آیت‌ اﻟله خامنه‌ای: ترامپ درست می‌گوید اما او را «عوام‌گرا» می‌نامند

رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که مواضع دونالد ترامپ تایید کننده مواضع ضد آمریکایی اوست و دلیل توجه به ترامپ نیز انتقاد صریح از آمریکا است.
 
آیت‌‌ اﻟله علی خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۲ آبان در مراسمی که به مناسبت روز ۱۳ آبان برگزارشد، در بیان مواضع ضد آمریکایی خود به مطالب رد و بدل شده بین دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا استناد کرد و گفت: «حقایقی که اینها بر زبان راندند دیدید؟ شنیدید؟ اینها آمریکا را افشا کردند. چند برابر چیزهایی را که ما می‌گفتیم و بعضی باور نمی‌کردند و نمی‌خواستند باور کنند، خود اینها گفتند.»
 
رهبر جمهوری اسلامی به طور تلویحی از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان حمایت کرد و او را مردی که واضح‌تر و صریح‌تر سخن می‌گوید نامید و گفت به همین دلیل «مردم آمریکا بیشتر به او توجه کردند.»
 
آقای خامنه‌ای همچنین «پوپولیست» و «عوام‌گرا» نامیده شدن ترامپ را رد کرد و گفت: «چرا عوام‌گرایانه؟ برای خاطر اینکه حرفهایش را مردم نگاه می‌کردند، می‌دیدند درست است؛ در واقعیات زندگی خودشان آن را می‌دیدند. ارزش‌های انسانی در آن کشور نابودشده و لگدمال‌ شده است؛ تبعیض نژادی وجود دارد. همین چند روز قبل آن مرد در تبلیغات انتخاباتی‌اش ایستاد و گفت شما اگر رنگین‌پوست هستید، اگر سیاه‌پوست و سرخ‌پوست هستید، در خیابان های نیویورک و شیکاگو و واشنگتن و کالیفرنیا و غیره ذلک وقتی راه می‌روید، نمی‌توانید مطمئن باشید که تا چند دقیقه‌ دیگر زنده‌اید.»
 
استناد رهبر جمهوری اسلامی به سخنان دونالد ترامپ درحالی صورت می‌گیرد که او در شهریور ماه امسال گفته بود بین حزب دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا «ترجیحی» قائل نیست و مذاکره با آمریکا را بی‌فایده می‌داند.
 
پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، آقای خامنه‌ای حتی بیشتر از گذشته بر «دشمن» نامیدن آمریکا اصرار می‌کندو چندین بار خطاب به دولت حسن روحانی گفته که در نظر او «هیچ‌ یک از دو حزب مطرح در آمریکا، از لحاظ صلاحیت اخلاقی، ترجیحی بر دیگری ندارد» و تصور این که می‌توان با مذاکره با آنها به تفاهم رسید، «اشتباه» است.
+51
رأی دهید
-61

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    hamtarane - ملبورن، استرالیا

    آخه مواضع ترامپ به مواضع ایشان نزدیک تره
    13
    115
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    ایرانی‌ دبش - تهران، ایران

    آرزو می‌کنم ترامپ ریس جمهور بشه ، اگر ریس جمهور بشه دنیا عوض خواهد شد !!!!! یا خیلی‌ بد می‌شه یا خیلی‌ خوب میشه
    5
    49
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    خامنه ای از به قدرت رسیدن ترامپ واهمه دارد الکی در مورد ترامپ مثبت سخن رانده تا ترامپ به ریاست جمهوری نرسد. اگر توجه به مناقشه سیاسی کلینتون و ترامپ کرده باشید دمکراتها و هیلاری ترامپ را محکوم به این میکردن که ترامپ دوست پوتین ریس جمهور روسیه است و حالا هم می خواهند ترامپ را دوباره محکوم کنند به اینکه ترامپ دوست ابر دشمن امریکا , خامنه ای است.
    17
    25
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
    13
    62
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
    ترامپ یک آمریکایی واقعیه که کراهت آمریکا و سیستم جهان خوار سرمایه داری از سر و روش میب aره. واقعیت آمریکا و آمریکاییه.رئیس جمهور بعدی‌ آمریکاست و خوبیش اینه که شمشیرش رو برای دنیا از رو بسته.
    12
    28
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
    مسلما ترامپ بهتره. اگر هیلاری عرضه داشت، جلوی شوهرش رو میگرفت.
    19
    28
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    چه در دوران شاه و چه در دوران خمینی و چه در دوران خامنه ای حکومتهای ایران همواره به جمهوری خواهان نزدیک بودند و دوران آنها دوران آرامش بوده دلیل هم داره جمهوری خواهان اصلا مسائل حقوق بشری برایشان مهم نیست آنها به شدت نفتی هستند و اهل معامله حالا ممکنه ترامپ یک هارت و پورتی هم بکنه مثل بوش که مرتب می گفت ایران محور شرارته ولی در نهایت عراق و افغانستان را به ایران هدیه داد این هم در نهایت با ایران کنار خواهد آمد آن هم بطرز فجیعی
    8
    25
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
    دلیل اصلی حمایت رژیم از ترامپ چیز دیگری است. اگر کلینتون رئیس جمهور شود خیلی به آخوندها بر خواهد خورد چون اینها زن ستیز هستند و نمی خواهند زیر یوق یک زن قرار بگیرند و مجبور شوند به هشدارهای احتمالی او سر تعظیم فرو د بیاورند و بار دیگر جام زهر را سر بکشند و الا ترامپ یکی از مفتضحترین کاندیداها در تاریخ انتخابات آمریکاست. او کسی است که نسبت به تمام مسلمانان، سیاهان آفریقائی آمریکائی و حتی زنان آمریکائی اهانت کرده و آنان را به چشم برده نگاه می کند. تنها مورد تنفر او از مسلمانان می تواند مخالفت رژیم را نسبت به او در بر داشته باشد، حالا چطور رهبر ایران از او طرفداری می کند، تنها علتش همین کلینتون است، زن سیاستمداری که آب پاکی را روی دست دیکتاتورهای جهان خواهد ریخت!
    5
    6
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    یه ایرونی - تهران، ایران
    آخه احمق جون تو خود ایرانمون اگه یکی بگه ایرانی هست و دوست نداره نوکر عربها باشه اجازه میدین کاره ای بشه؟. الان ترامپ با این حرفایی که زده بازداشت شده افتاده تو حصر؟ فکر خودتون کنین بیچاره ها.
    1
    6
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    آره به نفع ایران هستش که ترامپ برنده بشه کلینتو که رسما می گه به ایران حمله می کنه و یهودی هستش. ولی ترامپ اگه بیاد آمریکا رو بیشتر خراب می کنه اون نمی دونه آمریکا چطوری دنیا رو استعمار کرده بطور مثال می خواد به کالاهای چینی و ژاپنی 25 درصد مالیات واردات بزاره . و مهم تر است همه حرف زدنش طوری هستش که نمی تونه دنیا رو علیه ایران متحد کنه.
    2
    0
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.