حسین شریعتمداری به روحانی: یکی از ۱۰۰ تحریم برداشته شده را نام ببرید

حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران خواسته تا «یکی از ۱۰۰ تحریم برداشته شده را نام ببرد».
 
آقای شریعتمداری در دو موضع‌گیری جداگانه از سخنرانی حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات تهران انتقاد کرده است.
 
مدیرمسئول روزنامه کیهان، شامگاه شنبه ۱۵ آبان در برنامه «نگاه یک» صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت که «امروز یکی از آقایان فرمودند که ۱۰۰ مورد از تحریم‌ها برداشته شده و تنها سه مورد از آنها مانده است و عده‌ای این ۱۰۰ مورد را نمی‌بینند و سه مورد دیگر را می‌بینند که باید از وی خواست که یکی از این ۱۰۰ مورد را نام ببرد».
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز شنبه ۱۵ آبان، در یک سخنرانی گفته بود: «تحریم‌ها را برداشتیم اما بعضی‌ها ناراحت هستند و می‌گویند چرا تحریم‌ها برداشته شده است؟ اگر به عنوان مثال ۱۰۰ تا تحریم برداشته شده و چند تا مانده، آن ۱۰۰ تا را نگاه نمی‌کنند و آن چند تا را می‌بینند».
 
رهبر جمهوری اسلامی، افراد نزدیک به او و حتی مقام‌های ارشد دولت حسن روحانی، در ماه‌های اخیر ایالات متحده آمریکا را متهم کرده‌اند که به وعده‌های خود در توافق هسته‌ای با ایران عمل نکرده است.
 
آمریکا در مقابل می‌گوید که حتی فراتر از تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل کرده است.
 
حسین شریعتمداری در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با طرح این پرسش که کدام تحریم‌ها برداشته شده است، افزود: «تحریم‌های بانکی که همچنان برقرار است و بر اساس گفته آقای سیف بانک‌های بزرگ با ما رابطه برقرار نمی‌کنند و ما را مجبور به قبول فتف می‌کنند که این خود یک قدم به عقب است».
 
آقای شریعتمداری در سرمقاله شماره ۱۶ آبان روزنامه کیهان هم نوشت که «آقایان صالحی، ظریف، عراقچی و ... تاکید می‌کنند که تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده و آقای سیف رئیس ‌محترم بانک مرکزی می‌گوید دستاوردهای برجام تقریبا هیچ بوده است. این تناقض آشکار میان اظهارات آقای رئیس ‌جمهور و دولتمردان عالی‌رتبه و دست‌اندرکار ماجرا چگونه قابل جمع است؟».
 
مدیرمسئول روزنامه کیهان همچنین سخنان رئیس جمهوری ایران درباره آزادی بیان را رد کرد و افزود: «اگر تا این اندازه به آزادی بیان و قلم اعتقاد دارند چرا تاکنون کمترین انتقادی از سوی منتقدان خود و دولت خویش را برنتافته و با الفاظی که از ایشان دور از انتظار بوده و هست به آنان تاخته‌اند؟».
 
آقای شریعتمداری همچنین ادعاهای حسن روحانی درباره موفقیت‌های اقتصادی دولتش را نیز رد کرد.
 
در برنامه «نگاه یک»، محمدحسین رحیمیان، مسئول مسجد جمکران نیز گفت که «تجربه سال‌های اخیر ثابت کرده که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد ضمن آنکه مسئله برجام این فرصت را ایجاد کرد که بار دیگر دیدگاه حضرت امام در مورد آمریکا آزموده شود».
 
عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان هم در کانال تلگرام خود به سخنان آقای روحانی در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات واکنش نشان داد و نوشت: «رئیس ‌جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات رانت اطلاعات را بلایی برای کشور دانستند. اصل این موضوع درست اما آنچه ایشان وارونه کردند اینکه رانت‌های اقتصادی که معمولا اصحاب قدرت به آنان دسترسی دارند را مخفی و رانت اطلاعات را به حوزه اطلاع‌رسانی ارجاع دادند».
 
آقای گنجی افزود: «این رانت اطلاعات است که برخی وزرای روحانی را میلیاردر کرده است وگرنه یک کارمند چگونه میلیاردر می‌شود؟ اطلاعات مربوط به وام‌های هلو، مزیت نسبی صادرات و واردات از کجا و به دست چه کسانی می‌رسد؟ در همین دولت رانت اطلاعات بندر آزاد شدن جاسک از دولت به چه کسانی رسید و خریداران زمین‌های جاسک قبل اعلام علنی آن چه کسانی بودند؟».
 
