حکم سنگین پدر و پسر شکست

فرهیختگان : با شکسته شدن حکم سنگین یک پدر و پسر در دیوان عالی کشور، آنها بار دیگر به اتهام جنایت ناموسی محاکمه می‌شوند.
این پدر و پسر پیشتر به قصاص و 45 سال زندان محکوم شده بودند.
پنجم آذر 91 پسر 20 ساله‌ای به نام وحید در شهریار ناپدید شد. تلاش برای افشای راز ناپدید شدن پسر جوان آغاز شده بود که پلیس به رابطه پنهانی او با یک زن شوهر‌دار به نام نرگس پی برد. در بررسی‌ها روشن شد زن جوان که معتاد بود قبلا سه بار از خانه همسرش فرار کرده و به ملاقات وحید رفته است. در حالی که پدر و برادر نرگس منکر اطلاع از سرنوشت وحید بودند، بیست‌ودوم مرداد 93 بقایای جنازه سوخته یک مرد در حسن‌آباد فشافویه پیدا و روشن شد جنازه متعلق به وحید است. به این ترتیب فرضیه جنایت ناموسی قوت گرفت و پدر و برادر نرگس به نام‌های ذبیح‌الله 53 و سعید 25 ساله بار دیگر بازداشت شدند. آنها به کشتن وحید به خاطر داشتن رابطه پنهانی با نرگس اعتراف کردند.
این پدر و پسر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه سعید گفت: «من به تنهایی وحید را کشتم و جنازه‌اش را به آتش کشیدم؛ چون او را مهدورالدم می‌دانستم. او با خواهرم رابطه پنهانی داشت و موجب شده بود او به دام اعتیاد بیفتد. من از روی دیوار وارد خانه او شدم و وقتی وحید و خواهرم را دیدم به رویش چاقو کشیدم. من جنازه وحید را لای پتو پیچیدم و در صندوق عقب ماشین گذاشتم و آن را به آتش کشیدم چون او را مستحق مرگ می‌دانستم.»
ذبیح‌الله نیز منکر دست داشتن در جنایت شد و ادعا کرد پسرش به تنهایی وحید را کشته است.
در پایان آن جلسه هیات قضایی سعید را به قصاص و 15 سال زندان و ذبیح‌الله را به 30 سال زندان محکوم کردند اما این رای در شعبه 27 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید نشد. قضات دیوان عالی کشور با توجه به اینکه این پدر و پسر با اعتقاد به مهدورالدم بودن قربانی دست به جنایت زده‌اند و در بازجویی از نرگس مشخص شده است قربانی چند بار او را به زور آزار داده بود، پرونده آنها را برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال کردند. با شکسته شدن حکم سنگین این پدر و پسر قرار شد آنها بار دیگر محاکمه شوند تا شاید به مجازات سبک تری محکوم شوند.
+8
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.