!. فرد باسواد و سالمی باید باشه ولی اینجا تناقض وجود داره در گفتارش.
    0
    9
    ‌پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.