تمجید بهزاد فراهانی , از شهامت و هنر دخترش گلشیفته فراهانی

بهزاد فراهانی، بازیگر قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر ایران، در گفتگویی با وب‌سایت "روزگاران" از «هنر» و «شهامت» دخترش "گلشیفته" تمجید کرده است.
 
آقای فراهانی که به تازگی تئاتر "آناکارنینا" را با بازی گلشیفته در پاریس تماشا کرده می‌گوید: «فکر می‌کنم کسانی که این تئاتر را دیدند اذعان دارند که یک "گرتا گاربو" [بازیگر سوئدی] دیگر دارد خلق می‌شود و یک "ملینا مرکوری" [هنرپیشه یونانی] تازه است.»
 
این بازیگر ۷۱ساله ادامه می‌دهد: «من به رکیک‌گویی‌ها و چرت‌وپرت‌هایی که در فضای مجازی گفته می‌شود توجهی ندارم؛ همان‌طور که از اول هم نداشتم تا جایی که به جای من اعلامیه صادر کردند.»
 
او در بخش دیگر این گفتگو نیز می‌گوید در میان اطرافیانش، «باشهامت‌ترین و بی‌پرواترین» فردی که می‌شناسد «دخترش» است.
 
بهزاد فراهانی پیش از این نیز در گفتگوی دیگری، بازی گلشیفته فراهانی در فیلمی به کارگردانی جیم جارموش، کارگردان مطرح امریکایی را «افتخار والایی» دانسته و گفته بود حتی «ایستادن یک آرتیست زن در کنار جیم جارموش نیز بزرگ‌ترین افتخار است».
+320
رأی دهید
-72

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    چقدر دلم برای این پدر میسوزه. اینقدر که غم و غصه خورده؛ همه جاش سفید شده. بیچاره دیگه از رو ناچاری باید این خالیا رو ببنده!
    408
    157
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    esfanie - اسن، آلمان

    دمت گرم آقای فراهانی.
    139
    313
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    واقعا شایسته تمجید است،تابو شکنی کرد،البته هر چند که مردم ایران زمان لازم دارند تا مرزها را بشناسند ولی به لطف هنرمندانی مثل گلشیفته ،کار آسانتر خواهد بود.
    135
    287
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    گلشیفته نه دزدی کرده و نه جام زهر اتمی خورده و نه فساد بانکی کرده و نه ملتو در زند ان به اسم زندانی سیاسی اسیر کرده و نه دکل نفتی دزدیده و نه در سوریه جنایت جنگی مرتکب شده و نه کشورو تقدیم روسا کرده. هر کسی هم نمی تونه ببینه بره از حسادت بمیره. زندگی خودشه و به خودش مربوطه.ختم کلام.
    124
    312
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    sepahanofication - اصفهان، ایران

    اگر دختر شما در یک خانواده اروپایی و فرهنگ اروپایی به دنیا امده بود اصلا این صحبتها بی ربط بود ولی ارزشها و معیارهای یک بانوی ایرانی کاملا متفاوت است. این حقیقت جامعه ایران است. خوب یا بد من نظری در این مورد ندارم
    318
    89
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Farzad78 - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا

    [::sepahanofication - اصفهان، ایران::]. ارزش و معیارهای یک بانوی ایرانی چیست؟ میشود کمی مطلب را بشکافید ؟ البته کمی فقط شاید شکافت زیادش باعث بوی گند بشود
    60
    164
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Negah* - فرانکفورت، آلمان

    درود بیکران بر چنین پدری با این افکار زیبا وتشخیص صحیح بدون تعصب ، احسنت به چنین دیدگاهی که هنر را دختر از پدر دارد لذت بردم از افکار چنین مرد بزرگی وارزوی موفقیت برای گلشیفته زیبا وهنرمند .شوربختانه در مملکت من دزدان واختلاس گران ومال مردم خورها ولواطان زیر عبای اقاپنهان میشوند وهنرمندان باید از گزند مزخرفات مردم متعصب ونادان وحکومت در رنج وعذاب باشند .
    181
    223
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سهیل ایرانی - برلین، آلمان

