چینی‌ها در زبان هم پیشتاز شدند

بسیاری بر این باورند که زبانی که بیشترین استفاده را در جهان دارد، زبان انگلیسی و پس از آن اسپانیایی است اما برای شناسایی زبانی پراستفاده در جهان باید به کشورهای پرجمعیت جهان نگاهی انداخت. جالب است بدانید که در بین زبانهای پر استفاده در دنیا، زبان چینی با یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون نفر در جایگاه نخست این فهرست قرار دارد و چشم بادامی ها مثل همیشه  اینبار نیز در این زمینه پیشتاز هستند.
 
بازار بین‌المللی کار در این مطلب پراستفاده‌ترین زبان‌ها در جهان را براساس جمعیتی که به آن زبان سخن می‌گویند را بررسی می‌کند.
 
۱- چینی ماندرین
یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون نفر
چینی بیشترین زبانی است که در دنیا صحبت می شود این زبان در پرجمعیت‌ترین کشور جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد و یکی از سخت‌ترین زبان‌های جهان است. زبان چینی انواع بسیاری دارد اما «ماندارین» معروف ترین زبان رسمی چین و تایوان است. این زبان همچنین در سنگاپور نیز صحبت می شود. ۱,۳۸۰ میلیارد نفر در دنیا به زبان چینی صحبت می‌کنند. این زبان سنتی ترین زبانی است که در بسیاری از کشورها مانند کانادا،اندونزی و فیلیپین نیز کاربرد دارد.
 
۲- انگلیسی
۵۰۸ میلیون نفر
این زبان در تقریبا ۶۰ کشور دنیا از جمله آمریکا،انگلیس،استرالیا،کانادا،ایرلند،نیوزلند و برخی کشورهای آفریقایی و جنوب آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان انگلیسی همچنین در کشورهایی که تحت استعمار انگلیس بوده‌اند مانند هند، مالزی به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. این زبان از ۱۴۰۰ سال قبل در سطح جهان گسترش پیدا کرد و امروزه بیش از ۵۰۸ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند.
 
۳- اسپانیایی
۴۰۰ میلیون نفر
زبان اسپانیایی به عنوان زبانی عاشقانه در جهان شناخته می شود که ۴۰۰ میلون نفر با این زبان صحبت می کنند. این زبان از منطقه کاستیا دراسپانیا نشات گرفته است. اسپانیایی یکی از شش زبان رسمی در سازمان ملل متحد و همچنین در بسیاری از سازمانهای بین المللی جهان است. در آمریکای جنوبی  و آمریکای مرکزی نیز این زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کلمات انگلیسی از زبان اسپانیایی وارد شده است.
 
۴- هندی
۳۸۰ میلیون نفر
زبان هندی زبان اول کشور پرجمعیت هند است. همچنین زبان‌هایی که به‌عنوان زبان‌های رسمی در ایالت‌های هند شناخته شده‌اند ۲۳ زبان هستند که عبارتند از هندی، زبان اردو، زبان آسامی، زبان اوریا، زبان بنگالی، بودو، زبان پنجابی، زبان تلگو، زبان تامیلی، زبان دوگری، زبان سانتالی، زبان سانسکریت، زبان سندی، زبان گجراتی، زبان کنکانی، زبان کشمیری، زبان کانارا، زبان مالایالم، زبان میتی، مایتیلی، مرآتی و نپالی نیز به رسمیت شناخته شده‌اند.
 
۵- عربی
۲۵۰ میلیون نفر
عربی در جایگاه زبانهای پر استفاده جهان  در رتبه پنجم قرار دارد که بطور گسترده در ۹۰ درصد کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی،کویت،عراق،سوریه، مصر و لبنان با گویش‌های مختلف سخن گفته می‌شود. این زبان عربی مدرن و استاندارد امروزی از زبان عربی قرآنی نشات گرفته است. این زبان در سال ۱۹۷۴ به عنوان ششمین زبان رسمی سازمان ملل متحد بود.
 
