برزیل- آرژانتین در انتخابی جام جهانی؛ نبرد ستاره‌های بارسلونا

دیدار تیم‌های برزیل و آرژانتین یکی از کلاسیک‌ترین مسابقات فوتبال جهان است که بازیکنان هریک از تیم‌ها با تمام وجود می‌خواهند در آن برنده شوند؛ اما این‌بار و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ احتمالا دو غول آمریکای جنوبی بیش از هرچیز به دنبال نباختن خواهند بود.
 
مسابقه بامداد جمعه (۲۱ آبان/۱۱ نوامبر) در ورزشگاه ماراکانای برزیل برگزار می‌شود.
 
تیم میزبان پس از ۱۰ بازی صدرنشین مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی است و اوروگوئه با یک امتیاز اختلاف در تعقیب این تیم است. آرژانتین ۵ امتیاز از برزیل عقب است و در حال حاضر جایی در بین ۵ تیم صدرنشین گروه که می‌توانند صعود کنند، ندارد.
 
بردن مسابقه برای هر دو تیم فوق‌العاده خواهد بود اما کسب یک امتیاز از چنین بازی سختی هم چندان ناراحت‌کننده نخواهد بود.
 
برزیل با هدایت تیته، سرمربی جدیدش چهار پیروزی متوالی به دست آورده. آرژانتین هم مربی جدیدی آورده، اما تنها شباهت آن‌ها با برزیل همین است. تیم ادگاردو بائوسا در جهتی خلاف برزیلی‌ها حرکت می‌کند؛ آرژانتین سه مسابقه است که رنگ پیروزی را ندیده است. البته داستان آرژانتین با قبل یک تفاوت بزرگ دارد: بازگشت مسی. آرژانتین در هفت مسابقه از این رقابت‌ها کاپیتانش را به دلیل مصدومیت به همراه نداشت.
 
آرژانتین با مسی تیم دیگری خواهد شد؛ اما برزیل هم تا به حال هنگام میزبانی در مقدماتی جام جهانی نباخته است. هرچند که خبر خوب برای آرژانتینی‌ها این است که برزیل تجربه شکست خفت‌بار در ماراکانا را هم دارد. این تیم در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ در همین ورزشگاه ۱-۷ به آلمان باخت. این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای فرناندینیو باشد تا نمایش بسیار ضعیفش مقابل آلمان‌ را جبران کند.
 
در این مسابقه و با توجه به غیبت کازمیروی مصدوم او نقشی کلیدی در سیستم ۱-۴-۱-۴ برزیل دارد. ماموریتی سخت اما ممکن: کنترل کردن مسی. اگر تیغ مسی و آنخل دی‌ماریا در خط حمله کند باشد، آرژانتین کار آسانی جلوی دروازه برزیل در پیش نخواهد داشت.
 
آرژانتین از بابت خط دفاع خیالش راحت است و زوج لیگ برتری نیکلاس اوتامندی و رامیرو موری در قلب دفاع نفوذ ناپذیر به نظر می‌رسند، هرچند که گفته می‌شود سرخیو رومرو، دروازه‌بان آرژانتین فرصت کافی برای تمرین با تیم نداشته. آرژانتین احتمالا ۲-۴-۴ بازی می‌کند و اگر این اتفاق رخ دهد نقش خاویر ماسچرانو در استحکام بخشیدن به دفاع حیاتی خواهد بود.
 
برزیل به احتمال فراوان از گابریل خسوس، پدیده منچستر سیتی در خط حمله استفاده می‌کند تا بتواند مدافعان آرژانتین را عقب نگه دارد و فضا برای کار سایر بازیکنان فراهم شود. رناتو آگوستو بازیساز برزیل خواهد بود و این تیم روی نفوذ‌های پائولینیو حساب خواهد کرد.
 
کوتینیو مرد همه کاره این روزهای لیورپول در مرکز سیستم تهاجمی برزیل خواهد بود در حالی که سمت راستش ویلیان قرار می‌گیرد و سمت چپ نیمار.
 
اما فارغ از تمام طرح‌های تاکتیکی چشم دو تیم به دو فوق ستاره‌ای که در اختیار دارند دوخته شده است. دو بازیکنی که در بازی با سویا به داد بارسلونا رسیدند تا بازی باخته را با برد عوض کند. طرفدران دو تیم به دو ستاره‌ای امید بسته‌اند که دوستانی بسیار صمیمی در بارسلونا هستند و در یک جت خصوصی از اروپا راهی آمریکای جنوبی شدند.
 
از دست دادن جام جهانی روسیه شاید آخرین فرصت مسی را برای کسب یک افتخار ملی بر باد دهد. نابغه‌ای که در بازی‌های باشگاهی به تمامی افتخارات رسیده و رکوردهای متعددی را شکسته است اما در رده ملی کارنامه چندان درخشانی ندارد.
 
از سوی دیگر نیماری قرار دارد که توانست تنها کمبود کارنامه فوتبال برزیل را برطرف کند و مدال طلای المپیک را به افتخارات پر افتخارترین تیم ملی فوتبال جهان بیافزاید. بازیکنی که در ۷۳ بازی ۴۹ گل برای برزیل زده و در تیم ملی فقط پله، رونالدو و روماریو بیشتر از او گل زده‌اند.
 
آرژانتین در حالی وارد این مسابقه می‌شود که شماری از بازیکنانش را در اختیار ندارد. مهم‌ترین غایب این تیم پائولو دیبالا، هافبک یوونتوس است که از مدتی قبل به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بازی کند. اما نقطه قوت این تیم بازیکنان تهاجمی‌اش هستند. لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و گونزالو ایگواین آماده حضور در زمین هستند و همین دست ادگاردو بائوسا را برای انتخاب تاکتیک‌های متفاوت باز می‌گذارد.
+2
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.