شرکت مان آلمان در ایران کامیون می‌سازد

شرکت مان آلمان که یکی از شرکت‌های قدرتمند جهان در بخش ساخت خودروهای سنگین است قصد دارد در ایران به تولید کامیون بپردازد.
 
هاینس یورگن لووف،عضو ارشد هیات مدیره مان آلمان در همایش حمل نقل تهران گفته است «با بهبود کیفیت و راه حل‌های نیرومندتر و مقرون به صرفه به بازار ایران باز می گردیم. ایران پتانسیل خوبی برای بازار خودرو‌های سنگین دارد و صنعت خودرو ایران طی دهه گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.
 
هم اکنون شرکت یاوران خودرو شرق به عنوان نماینده انحصاری شرکت مان در بخش اتوبوس و شیران دیزل در حوزه تولید کامیون در ایران هستند و با این دو شرکت به صورت شفاف وارد بازار ایران شده ایم و علاوه بر اتوبوس‌های درون شهری برای تولید کامیون در ایران نیز برنامه داریم. در زمینه کامیون تازه وارد بازار ایران شدیم و شرکت شیران دیزل موتور مرکز فروش و خدمات پس از فروش را راه اندازی کرده و اولین سری محصولات وارد بازار ایران شده است.در عین حال در حال معرفی محصولات به بازار ایران هستیم، ما به دنبال نقش بیشتر در بازار خودروهای تجاری هستیم به گونه‌ای که می خواهیم به سه عضو برتر بازار در این بخش تبدیل شویم.»
 
محمدعلی کریمی، مدیرعامل شرکت یاوران خودرو شرق که به تولید اتوبوس شرکت مان در ایران می پردازد درباره همکاری این شرکت با شرکت مان آلمان در همایش حمل نقل تهران گفته است:« با توجه به اینکه در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ این اتوبوس به عنوان بهترین اتوبوس دنیا شناخته شد حدود دو سال طول کشید تا ساخت آن در داخل انجام شود . در سال ۸۸ و ۸۹ هم توانستیم بر اساس برنامه ریزی تولید کنیم اما با اعمال تحریم‌ها در سال ۹۰ به بعد تولیدات به شدت کاهش یافت و ضربه بزرگی به شرکت وارد شد.در سال ۹۰ برنامه تولید ما ۱۵۰ دستگاه بود که متاسفانه ۸۴ دستگاه تولید شد، در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز برنامه به ترتیب تولید ۲۰۰ و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس بود که در سال ۹۱ هفت دستگاه و در سال ۹۲ هشت دستگاه تولید شد.
 
در سال ۹۱ با افزایش نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها میزان تولید به شدت کاهش یافت، از نیمه دوم ۹۲ با بهبود فضای سیاسی و اقتصادی و با تغییر دیدگاه شرکت‌های خارجی و امکان انجام مبادله از طریق بانک‌ها توانستیم تولید را افزایش دهیم، این در حالی است که اگر برجام اجرا نمی شد باید شرکت را تعطیل می کردیم.در سال جاری میزان تولید به ۱۰۰ دستگاه می رسد و به علاوه به دنبال آن هستیم که تولید اتوبوس گازسوز را در ایران آغاز کنیم . هم اکنون بیش از ۵۰ درصد قطعات اتبووس در داخل تولید می شود به این جهت اتوبوس های بین شهری را با قیمت ۷۲۰ میلیون تومان و با شرایط ۶۰ درصد نقد و ۴۰ درصد اقساط ۲۰ ماهه می فروشیم.»
 
البته گذشته از تولید اتوبوس شرکت مان قصد دارد از سال ۲۰۱۷ تولید کامیون‌های خود را در ایران شروع کند در این باره سعید رمضان مدیرعامل شرکت شیران دیزل نمانیده کامیون‌های مان در ایران گفته است: «شرکت مان آلمان در زمینه صادرات انواع مختلف کامیون و کشنده به ایران با شرکت شیران دیزل موتور وارد همکاری شده است. در بخش کامیون در نقطه شروع فعالیت در بازار ایران قرار داریم. کامیون‌های مان بین ۴۰۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است فاز اول تولید به صورت ککد انجام خواهد شد وبرای رسیدن به داخلی سازی در سطح ۲۰ درصد در سال اول، اکنون در فاز مطالعاتی هستیم.»
 