    لخت شدن گلیشفته فراهانی جلوی دوربین کاری بسیار زشت و به دور از حیا و اخلاق ایرانی و انسانی بود. حتی سلبریتی های هالیوود هم هیچگاه دست به همچین کاری نمیزنن چون به حیثیت و اعتبار اجتماعی اونها لطمه میزنه. من میدونم پدرش از دست گلشیفته به شدت ناراحته چون اگه نباشه نه پدره نه ایرانی. اما خب باید ازش در فضای عمومی حمایت کنه چون به هر حال پاره تنشه. منم قبول دارم گلیشفته هنرمند، خلاق، بازیگر و انسان خوب اما باید قبول کنه اون کارش به شدت به اعتبارش لطمه زد.
    235
    208
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    احتراز - دورف، آلمان

    گل شیفته لخت شد کل ایران بیدار شد، کل ایران لخت کردن هیچ کس بیدار نشد.
    212
    259
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    koros_nl - امستردام، هلند

    اینجا تا آمستردام از این هنرمند ها زیاد داریم , میاستاند پشت شیشه و همان کارهای را میکنند که خودشیفته میکند !! فقط فرق آنها قیمت است !
    236
    214
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    raha1984 - هامبورگ، آلمان
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::] تو دلت برا خودت و امثال خود که مخ های کپک زده ، ذهن مریض منحرف و قرون وسطایی دارید بسوزه !.
    204
    220
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک
    هر طور زندگی کنی نمیشه همه رو راضی نگه داشت پس چه بهتر ان طور که خودمان دوست داریم زندگی کنیم! همیشه سعی میکنیم آنجور که والدین یا دوستانمان میخواهند باشیم. آنچنان که سنت ها و ارزش ها میخواهند زندگی میکنیم. با انبوهی از سلیقه ها و قانون های نانوشته، هنجارها و ناهنجارهای تعریف نشده سردرگم هستیم که خودمان را گم میکنیم و نقابی از خودمان میسازیم تا مقبول همگان قرار گیریم. و درنهایت طوری زندگی میکنیم که نه تنها مورد سرزنش دیگران قرار میگیریم خودمان هم از خود واقعی مان دور میشویم. گلشیفته شاید راه و روش زندگی اش مورد قبول خیلی از ماها نباشه و قلم انتقاد را تیز کنیم ولی حداقل خودش آن مسیری را که دوست دارد حرکت میکند که این ارزشمنده. به امید آن روزی که انقدر قوی باشیم که ما هم بتوانیم خودمان را زندگی کنیم! 
    169
    182
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. تفرکن جان اسلامی. باز این اسم گلشیفته آمد و شما مثل جن بوداده پیدا شدید. با با یقه‌ این گلشیفته را رها کن. وسط پای قاری را پلم کن .قفل و کلید بزن. حتا آقا هم حریفش نشد. همنیجوری میخ اسلام را می‌‌کوبد. فقط کافی‌ است راه رود. و ۴ تا دست و پا داشته باشد. جای شما و باور جان خالی‌ بود. در این حماسه قاری جان. بدجنس نکند شما و باور جان شاگردش بودید.
    130
    144
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    گلشیفته یک هنرمند به تمتم معناست. در زمینه هنر هیچ بانوی ایرانی تا بحال سواد و معیارها هنرپیشگان مثل گلشیفته نداشته. .گلشیفته برای جامعه ایرانی نبود ..باید بیرون از ایران فعالیت میکرد...درود بر گلشیفته فرهانی
    97
    112
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Yusof - کلن، آلمان

