داعش: بخش عمده شهر رطبه را در غرب عراق تصرف کردیم

پیشمرگه های کرد در جنگ برای تصرف موصل حضور دارند گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) می گوید که پیکارجویانش بخش عمده شهر رطبه را در استان انبار در غرب عراق به تصرف خود در آورده است.
 
پیکارجویان این گروه صبح امروز یکشنبه ۲۳ اکتبر از چند جهت به شهر رطبه که در نزدیکی مرز اردن واقع شده است حمله کردند.
 
خبرگزاری اعماق وابسته به داعش بعدازظهر امروز خبر داد که بیش از نیمی از شهر به تصرف این گروه در آمده است و بعدا در کانال تلگرام خود نوشت که نیروهای دولتی عراق در شهر محاصره شده اند.
 
در ساعات اولیه روز شهردار رطبه ورود پیکارجویان داعش به شهر را تأیید کرده و گفته بود که درگیری شدید میان آنها و نیروهای امنیتی ادامه دارد. او در خواست اعزام نیروی کمکی کرده بود.
 
این حمله یکی از اقدامات داعش برای جلوگیری از تمرکز نیروهای عراقی بر عملیات پس گرفتن موصل تفسیر شده است.
 
همزمان نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در نزدیکی موصل می گوید که نیروهای ارتش عراق روستای تل‌کیف در شمال شهر موصل را از تصرف پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) خارج کرده اند و به پنج کیلومتری موصل رسیده اند. پیشمرگ های کرد هم پس از بمباران شدید مواضع داعش در بعشیقه در شمال شرقی موصل، عملیات وسیعی را برای تصرف این محل آغاز کرده اند. او می گوید که اگر بعشیقه هم از تصرف داعش خارج شود، راه برای ورود به حومه موصل باز خواهد شد.
سفر وزیر دفاع آمریکا به اربیل
وزیر دفاع آمریکا در سفر به عراق با حیدر عبادی، نخست وزیر دیدار و گفتگو کرد در همین حال اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا امروز یکشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) به منظور بررسی وضعیت جنگ علیه داعش وارد اربیل شده است.
 
انتظار می‌رود که آقای کارتر در این سفر با مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق و همچنین شماری از فرماندهان این منطقه دیدار و گفتگو کند.
 
گفته شده که احتمالا افزایش نقش نیروهای ترکیه در این منطقه از جمله محو‌رهای دیگر گفتگوهای او با مقامات باشد.
 
وزیر دفاع آمریکا که روز گذشته وارد بغداد شد و با حیدرعبادی، نخست وزیر عراق و فرماندهان نظامی این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
آقای کارتر در این دیدارها گفت که در صورت درخواست عراق و فرماندهان آمریکایی، این کشور حاضر است حمایت‌های بیشتری از جنگ علیه داعش داشته باشد.
 
در حال حاضر پیشمرگه‌های کرد به همراه نیروهای عراقی در عملیات تصرف موصل از داعش حضور دارند.
 
بیش از یکصد نیروی ویژه آمریکایی هم با کردها و نیروهای نظامی عراق همکاری می‌کنند.
 
وزیر دفاع آمریکا قبل از گفتگو با مقامات عراقی در سفری که به ترکیه داشت با رئیس جمهور و شماری دیگر از مقامات این کشور دیدار کرد.
 
حدود پانصد عضو نیروهای مسلح ترکیه در پایگاهی در شمال موصل در حال آموزش نیروهای سنی و کرد هستند.
 
دولت عراق می‌گوید که حضور نیروهای ترکیه در این پایگاه بدون مجوز است و خواستار خروج آن ها شده است.
+23
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.