شرکت مان زیر مجموعه گروه فولگس واگن است گذشته از شرکت مان شرکت اسکانیا دیگر کامیون ساز گروه فولکس واگن هم برنامه گسترده‌ای برای تولید کامیون در ایران دارد.
 
این شرکت برای تولید کامیون با شرکت ماموت و برای تولید اتوبوس و مینی بوس با شرکت عقاب افشان در ایران همکاری میکند.
 
پس از توافق هسته ای چندین بار مدیران ارشد اسکانیا به ایران سفر کرده اند در آخرین سفر مدیر عامل اسکانیا قول سرمایه گذاری در ایران را داده است.
 
هنریک سون مدیرعامل اسکانیا گفته است: «اسکانیای سوئد برای تولید اتوبوس و مینی بوس در سمنان سرمایه گذاری میکند و روند همکاری های دو طرفه بین شرکت اسکانیا و شرکت های ایرانی در ساخت و تجهیز ناوگان حمل و نقل جادهای افزایش خواهد یافت. شرکت سوئدی به دنبال تامین قطعات مینی بوس های اسکانیا از شرکت های خودروسازی ایرانی است تا با توجه به مرغوبیت کالاهای ساخت ایران، ناوگان حمل و نقلی خود را از خرید قطعات بینیاز سازد همچنین این تولیدات میتواند زمینه ساز صادرات گسترده این محصولات در سطح جهان باشد.»
 
مدیرعامل شرکت اسکانیای سوئد، ضمن اشاره به برداشته شدن تحریمهای غرب علیه ایران و سهولت در تبادلات اقتصادی بین طرف سوئدی و ایرانی، گفته است: "کشور ایران دارای ظرفیت های مهم اقتصادی است که این شرایط هر شرکت و کشوری را در سطح جهان برای افزایش سرمایه گذاری در این کشور ترغیب میکند لذا اسکانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و امیدواریم بتوانیم حجم تبادلات بین دو کشور را بیش از پیش، افزایش دهیم. هم اکنون بررسی شرکت اسکانیا نشان میدهد محصولات تولیدی این شرکت در ایران از بهترین کیفیت در میان سازندگان محصولات اسکانیا در جهان برخوردار است.
 
اسکانیا از تولید کنندگان شناخته شده در ساخت اتوبوس های مسافری در جهان است و با برنامه ریزی های انجام شده و افزایش همکاری میان شرکت های مهم خودرو سازی ایران، میتوان تا پایان سال ۹۵ شاهد صادرات اتوبوس های شرکت عقاب افشان به کشورهای اروپایی و آسیای غربی بود.»
 
به غیر از تولید اتوبوس، شرکت اسکانیا برنامه گستردهای هم برای تولید کامیونهای نسل جدید خود در ایران دارد. یکی از محصولاتی که شرکت اسکانیا برایش در ایران برنامه ریزی کرده کشنده آر ۵۶۰ است. این کشنده هشت سیلندر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و توان ۵۶۰ اسب بخار است.
 
مدیرعامل اسکانیا در مراسم معرفی این محصول در شرکت ماموت گفته است: « ایران سالهای سختی را پشت سر گذاشته و کار بزرگی در این مدت کرده است. ما با قدرت پشت شرکت ماموت ایستادهایم و این شرکت نیز به همین ترتیب پشت سر مشتریان است. امیدوارم اسکانیا، ماموت و مشتریان مانند خانواده باشند و ایران کشور اسکانیا باشد.در نظر داریم ایران را به عنوان مرکزی برای صادرات محصولات خود در منطقه قرار دهیم.»
+61
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۹
    بردیا ارانی - کلن، آلمان
    چه جالب زیر زیرکی کارشون رو میکنند این هفت خطا !!!!!
    4
    19
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا

    ایجاد صنایع بزرگ همچون صنایع خودرو یعنی ایجاد زمینه ای برای کار. کار یعنی تولید سرمایه و تولید سرمایه یعنی پویایی و نشاط در جامعه. به هر حال اینگونه خبرها رو باید به فال نیک گرفت. امیدوارم روزی در ایران و متعاقبا در کل دنیا بتوانیم بین کار و سرمایه تعادل ایجاد کنیم تا به عدالت نزدیک تر بشیم.
    0
    29
    ‌پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.