    زنده‌باد آقای فراهانی و درود به همه شیرزنان ایرانی‌ مخصوصاً گلشیفته بترکه چشم تفکر اسلامی و سعید طوسی‌های این وب سایت که با نظرات عصر هجریشون اینجا تابلو هستند.
    100
    125
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    من که یادم نیست ولی بهم گفتن که اون قدیما تو ایران خودمون هر کسی نمیرفت جلو دوربین لخت شه یا نیمه لخت شه فقط اون زنایی میرفتن که از شدت نداری مجبور می شدن در وادی هنرپیشگی (ارواح خیکشون!)اینکارو کنن !به هر حال یه عده مجبوری تو سیر کردن شکم شون چه توپاریس باشه چه امستردام و چه هر جا اینکارو میکنن حالا اگه جلو دوربین باشه اسمشو شما میذاری هنرپیشه من اسمشو همونی میذارم که از قدیم روش هست و بوده از نظر کلی یک هنرپیشه با یک فاحشه فرقی نداره فقط این یکی جلو چشم همه است اون یکی جای دیگه هردو برای سیر کردن شکم اینکارو میکنن هر دو یک انگیزه دارن هر دو کارشونو توجیه میکنن هر دو زیبا می تونن باشن وغیره!
    178
    143
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا
    درود بر این پدر شجاع و به معنای واقعی پدر. در ضمن خطاب به کاسه لیسان رژیم بی همه چیزان می گویم که این پدر غصه یه عده بی عدالتیها را می خورد. غصه یه عده بی ناموس را می خورد که بر جان و مال مردم ستم دیده ایران همچون اغتاپوس چنگ انداخته اند و هر توحشی از آنها سر می زند. گلشیفته نه فتوای قتل کسی را صادر کرده است نه از دیوار کسی بالا رفته است نه با فرزند کسی بچه بازی کرده است و نه همچون علی ....(خامنه ای ...) دستور قتل عام مردم را صادر کرده است. این خانوم صاحب بدن خودش است و هرتور که بخواد ازش استفاده میکنه.
    90
    102
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    درود باین مرد ویا درود باین پدر هنرمند واقعی. انسانها بر حسب شعور و درک خود زندگی می کنند.در یک کشور سنتی و 37 سال زیر مهمیز شیخ های عقب ماده زندگی هنری قابل قبول دنیای امروز را داشتن کار اسانی نیست. لذا انسانهای موفق برای پیشرفت و ترقی بیشتر و همگام شدن با زمان میگویند این مهم نیست که دیگران چه میگویند. مهم ان است که من چگونه فکروزندگی میکنم
    77
    92
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    sepahanofication - اصفهان، ایران
    [::Farzad78 - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا::]. جوابش خیلی سادست اگر ......به جای گلشیفته بود نباید نظری متفاوت نسبت به الان داشته باشی این یکی دوم اینکه من کار کلشیفته را تاییید یا رد نکرم و یادت نره حتی در زمان قدیم که این اخوندا نبودن لخت شدن جلو دوربین کار پسندیده ای نبود حتی در سینمای امروز غرب کم پیش میاد بدن برهنه یک هنر پیشه معروف سینما را ببینی اگر هم باشه قبل از فیلم خواهد گفت برای هر بینند ه ای مناسب نیست
    58
    45
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

