گزارشی از وضعیت اسفناک اهالی روستایی در لرستان که برای عبور از رودخانه سوار گرگر میشوند

این ویدئو که توسط خبرگزاری "تسنیم" منتشر شده، گزارشی است از وضعیت اسفناکِ اهالی روستای "ابراهیم‌آباد" معمولان از توابع شهرستان پل‌دختر در استان لرستان که سال‌ها است برای عبور از روی رودخانه، بیش از ۲۰۰ متر را سوار بر "گَرگَر" می‌شوند و تا کنون بسیاری از آن‌ها انگشتان خود را به همین دلیل از دست داده‌اند.
 
آن‌گونه که یکی از روستاییان می‌گوید به خاطر استفاده از گَرگَر، یک‌چهارم روستاییان، انگشتان‌شان قطع شده است.
 
به گفته‌ی یک روستایی دیگر، در سال‌های اخیر، نیمی از خانوارهای ساکن "ابراهیم‌آباد" این روستا را ترک کرده‌اند.
 
"تسنیم" با اشاره به این‌که پل روستا برای عبور از رودخانه، ۱۰ سال است نیمه‌کاره مانده، از قول عباس محمودی بخشدار "معمولان" نوشته که این پل آماده است اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار ۱/۲ میلیارد تومانی، مرحله‌ی نصب عرشه متوقف مانده است.
+77
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    اصلا مهم نیست. عوضش تا دلمون بخواد اخوندا در سوریه و یمن و عراق در حال هزینه کردن پولای ملت هستن و ملت هم هر سال برای قاتلان ایرانیان زاری می کنن و انتظار معجزه دارن و کشور هم به جای تسلیم شدن به امریکا دو دستی تقدیم به روسا شده و عملا ایران شده پیاده نظام روسیه. مهم نیست مردم ایران چه بلایی سرشون بیاد. مهم اینه که خامنه ای ( شاه اسماعیل) بر کشور حاکم هست و هر 4 سال هم یه انتصاباتی داریم که ملت می تونن نظر خودشونو راحت تر ابراز کنن. بشتابید مزدوران برای منفی دادن تا ما بیشتر به حماقت و نادانی شما پی ببریم.
    21
    58
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    گور بابای رژیم ولی این روستا نشینان عزیز حداقل یک کاور کوچک فلزی که میتوانند روی قرقره گرگر قرار بدن تا انگشتشون درگیر نشه یک دستکش جوشکاری هم قیمت نداره! مشکل بیشتر فرهنگیه تا سخت افزاری این حرفها هم نق نق از سر تنبلی و بیسوادیه. کارهای فلزی تمدن ایلام رو برید ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ببینید تا متوجه بشید اینها دلسوزی بیخود ندارن اگر سویس هم بفرستیدشون همینن ضمنا برق هم در روستا بود حالا برید زیر سایه ملای ده حسین حسین کنین.
    31
    26
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    پسر لر - دانکستر، انگلستان

    با دورد به تمامی اقوام:کجایید اقایان دکترین روانپریشان،عباسی و......این جای نقدر نظر دارد نه کشور های بیگانه این است سرزمین تو نه أب وخاک عرب
    3
    44
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::amirHassna - سیدنی، استرالیا::]بیچاره شاه اسماعیل ؟!! فکر نکنم تا حالا کسی توهینی بزرگتر از این به او کرده که خامنه ای را به او نسبت دادی.در واقع به خامنه ای لطف کردی چون شاه اسماعیل بسیار آدم باهوش و شجاع و مبتکری بود و نابودی 300 عراده توپ عثمانی از نوادر تاریخ بود.نمیدانم این چه لطفی است که به خامنه ای میکنی ولی خوب شاه اسماعیل پسر خاله من نبوده .😂😂.
    1
    19
    جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. اینها نتیجه نادانی و نبود مطالعه است اگر شاه اسماعیل نبود امروز کشوری به نام ایران روی نقشه جغرافیا وجود نداشت اما خب دیگه تعصب کور داشتن همینه چون از آخوند متنفریم باید به کسی که نام ایران را بعد از 900 سال زنده کرد هم فحش بدهیم
    2
    8
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. دوست عزیز شاه اسماعیل هم مثل خامنه ای فکر می کرد با علی پیوند خونی داره و تمام دنیا باید بهش تعظیم کنن و گرنه اونی که باید ازش به اقتدار یاد کرد شاه عباس هست نه شاه اسماعیل.
    5
    5
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    amir-amir - تورنتو، کانادا
    واقعا شرم آور است اینهائى که با ادعاى اتمى بودن خودشان را در دنیا جر داده اند از ساخت یک پل براى این روستانشینان عاجز هستند. آن شهردارى بى وجود یک تله کابین ساده را نیز از این مردم دریغ مى کند ....بر این ذات پلیدتان.
    1
    9
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    اتفاقن این سرسره ها خیلی هم خوبه متنتها اگر بصورت درستی درست شده باشه تا خطری برای مردم نداشته باشه
    5
    0
    شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.