اردوغان: مهم نیست من را دیکتاتور بنامند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می‌گوید: برایش مهم نیست او را «دیکتاتور» بنامند و کشورهای قاره اروپا را متهم کرد که با کمک به حزب کارگران کردستان، پ کا کا، به «تروریسم» کمک می‌کنند.
 
آقای اردوغان، روز یکشنبه ۱۶ آبان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «اروپا به طور واحد در تروریسم شریک جرم است. آنها اگرچه "پ‌ کا کا" را یک سازمان تروریستی نامیده‌اند ولی به روشنی می‌بینیم که پ‌ک‌ک چگونه آزاد و راحت در اروپا فعالیت می‌کند».
 
حزب کارگران کردستان از سوی دولت ترکیه، آمریکا، ایران، آلمان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با تعدادی دیگر از کشورها و نهادهای بین‌المللی به عنوان گروهی تروریستی شناسایی شده است.
 
«پ‌ کا کا» اما خود را مدافع حقوق اقلیت کرد ترکیه می‌داند و خواستار خودمختاری در این کشور است.
 
آخرین سخنان رئیس جمهوری ترکیه پس از آن بیان می‌شود که سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا، پس از بازداشت تعدادی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها، دور تازه برخورد با منتقدان و مخالفان دولت اردوغان را به شدت محکوم کردند.
 
مأموران امنیتی ترکیه بامداد روز جمعه یازده عضو ارشد این حزب از جمله دو رهبر و پنج تن از نمایندگان آن در پارلمان را بازداشت کردند.
 
آقای اردوغان در واکنش به انتقادها گفت: «من اهمیتی نمی‌دهم که آنها من را دیکتاتور یا چیز دیگری بنامند. یک گوش من در است و گوش دیگرم دروازه! مهم این است که مردمم من را چه بنامند».
 
رئیس جمهوری ترکیه همچنین با دفاع از سرکوب منتقدان، دستگاه قضایی این کشور را «مستقل» توصیف کرد و گفت که او اختیاری برای اعمال نفوذ در آن ندارد.
 
در همین حال، فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه، روز یکشنبه و در اعتراض به سرکوب رهبران و اعضای خود، فعالیت‌هایش در مجلس را به حال تعلیق درآورد.
 
دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام اخیر در این کشور، با اعلام وضعیت اضطراری، ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش‌های مختلف دولتی و عمومی این کشور را از کار برکنار کرده است.
 
هزاران قاضی، فرماندهان بلندپایه ارتش، اعضای نیروهای مسلح، پلیس و ژاندارمری ترکیه نیز بازداشت شده‌اند.
 
همچنین برخورد با روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها نیز شدت گرفته است.
 
اقدامات دولت ترکیه انتقاد سازمان های حقوق بشری و شماری از کشورها را به دنبال داشته است.
+44
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران

    گنده تر از عثمانی که نمیشی زورتو بزن مردک فاسد تروریست . تاهمین دیروز اربابت معامله هاتو باداعش منتشرمیکرد الان .
    21
    113
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران

    تا کُرد هست پ کاکا هست اینو یادت باشه .
    31
    89
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    جوابگو - مالمو، سوئد

    راه جمهوری اسلامی و پوتین را می‌خواد دنبال کنه ولی‌ کرد‌ها و ترک‌ها پدرتو در میرند،سگ هاتو هار کردی یک عده‌رو سیر کردی میتازی درس نگرفتی،از صدام قذافی،چیفسکی،وووو،.
    12
    60
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ

    آقای اردوغان اروپایی ها تو را چه نامیده اند برایت مهم نیست ،مهم اینست که تو برای ملت ترکیه چه میکنی ! استبداد و دیکتاتوری به هر شکلش و به هر دلیلی آخر و عاقبتی زشت و ننگینی دارد هم برای خود شما و هم برای ترکیه ! شما حتا نمایندگان کرد ترکیه را هم دستگیر و زندان کرده اند که در واقع اینان صدای کرد های ترکیه هستند و شما به خیال اینکه خیلی سرتان میشود و قدرتتان جاودانه است دست به دیوانه گری سیاسی زده اید و همه را دشمن میدانید . کمی بیشتر وقتی که لیر ترکیه از این هم که هست بی ارزش تر شد و زندگی مردم به ذلت و سختی افتاد و کله خر های مذهبی ترک زندگی را بر مردم حرام کردند آنوقت همین ملت ترکیه حسابشان را با شما روشن میکنند . حالا هم فعلا بشینید با پوتین چای و قهوه میل کنید و پول نفت مفت خریداری شده از داعش را خرج تصفیه حساب های سیاسی کنید تا کفگیرتان به ته دیگ که خورد آنوقت یادتان بیاید کجای کارتان اشتباه بود .
    9
    65
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    باباجان - لندن، انگلستان

    راست می گوید ، رهبر ترکیه به فکر ترکیه هست ! کور چشم دشمنان ملت ترک ، تروریست های( پکک ) در مقابل ششمین ارتش قدرتمند دنیا هم برایش( بفک ) هست چون ملت بزرگ ترک با دولت هست ، آنها اگر مردمان باهوش ، مقتدر و قوی نبودند بدون نفت 100 از ایران جلو نمی افتادند ! گنده ترین گروه تروریست و جدا طلب در دنیا در کلمبیا بود که بعد از صد سال نوکری به روسیه ، جنگ و کشتار 250 هزار نفر حالا در به دامن ملت و دولت شدند که آنها را ببخشند و آنها هم روی سیاه تروریست ها تف انداختند !
    75
    10
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    peshawaqazi - لندن، انگلستان

    رجب خردوغان خواب سلطان شدنش ترکیه را تیکه پاره میکنه، به نظرن من جنگ عراق و سوریه رو به تمام شدن هست و ترکیه و سعودیه و لبنان کشورهاى جنگى آینده خواهند بود و از این ٣ تا کشور چند تا کشور کوچک درست خواهند کرد، امیدوارم
    7
    41
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۹
    بردیا ارانی - کلن، آلمان
    از بس زور میزنه و عصبانیه انگار چشماش داره در میاد . بابا بخود رحم کن سقت میشی ها ...گفته باشم !!!
    1
    20
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    sahandd11 - کلن، آلمان
    توصیه میکنم تا ترکیه کردستان عراق رابرسمیت بشناسد.تا هم از شر کردها رها شود که مانع ترقی ترک هااست. کردها ملتی ..... هستند وبدون ترکیه خوشبخت زندگی نخواهند کرد
    9
    3
    دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    همین حرف احمقانه را هیتلر و چنگیز و خمینی گفته اند و لعنت ابدی را برای خود خریده اند.
    1
    22
    دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    siavash33 - کردستان، ایران
    [::باباجان - لندن، انگلستان::]. 30ساله همین بقول شما پفک بلای جون ارتش مجهزغربیتون شده . فعلا برق ازایران وارد نکنین بقیه پیشکش
    1
    4
    دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.