    [::سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا::]. حرف شما کاملأ بی‌پایه و اساس و دیکتاتوری است. موندم که چرا نامت را «سوسیالیسم» انتخاب کردی. اصلأ اینطور نیست که «صاحب بدن» هر جوری که تمایل داشته باشه؛ ازش استفاده کنه. ولی؛ بله فقط در حریم خصوصی. بطور مثال شما که میری جوجه کبابی؛ نباید که رون و سینه جوجه را بیاری تو خیابون که گرسنگان هم با بو و هم با دیدنش بیشتر معذب بشن. جدی خواهش میکنم کمی از عقل خود بهره و باخرد کامنت بنویسید. چون دشمنان (عمریها) در سایت هستند و فقط منتظرند که آتو بگیرن.
    96
    63
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک: تا کور شود چشم کاسه لیس هایی مثل تومزدور ،درودبر آقاى فراهانى ،لعنت بر این حکومت لاشخور و متجاوز به ناموس امثال این قارى قرآن که درآخر گفت اگر مرا محاکمه کنند 30 نفر را لو میدهم از جمله رهبر پفیوز.
    66
    84
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    [::رقص پرواز - پراگ، چک::]. باز هم کامنت خوشگل و شکیل اما بی محتوا نوشتی که توش فقط کلی گویی کردی !میتونی بگی چه جوری تو دنیایی که همه جوره هنجار و ناهنجاری توش هست چه طوری میشه بدون دغدغه زندگی کرد؟ ایا این احتمالش نمیره که هنجار تو ناهنجاری برای من باشه یا برعکس؟ایا تو بدون گرفتن دستور و راهنمایی از اطرافیانت زندگی میکنی یا میکردی که الان فرق کرده باشی؟کدوم سنت دست و پاگیر و یا کدوم روش غلط ؟هرکسی چه لس انجلس باشه چه هند و چه تهران مجموعه ای از خرده فرهنگها رو با خودش داره و با خودش همه جا می بره شاید یه سری رو همیشه با خودش حفظ کنه شاید هم نه!باز هم می نویسم "تو داری تقلید ناشیانه یک نفر دیگه رو میکنی و بس" ! یعنی الان هم خود اصلی ات نیستی که اینو نوشته !در ضمن هیچوقت کلی گویی نکن و به جزییات بپرداز!هر کسی تو کلی گویی برنده میتونه باشه و مردم عامی هم بهش لایک میدن!از من میشنوی دلتو به این چیزها خوش نکن!
    94
    68
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    باز اسم این گلشیفته آمد . تفکر .لولیتا بقیه از سوراخ آمدند بیرون. فقط جای باور خالی‌.با سخنان . یک من غاز .این لولیتا روانشناس هم شده. چنان تزی در مورد فاحشه و غیر فاحشه می‌‌دهد . که به فروید می‌‌گوید زکی . شما چرا اینقدر به ۴ عکس پستان نسوان سخت می‌‌گیرید. با با مال خودش است رفت کشور غریب .به هرکه دوست دارد نشان می‌‌دهد. اون هم که دوست ندارد نگاه نکند. چرا غیرت ایرانی‌ شما فقط با دیدن پستان این داغ می‌‌شود. شما سر تاب دهید در مسیر ایران. بچه را می‌‌فرستی مدرسه ناظم تجاوز می‌‌کند. می‌‌فرستی باشگا مربی‌ تجاوز می‌‌کند. می‌‌فرستی مکه می‌‌مالند. می‌‌فرستی کلاس قران که اینجوری می‌‌شود. آموزش قران تا آنجا که ما می‌‌دانیم شامل ۴ قسمت بود. تحدیر.تدویر تحقیق . ترتیل ، گوهی در دولت شما قسمت پنجم "ترتیب" هم اضافه شده
