آزار پسر خردسال در مهدکودک

فرهیختگان : آشپز میانسال که در یک مهدکودک غیرانتفاعی پسر خردسال را آزار داده بود با حکم قضایی به شلاق، زندان و ممنوعیت فعالیت در مراکز آموزشی محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از آبان 93 به دنبال شکایت مردی جوان در دستور کار پلیس قرار گرفت. او به ماموران گفت: «من برای سفر کاری به خارج از کشور رفته بودم اما وقتی برگشتم متوجه تغییر رفتار در پسر 6 ساله‌ام به‌نام آرتین شدم. او گوشه‌گیر شده بود و دیگر نمی‌خواست به مهدکودک برود. وقتی صبح‌ها با گریه پسرم برای نرفتن به مهدکودک روبه‌رو شدم با او صحبت کردم و از حرف‌هایش متوجه شدم یک نفر او را در مهدکودک آزار داده است.»

به دنبال شکایت این مرد مدیر مهدکودک غیرانتفاعی در شمال‌غرب پایتخت به دادسرا احضار شد، اما مدعی شد مهدکودک او جای معتبری است و چنین اتفاقی در آنجا رخ نداده است. یک هفته از این ماجرا گذشته بود که پدر آرتین بار دیگر به دادسرا رفت. او گفت که پسرم با کشیدن چندین نقاشی به من فهماند که آشپز مهدکودک که مرد میانسالی بوده، او را آزار داده است. به این ترتیب پسر خردسال به پزشکی‌قانونی معرفی و تایید شد که این پسربچه مورد اذیت جنسی قرار گرفته است. آشپز 48 ساله بازداشت شد و در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست حسین اصغرزاده و با حضور دو مستشار پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه که غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد، آشپز میانسال منکر آزار پسربچه شد و گفت: «متاهل است و هرگز دست به چنین کاری نزده است.» قضات دادگاه در پایان این جلسه و با توجه به نظر پزشکی‌قانونی که اعلام کرده بود تعرض به‌طور کامل رخ نداده و آزار و اذیت بوده است، مرد آشپز را به 100 ضربه شلاق، 6 ماه زندان و ممنوعیت دائمی از هرگونه خدمات در مراکز آموزشی و کودکان محکوم کرد. مدیر مدرسه نیز که باید طبق ماده 5 قانون حمایت از کودکان پس از اطلاع از این ماجرا آن را گزارش می‌کرد و از این کار سر باز زده بود، به دادسرا معرفی شد تا پس از صدور کیفرخواست، محاکمه شود.  قاضی محمد اصغرزاده، رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران در این باره به «فرهیختگان» گفت: «در بررسی‌ها مشخص شده مرد آشپز چند کودک دیگر را نیز در مدرسه آزار داده بود اما خانواده‌های قربانیان کوچک از ترس آبرویشان شکایتی را مطرح نکردند و ترجیح دادند از آن صرف‌نظر کنند.»
+34
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۷
    صاف وساده - استکهلم، سوئد

    مطمئنا اگر آشپز بیت قاقا بود با گول و شیرینی‌ و یه لوحه تقدیر از دادسرا میومد بیرون، فارغ از هر چیز کودک آزاری و تجاوز کاری زشت و نابخشودنیست با باید سخت‌ترین مجازات براش درنظر گرفته بشه چون با این کار زندگی‌ و روح و روان اون طفل معصوم و پدرو مادر یا هر کسی‌ مورد آزار واقع می‌شه آسیب خواهد دید که از آسیب جسمی‌ به مراتب سخت تر خواهد بود.امید که اخباری از این دست نشنویم و نخوانیم .‌ای تو اون روحت آخوند
    27
    63
    ‌سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    این آشپزه فکر کنم کلاس قرآن هم میرفته
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.