در ماه های اخیر، شماری منتقدین اصول گرای حسن روحانی، برخی از دولتمردان او را به فساد مالی متهم کرده اند. این اتهام از سوی دولت رد شده است.
 
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه هم از زاویه متفاوتی با اصولگرایان، سخنان آقای روحانی را نقد کرده است.
 
آقای زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: «رئیس جمهور در سخنان خود نیز اشاره کرد که مطبوعات و رسانه‌ها رسالت بسط و توسعه شفافیت را در جامعه بر عهده دارند اما وی به این مسئله اشاره نکرد که چه عواملی موجب ایجاد اختلال در کار مطبوعات می‌شود و اجازه نمی‌دهد رسانه‌ها و فضای مجازی آن‌طور که باید به تعهد و وظیفه خود در قبال ایجاد شفافیت در جامعه عمل کنند».
 
این استاد دانشگاه افزود: «دادگاه مطبوعات و رسانه‌ها باید با حضور هیئت منصفه برگزار شود. آیا برای روزنامه‌ها و سایر رسانه‌هایی که ظرف یک یا سه سال گذشته دادگاهی و به نوعی متوقف شده‌اند، هیئت منصفه حضور داشته و پس از استماع بیانات و شنیدن اتهاماتی که به آن رسانه وارد شده و دفاع روزنامه، هیئت منصفه خلوت کرده‌اند و نتیجه گرفته‌اند؟».
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز شنبه با انتقاد از آنچه محدودیت‌های موجود علیه رسانه‌ها در ایران نامید، گفت نباید «دهان‌ها را با بهانه‌های واهی» بست.
 
آقای روحانی همچنین گفت که «امنیت تنها با تفنگ» حفظ نمی‌شود و «رانت اطلاعاتی» را «بلای بزرگ در کشور» دانست.
 
رئیس جمهوری ایران گفت: «هنوز پرونده دست بازپرس است٬ قاضی و دادستان هم خبر ندارند، این آقا خبر دارد، نمی‌دانم اجنه هستند؟ چگونه خبر دارند و چگونه ارتباط دارند؟».
 
به نظر می‌رسد اشاره وی به فعالیت آن ‌دسته از روزنامه‌ها و رسانه‌های محافظه‌کاری بود که در سه سال گذشته، برخی اسناد و مدارک مربوط به پرونده‌های در حال رسیدگی در قوه قضائیه را منتشر کرده‌اند.
+30
رأی دهید
-53

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان

    جناب شریعت-نداری، شما هم یکی از قولهای امامتون را که وعده و وعید برق و گاز مجانی (منظورم برای مردم عراق نیست که چندین سال است از برق مجانی ایران استفاده کردند) داد و صحبت از عزت و خوشبختی ملت کرده بود را ذکر کنید تا از خجالت شما دزدان و چپاولگران درآئیم!!
    3
    58
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    کاری نداریم که ملا اومد سر مردم را کلاه گذاشت، مردم ساده بودند،خوشی زیر دلشون زده بود و با شعارهای تخیلی برق مجانی آب مجانی و پول نفت سر سفره، آتش زدند به زندگیشون. کاری نداریم بخور بخورها و باندبازی ها شروع شد و همه فهمیدند شعارها دروغ بود و وعده دهندگان همه برای دزدی و فقر و عقب افتاده کردن مملکت آمده اند باز به کنار. کاری نداریم مردم کمی عاقل شدند، مبارزه کردند و اعتراض داشتند تا اینکه سیاست بد و بدتر وارد شد تا مردم کمی آرام شوند و پیش خودشان فکر کنند حق انتخاب بهشون داده شده، این هم به کنار. کاری نداریم باز این سیاست بد و بدتر شکست خورد و ملای جدید به خورد مردم دادند و پاپت های مدرن مثل خاتمی به کار بردند تا باز برای مدتی مردم را آرام کنند، اینم به کنار. کاری نداریم ریسک بزرگ اتمی داشتند برای همین از همه سیاست های موجود مثل بد و بدتر و فرشته و صندلی ذخیره استفاده کردند تا پاپت هایی با اسامی احمدی نژاد و رفسنجانی و میر حسین و کروبی به خورد مردم بدهند، اینم به کنار. باز کاری نداریم که سیاست فعلی روی کار آوردن پاپت خارج رفته شد و اینکه پاپت قبلی را بکوبد تا مردم آرام بگیرند.
    3
    30
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی

    اما بین تمام این بی خیالی ها موجود و کنار زدن های از سر ناچاری امثال این زیبا کلام چه میکنند؟ تطهیر چهره ها؟ این که قدیمی شده! مگه زمان خاتمی هم گندهای بالا آمده توسط روشنفکرانی چون زیبا کلام گردن دیگران نمی افتاد؟ لااقل دیگه رسم بازی را به هم نزنید، این اولد فشنه. غلط کردن های روحانی جواب نداد؟ برید سراغ پاپت های صندلی ذخیره! میرحسین و کروبی همچنان قدرت خر کردن عوام را دارند. زیبا کلام رو هم زحمت ندین
    3
    24
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    هر چه می خواهید به جان هم بیفتید .حکومت شما به زودی به پایان خواهد رسید .مردم از شما مفسدان اسلامی و اسلام بازی هایتان خسته اند . مردم از شما روی برگردانده اند . شما به پایان رسیده اید و فرصت هایتان تمام شده است . کارنامه اعمال جمهوری اسلامی غرق تباهی سیاهی خون و فساد و بدنامی است . مردم حکومت جدیدی را خواهند برگزید .دیر یا زود پیروان خامنه ای هم رهایش خواهند کرد . چون خدا خامنه ای را جواب کرده است و نشانه هایش پیداست .
    2
    27
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ
    دار و دسته و گله کسانی مثل شریعت مداری فکر کرده اند ملت مثل خودشان احمق و فرومایه هستند که ندانند دلیل بر نداشته شدن تحریم ها فقط و فقط کار شکنی و خراب کاری های خود تند رها در دولت و دلواپسان و بسیجیان فرومایه هستند که با بر هم زدن شرایط ایران و منطقه از شلیک موشک به ناو آمریکایی تا آزمایش و نمایش سلاح های مسخره و بحران آفرین در ایران و حضور غیر قانونی و درد ساز در سوریه و فضولی در امور داخلی کشور های سست همسایه و درگیری با عربستان به شیوه های به درد نخور و هزینه ساز و تمامی فساد های اقتصادی در ایران و پول شویی برای تمام حرکت ها و سازمان های تروریستی که ریشه های شیعه و وابسته به جمهوری اسلامی دارند و سرکوب و زندانی کردن آزادی و دوموکراسی در ایران و از بین بردن امنیت و اقتصاد ایران با قبضه کردن فعالیت های اقتصادی و مالیات و حساب کتاب پس ندادن اصول گریان و دلواپسان و در کل چپو کردن زندگی مردم به اسم انقلاب و فتنه و اقتصاد مقاومتی و غیره و صد البته که با تحریم هم دشمنی میکنند که دنیا هم بعد از این همه مدت از امضای قراداد برداشت تحریم ها هنوز نتوانسته به دلقک بازی های شما اعتماد کند .
    2
    20
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    siavashomaha - ماربیا، اسپانیا

    بر ذات کثیف همتون لعنت
    2
    22
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mabahamim - منچستر، انگلستان
    مرتیکه احمق تحریمهای زیادی برداشته شده طویله بیت ۱= تحریم‌های مربوط به واردات نفت و گاز از ایران/۲=- تحریم‌های مربوط به واردات فرآورده‌های پتروشیمی ایران۳= تحریم‌های مربوط به صادرات تجهیزات کلیدی بخش های نفت، گاز و پتروشیمی4- تحریم‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی5= تحریم‌های مرتبط با کشتیرانی و کشتی سازی6- تحریم‌های مربوط به بخش حمل و نقل7- تحریم‌های مربوط به طلا، فلزات گرانبها و الماس، اسکناس و سکه8- تحریم‌های مرتبط با خدمات تبعی برای هر یک از گروه‌های فوق8=- اعطای مجوز واردات فرش و مواد غذایی از جمله پسته و خاویار با منشاء ایرانی به ایالات متحده.9=- تحریم خرید و فروش اسکناس آمریکا به دولت ایران ووووو یعنی واقعا ۲ کلاس سوادم نداری خیلی خیلی احمقی
    0
    8
    یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    سخت کوش - کردستان، ایران
    شما اشتباه گرفتین این ایشک منظورش اون صد تحریم که بر اموال خودشان در خارج زده شده و هنوز برداشته نشده آره. وگرنه اون تحریمها که قول داده بودن رفع شده حالا چندتا مونده و اگه میگن رو کاغذ برداشته شده دلیلش اون بود که بعد آزمایش موشکی شرکت‌های خارجی از ترس اینکه دوباره تحریم بشن از سرمایه گذاری صرف نظر کردن .البته شرکتهای بر میگردن ولی به مرور زمان. به شرت اینکه همین نان به نرخ روز خورهای بزارن
    0
    0
    دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.