    61
    73
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. ملوسم، اگر قرص هات رو خورده بودى، بین هنر پیشه و روسپى تفاوت قائل میشدى.
    82
    96
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. تفکر جان، حسادت نکنید، شما هم براى ما یک گلشیفته هستید. با این تفاوت که گل وجود ایشان، یاس خوشبوست ولى گل شما خرزهره!
    69
    82
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    *پسر شجاع* - تهران، ایران
    بسیاری از هنرمندان و بازیگران زمانی درخشیدند و بعد از مدتی فراموش شدن ولی من مطمئنم گلشیفته فراهانی جزو بازیگرانی خواهد بود که در تاریخ سینمای ایران جادوانه خواهد بود و مطمئنم صد سال دیگه درباره او سخن خواهند گفت و جایگاه و ارزش او آن زمان بالاتر از حالا خواهد بود درود بر این پدر که او رو در سخت ترین لحظات حمایت کرد حتی به بهای شکستن خودش..
    56
    63
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    ملت بیکار که می‌‌گویند ما. از چب و راست عقیده گفت می‌‌شود. از مضرات و مفیدات نشان دادن ال پستان در دین مبین. سمت راست ولی‌ خوانید. آخوند اژه دادستان دولت امام زمان چه می‌‌گوید. "آشکار کردن این تجاوز جنسی‌ به شاکی‌ بیشتر ضرر می‌‌زند تا متهم" ما در این سن همه گونه بیشرف در زندگی‌ دیده بودیم. از این آلوده تر و کثیفتر ندیم. قاری بچه باز، مداح هفتیر کش. دزد ۲ میلیاردی . بیت آقا شده بیت علی‌ مافیا . ما اینجا بر سر کول هم می‌‌زنیم از مضرات ال پستان. قربان آن غیرت شما روم .که اینقدر غصه احترام زن ایرانی‌ را می‌‌خورید. آخوندها و قاری پسر نوجوان ما را حامله می‌‌کنند. این گیر داده به پستان نسوان . ماشالا ماشالا به این غیرت
    39
    44
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا
    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. اولا اینکه از کی تا حالا اگر بگیم طرف صاحب جسم خودش هست دیکتاتوریه ولی اینکه گونی سر مردم بکنند و پالون رو گرده مردم بزارند خود دموکراسی و آزادی است؟ دوما از کی بلاهه گویی و پیروی از مکتب طویله ای اسلام شده منطق گویی؟ سوما اینکه من حتی به مارکس که کامل ترین فیلسوف ماتریالیست تا به امروز هست ایراد میگیرم(به عنوان مثال اینکه مارکس در بحث محیط زیست هیچ صحبتی نداشته) اونوفت تو داری از یک مشت شهوت ران بیابان گرد که در 1400 سال پیش زندگی می کردند و همه دعواهاشان بر سر مقام و غنیمت و غلام و کنیز بوده برای من حرف میزنی؟ برو بابا دلت خوشه، من پهن بار اون جماعت نمیکنم چه علی چه عمر یا هر خر دیگری.
    53
    63
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند

    [::zardpust - میدان شوش فرانکفورت، آلمان::]. همین که هر دفعه آتیش میگیری واسه کافیه که بدونم خوب به هدف زدم توی نادان و سفیه هم از این به بعد پاتو باید از اینجا ببرم یا اینکه بیام اونجا فرانکفورت همچین کف گرگی بزنم که تا دو هفته نفهمی از آدم خوردی یا از دیوار !کافیه تو آدرستو بنویسی ! یک بار دیگه هم اگه پاتو از گلیمت درازتر کردی و ذرت پرت کردی .....
    79
    54
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    [::Sabokmaghzam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اصلا در حدی نیستی که جوابتو بدم عجیجم ! اما فقط برای اطلاع میگم که حتی خودتم خیلی مواقع خودتو توجیه میکنی این بابا که دیگه حرف آخرو زد و گفت که اون دیگه دخترم نیست و دختر ایرانه !یعنی تو به این سن رسیدی نمی فهمی این یعنی چی ؟ ایا نمی دونی این چی معنی میده؟ایا تو از سیاست چیزی سر درمیاری که به خاطرش چهل سال در امریکا بوده باشی ؟ یا همینطوری یه چیزی پروندی که چهل ساله اونجایی؟پس چرا تویی که یه پات لب گوره دروغ گفتی که چهل ساله امریکا هستی؟یه بار هم برای اون hamid411نوشتم ما بسیاری از کامنت نویسهای اینجا رو حتی واسه کارگری هم برنمیداریم !چون حتی از کارگر ساده هم کمترید !منفی بزن دلت خنک شه بیمقدار!.
    78
    60
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Lolitaa - دلفت، هلند
    [::zardpust - میدان شوش فرانکفورت، آلمان::]. درست میگن که آدما تیراهن رو تو چشم خودشون نمیبینن اما یه تیکه خارو تو چشم بقیه میبنن !خودت مصداق بارز این هستی !اگه بالفرض من و سایرین کامنت گذاشتیم خودت که زودتر از ماها نوشتی که ! اگه تورو مغز شهوت پرستت هدایت نمیکرد پس واسه چی زودتر از ما نوشتی؟ اینکارو بهش میگن فرافکنی!تو هم فرض کن من چیزی از جامعه شناسی بلد نیستم و به تفت دادن خودت ادامه بده !امیدوارم توی اون مغز شهوترانت جایی هنوز برای فکر کردن باقی مونده باشه و اجاره اش نداده باشی!
    83
    66
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    رقص پرواز - پراگ، چک
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. نقطه مقابل نوشته های من، نظرات جنابعالی میباشد که نه تنها ظاهر زیبایی ندارد و در ورای آن اندیشه وخردی موجود نیست، بلکه سراسر هرزه گویی و یاوه سرایی میباشد که ارزش پرداختن هم ندارد.  پیشنهاد میکنم اگر خواستید با شخصی تبادل نظر و عقیده نمایید در ابتدا "آداب گفتار و نوشتار" را یاد بگیرید تا جوابی، در خور و شایسته دریافت نمایید، تا زمانی که تبادل نظر صحیح را نیاموزید جواب سوالهایتان را هرگز دریافت نخواهید کرد. پس بهتر هست به مانند سابق مشغول و "دل خوش" به منفی زدن های فله ای باشی، و عقده های درونی ات را کمی تخلیه نمایی!
    46
    54
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۹
    تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک
    [::سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا::]. پس برو کمی بیشتر مطالعه کن که ایراد الکی نگیری! «بنابر مارکس، کار، سوخت و ساز (متابولیسم) با طبیعت است. او در اثر معروف خود انتقاد بر برنامه گُتا اشاره کرده است که چپ‌ها مجاز نیستند بگویند: که تمامی ثروت در اثر کار پدید می‌آید. و او اشاره کرده که باید گفته شود: تمام ثروت‌ها همین‌طور از طبیعت پدید می‌آید. به سخن دیگر: آن مقوله کار که خود را مستقل ساخته و این واقعیت را مورد اغماض قرار دهد که کار همیشه متابولیسم با طبیعت است، ما را به بیراهه هدایت خواهد کرد».
    47
    30
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    دورود بر گلشیفته فراهانی عزیز و بزرگوار تا کور شوند انان که نتوانن موقعیت و تلاش و کوشش گلشیفته نازانین را ببینند
    27
    38
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۲
    علی گدا - تیرانا ، آلبانی
    من نمیدونم چرا این حضرات گیر دادن به خانم فراهانی , دوست نداری نگاه نکن انسان معمولی اختیار چشم خودشو داره . دوست داره لخت بشه به تو چه ربطی داره ? فرشته ها رو هم با لباس نقاشی نمیکنن .
    32
    43
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. نه مرگ من, حالا لطف کنید و استثنا قائل بشید و من رو برای کارگری استخدام کنید. قرص که اثر نکرد, بلکه با بیل بزنم تو ملاجتون تا اصلاح بشید.
    37
    44
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. ببین عروسک, شما اینجا مردم رو تهدید به ضرب و شتم میکنی زیاد موثر نیست, چون تو فضای مجازی که دستت به ما نمیرسه و بیشتر خودت حرص میخوری. سعی کن بجای تهدید, نفرین بکنی بلکه چون مومن هستی خدا به حرفت گوش کنه و ما صدمه ببینیم. نمونه اش سید علیگدا, چند بار وجدانش گفت "دستم بشکنه که سینما رکس رو آتش زدم" و آخر دستش چلاق شد.
    39
    48
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    سوسیالیسم راه رهاییست - واشنگتن، ایالات متحده امریکا