۶- پرتغالی
۲۱۵ میلیون نفر
این زبان به عنوان دومین زبان رمانتیک  بعد از زبان اسپانیایی است که در برخی از کشورهای جهان صحبت می‌شود و زبان رسمی پرتغال،  کشورهای آنگولا، برزیل، کیپ ورد، تیمور شرقی، گینه بیسائو، ماکائو، موزامبیک، پرتغال، سائوتومه و پرنسیپ محسوب می‌شود. همچنین زبان اصلی نیمکره جنوبی زمین و آمریکای جنوبی و یکی از زبان‌های رسمی اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی، اتحادیه آفریقا و انجمن کشورهای پرتغالی زبان است.
 
۷- بنگالی
۲۰۵ میلون نفر
بنگالی یکی از زبانهای خانواده زبانی هندواروپایی و هندوایرانی است که امروزه در هندوستان و بنگلادش نزدیک به 205 میلیون گویشور دارد. در سال ۱۹۴۷ بنگال به دو بخش بنگال غربی و بنگال شرقی تقسیم شد؛ بنگال غربی بخشی از هندوستان و بنگال شرقی کشور مسلمان بنگلادش است. این زبان دومین زبان مشهور هند به شمار می رود.
 
۸- روسی
۱۵۵ میلیون نفر
زبان روسی  پرگوینده‌ترین زبان اروپا است و از میان زبان‌های اسلاوی دارای بیشترین پراکندگی گویندگان است. این زبان در کشورهای اوکراین، لتونی، مولداوی و استونی صحبت می شود همچنین زبان رسمی روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان است. این زبان نیز یکی از شش زبان مورد استفاده در سازمان ملل متحد به شمار می رود. زبان روسی با خط سیریلیک نوشته و خوانده می‌شود.
 
۹- فرانسه
۱۲۹ میلیون نفر
زبان فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور است و مشهورترین زبان کشور فرانسه و شهر پاریس است این زبان همچنین در کشورهای بلژیک،کانادا،روندا،رومانی کامرون و هائیتی صحبت می شود. در تاریخ، زبان فرانسه به عنوان زبان بین المللی تجارت، دیپلماسی و ادبیات شناخته می شود. ۸۵ درصد کلمات زبان فرانسوی از لاتین، ۱٫۵ درصد از آلمانی، ۰٫۱ درصد از عربی، ۰٫۱ درصد از اسکاندیناوی، ۱۲ درصد از اسپانیایی و ایتالیایی و انگلیسی و باقی زبان‌ها گرفته شده‌است.
 
۱۰- مالایی
۱۲۵ میلیون نفر
زبان مالایی که به محلی بهاس ملایو خوانده می‌شود، زبانی است که توسط مردم نژاد مالایی که از ساکنان شبه‌جزیره مالایا، جنوب تایلند، سنگاپور و شمال شرقی سوماترا هستند، صحبت می‌شود.این زبان، زبان رسمی کشور مالزی است. شکلی از این زبان توسط دولت اندونزی (در زمان تشکیل آن) گرفته شده و با تغییراتی به نام زبان اندونزیایی بین مردم آن منطقه صحبت می‌شود.
+6
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    واقعا اینها شوخی بود دیگه نه ؟ یعنی چی که زبان انگلیسی از 1400 سال قبل شروع به گسترش در جهان کرده یا این یکی "برخی از کلمات انگلیسی از زبان اسپانیایی وارد شده"! حالا احتمال اینکه برخی کلمات خاص از اسپانیایی وارد شده باشه منکر نمی شم اما زبان انگلیسی زیر شاخه زبان المانی حساب میشه ونه زیر شاخه زبانی مثل اسپانیایی !
    7
    8
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران
    این تحقیقات از کی درومده که ملت بزرگ و کهن تورک که اصالت حدود نیمی از ایران (35 میلیون) و 90 درصد تروکیه یعنی 70 میلیون و 99 درصد آزربایجان یعنی حدود 10 میلیون و خیلی جاهای دیگه رو که جمعا قطعا بالای 150 میلیون هست رو در لیست نگنجونده.
    21
    9
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.