درخواست رضا پهلوی از ترامپ برای همکاری با 'نیروهای دموکرات سکولار ایران'

رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران و از چهره‌های منتقد حکومت این کشور، در نامه‌ای به دونالد ترامپ، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و او را به همکاری با "نیروهای دموکرات سکولار" در ایران دعوت کرده است.
 
آقای پهلوی با انتقاد از سیاست‌های حکومت ایران در منطقه و در برخورد با مخالفان داخلی نوشته است: "چاره نه جنگ است و نه حفظ وضعیت موجود. بهترین سیاست برای شکست اسلام سیاسی حمایت از اراده دموکراتیک مردم ایران است و یک بار برای همیشه آغاز گفتگویی واقعی با نیروهای سکولار و دموکرات."
 
رضا پهلوی گفته است که برای دور شدن خطر جنگ از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت کرده است، اما در عین حال این بیم وجود دارد که با این توافق دست حکومت ایران برای سرکوب داخلی و پیشبرد سیاست‌های سلطه‌جویانه در منطقه باز شود.
 
او همچنین به نگرانی‌های پیشین خود درباره احتمال استفاده حکومت ایران از منابع مالی آزادشده پس از رفع تحریم‌ها برای تامین مالی "تروریسم و سرکوب" اشاره کرده است.
 
دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود به شدت از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و آن را "بدترین توافق تاریخ توافق‌ها" خوانده است. به گفته یک مشاور آقای ترامپ او خواهان بازبینی توافق هسته‌ای ایران است.
 
ایران می‌گوید توافق هسته‌ای یک توافق چندجانبه است و دولت آمریکا به تنهایی نمی‌تواند آن را تغییر دهد.
 
رضا پهلوی، که نامه را از جانب شورای ملی ایران (برای انتخابات آزاد) امضا کرده، ابراز امیدواری کرده است که آقای ترامپ به امیدهای مردم ایران توجه داشته و از "مبارزه هموطنان برای صلح، آزادی و دموکراسی پشتیبانی کند."
+107
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    kalo palang - لندن، انگلستان
    درود بر خاندان پهلوى. که همگى به فکر سربلندى ایران زمىن بودن. داشتنتون لیاقت مىخواست که مردم ایران نداشتند و هنوز هم ندارند. واقعأ این حرف که حکومت حاکم بر هر جامعه بر خواسته از درک و فهم مردم همون جامعه هست درسته
    143
    139
    شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

    می گویند روزی داریوش و ابی را پلیس گرفته بود و با خود می برد یک دفعه غضنفر هم پرید وسط و گفت : ما سه تا را کجا می برید : حالا شده ماجرای ایشون که می گویند من از توافق هسته ای حمایت کردم ! تو چه کاره ای ؟ آمریکا اگر بخواهد گزینه ای برای جایگزینی جمهوری اسلامی داشته باشد آن فرد مریم لچک است نه تو . با این نامه نگاریها و خودشیرینی ها هم نمی توانی توجه آمریکا را جلب کنی
    83
    103
    شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
    این تاریخ مصرف گذشته فکر می کنه فردا ترامب می اید برای زیارتش. تو دیگه کی هستی
    87
    105
    شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Vejdan bidar - امستردام ، هلند
    روح پدرتون شاد، تا دنیا هست عاشقتیم بزرگ مرد ایران.
    62
    76
    شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک

    اصلا به تو چه که این بابا چکار کرده، چه کاره ای تو، پلیسی؟ مفتشی؟ ماموری؟ یا فضول. بشین تو همون دهات روسیه و ظرفاتو بشور،،، بعدشم خانم ما فهمیدیم که سرکا ر از پهلوی جماعت خوشش نمیاد، قبول. حالا بدو برو که غذات سوخت، الان اقاتون میان،
    87
    28
    شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    مریخی غریب - تہران، ایران
    روح شاه ایران شاد ولی‌ خداییش این به چه سمتی همش واسه این و اون نامه می‌نویسه. چه اعتماد به نفسی‌ دارن مردم! یکی‌ نیست بگه تو سر پیازی یا ته پیاز!
    38
    48
    یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    باز با دیدن نام پهلوى، عده اى دچار تشنج اعصاب شدند. براى دستیابى به التیام، پیشنهاد میکنم که سر خود را محکم به دیوار بکوبید، چون با کامنت نوشتن نمیتوانید مِهر پهلوى را از دلها ى ایرانیان بیرون کنید.
    50
    30
    یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    پریستوک - تهران، ایران
    کاسه لیسای خامنه از همین نامه نگاری سرتاپای خودشون و کثیف کردن و هجوم آوردن به این صفحه ولی دوره خرابکاری ها و کارشکنی های شما تموم شده و این خاله زنک بازیا ها ذره ای از محبوبیت پهلوی کم نمی کنه.
    45
    26
    یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::] من کاری به خوبی و بدی خانواده پهلوی ندارم. البته از آقا رضا پهلوی خوش میآید ولی شما طرفداران سلطنت را برگترین شما رضا پهلوی میدانم. یکجا ملت خر و نفهم و احمق و نمک نشناس است که پشت این خانواده نیست و در جایی دیگر مهر این خانواده را نمیتوان از دلهای مردم بیرون کرد .بیچاره رضا پهلوی شاها را دارد دیگر دشمن نمیخواهد.
    3
    11
    یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. دوست گرامى، منکه از کامنت شما درک زیادى پیدا نکردم. لطفا یک بار دیگه منظور خودتون رو صریحا درج بنمائید.
    2
    3
    دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.