رئیس کمیته امداد از کلاهبرداری برخی موسسات خیریه خبر داد

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه بر فعالیت «خیریه‌ها» و موسسه‌های «عام‌المنفعه» نظارتی وجود ندارد٬ از «کلاهبرداری» تعدادی از این موسسه‌ها خبر داده است.
 
پرویز فتاح روز جمعه (۱۴ آبان) به خبرگزاری «خانه ملت» گفته از نبود نظارت بر این موسسه‌ها «نگران» است و کمیته امداد طرح ساماندهی فعالیت خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه را در برنامه ششم توسعه پیشنهاد کرده است.
 
آقای فتاح در این گفت‌و‌گو از لزوم تصویب قانونی جامع به منظور ساماندهی فعالیت خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه سخن گفته و اظهار امیدواری کرده که مجلس طرح سازماندهی این موسسه‌ها را تصویب کند.
 
وی از وجود چندین هزار موسسه خیریه در ایران خبر داده که «بعضا گزارش تخلف و تشکیل پرونده برخی خیریه‌ها در دادگاه‌ها به گوش می‌رسد.»
 
به گفته رئیس کمیته امداد این موسسه‌ها کمک‌های مردمی را به نیازمندان پرداخته نکرده و یا «کلاهبرداری» کرده‌اند.
 
وی افزوده «باید اذعان کرد که بعد از صدور مجوز٬ ناظری برای نظارت امور خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه وجود ندارد.»
 
این مقام مسئول همچنین اعلام کرده «بسیاری از خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه حاضر به تبادل و همخوانی اطلاعات افراد نیازمند تحت پوشش نیستند.»
 
یحیی رحیم‌صفوی یکی از مشاوران علی خامنه‌ای هم امروز جمعه طی سخنانی در پانزدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه «امدادگران عاشورا» اعلام کرده که «رمز موفقیت خیریه‌ها در شفافیت، پایداری و خلاقیت نهفته است.»
 
به گزارش ایرنا آقای رحیم‌صفوی افزوده «خیرین باید بدانند پولی که می‌دهند در کجا و برای چه کاری صرف می‌شود.»
 
براساس اعلام محمدحسن خیرخواه٬ مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی٬ در ایران «تنها مرجع قانونی صدور مجوز تاسیس انجمن‌ها و موسسات غیردولتی خیریه سازمان بهزیستی است.»
 
آقای خیرخواه گفته که «هر گونه موازی‌کاری از سوی سایر دستگاه‌های دولتی» در صدور مجوز برای این موسسه‌ها «غیرقانونی بوده و به طور جد پیگیری می‌شود.»
 
در ایران هزاران موسسه خیریه مشغول فعالیت هستند که تعداد قابل توجهی از آنها وابسته به نهاد‌های مذهبی و حاکمیتی بوده و گزارش دقیقی از گردش مالی و فعالیت‌های آنها در دست نیست.
 
گزارش ها و اخبار متعددی در مورد اختلاس و فساد مالی در نهادهای مختلف در ایران منتشر شده است.
 
محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور روز ششم آبان از وقوع یک اختلاس ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در دو بانک ملی و ملت خبر داد و گفت که پنج نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.
 
علاوه بر این، انتشار گزارش‌هایی مربوط به «اختلاس هشت هزار میلیارد تومان» در صندوق ذخیره فرهنگیان و موضوع انتشار فیش‌های حقوق برخی مدیران موسوم به «فیش‌های نجومی» نیز طی ماه‌های اخیر خبرساز شده است.
+44
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    Otrish2006 - وین، اتریش
    لعنت بر شورشیان ۵۷ که ارثیه شون برای نسل ما شد یه مشت اخوند حـ... مفتخور بی همه چیز تازی
    4
    10
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    gotenberg - تهران، ایران
    متاسفانه در این رژیم فاسد فقط زمین و طلا و پول را نیست که غارت و چپاول می‌کنند بلکه چیزی مهم که در ایران کهن بسیار بارز بود را این رژیم فاسد دزدید و از بین برد که ما ایرانی‌‌ها دا آن شهره جهانیان بودیم و آن چیز اعتماد و جوانمردی و بخشش بود ننگ‌ بر این حاکمان دغل باز
    2
    13
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    جدیدا قرار شده لیست سازمانهائی که در آنها کلاهبرداری نشده به قوه قضائیه داده شود تا در مورد آنها تحقیقات شود که دلیل عدم اختلاس یا کلاهبرداری در آنها چیست تا بدینترتیب سر نخ های همکاریشان با دژمن خارجی محرز گردد! :o
    1
    21
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.