    [::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. این مطلبو رفتی از "مجله هفته" کپی کردی که چیو ثابت کنی؟ اسکار لافونتن یک بورژوای به تمام معناست که سعی در خدشه دار کردن پراتیک مارکسیستی دارد و البته قائل به نگاهی ایدئولوگ از مکتب مارکسیسم می باشد. این نقد هم از مرام بورژواییش نشئت گرفته. خداییش ساغیت کیه ؟ به ما هم بگو ثواب داره!!!!
    14
    45
    یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbilam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اووووه چه خبره اینجا چه قد کامنت هستlol بابا داداشی بیخیال شو
    17
    19
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::Lolitaa - دلفت، هلند::]. هه هه!! نوشتی جای کارگر هم برنمیداریمتون!؟ خب برندار! بهتر. کارگر که خوبه! من حتی دو کیلو هم یونجه دستت نمیدم که به دو تا الاغ بدی. چون میدونم از بس خنگی یکی اشون میترکه، یکی اشون هنوز گرسنه میمونه!!. در ضمن برای یکی اون بالا نوشتی قرصهات رو بخور فرق هنر پیشه و روسپی رو بفهمی. تو خودت باید اول قرصهات رو بخوری که اشتباهی سوار چیز دیگه به جای قطار نشی!
    23
    31
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    لولیتا این جان اینقدر کم ظرفیت. انتظار نداشتم. من و شهوت ؟ کار ما با این سن و سال از چیزها گذشته. ۲۰ ویاگرا هم به ما کمکی نمی‌‌کند. این بیشتر نصیحت من به شما برادران ارشادی بود ‌قم می‌‌روید،. کیف شما می‌‌دزدند، مشد می‌‌روید. پول شما را می‌‌دزدند. کربلا می‌‌رود. سر شما را می‌‌برند. مکه می‌‌روید می‌‌مالند. کلاس قران هم که عرض کنم. باید شرت آهنی پوشید. توصیه ما به برادران ارشادی تشریف برید تایلند. از ایران مقدس تر است. کارت را می‌‌کنید .سالم هم بر می‌‌گردید. به فرانکفورت هم دوست داری تشریف آورید .قدم روی چشم . بعید دانم ولی‌ ویزا بگرید. برادران مسلمان چنان در اینجا خراب کاری کرده‌اند. که روی مسلمان حساس هستند. ولی‌ جلو جلو گویم اینجا در اینجا کف گرگی .کف شتری .کف بزی این چیزها نیست . می‌‌گیرند.جرم آن هم خیلی‌ سنگین. ولی‌ شرت آهنی را با خودت بیار. این کشیش‌های اینجا یک جوری مثل قاری خودمان است . نگران هستم این جا آهید. زندگی‌ را بینید. سریع تقاضای پناهندگی دهید. با بهانه مسیح بودن در ایران
    22
    28
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    خانم گلشیفته فرهانی از یک خانواده هنرمند آمده و این همه کارهای قشنگ دارد و در سطح بین المللی اینطور مسلط به چند زبان و چند فرهنگ چه در هنر سینما چه تئاتر و چه در نوازندگی و صدا واقعا تک هستند! ایشان نیاز مالی نداشته که بخواهد دست به چنین کارهایی بزند که کسی این دختر هنرمند را با فاحشه و روسپی مقایسه میکند! همانطور که خود گلشیفته بارها در مصاحبه هایش گفته "مشکل من این بدن من است چون یک زن هستم و اگر مرد بودم هیچکدام از این حرفها گفته نمیشد" خانم گلشیفته فراهانی به این خاطر که مشکلات بیشتری برای خانواده اش در ایران به وجود نیاید، بارها گفته هدف خاصی از این کارها نداشته ولی هر آدم عاقلی متوجه میشود که از زمانی که این کارها را کرد همه جا در محیط مجازی و واقعی بحثی را به راه انداخت که مردم ایران می بایستی آن را بالاخره با خود حل کنند که پاکی یک زن به لباسش نیست! که پوشاندن زنان به زور نشان از پاکدامنی و نجابتشان نیست! که فاحشگی و روسپی گری در افکار آدمها ست نه درظاهر آنها!
    26
    26
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    نسل آینده خواهد فهمید که گلشیفته در یک همچین فرهنگ بسته ای چگونه خود را قربانی کرد و تابوشکنی کرد بدون اینکه کار خطایی انجام داده باشد تا مردم ما بفهمند که <نجابت به ظاهر اشخاص نیست و هر که چیزی نشان داد خراب و فاحشه نیست و هر که چادر چاقچور کرد و نشان نداد نجیب و پاک نیست بلکه همه در انتخاب زندگی خود باید آزاد باشند> همین بحث بین من و شما باعث فهم و درک درست از خیلی از مسائل میشود!!!
    22
    24
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Faryade_Khamoosh - آخن، آلمان
    با خواندن خیلی‌ از این کامنت‌ها و نظر‌های هموطنان ایرانی‌ چه در ایران و چه از خارج ایران، به این نتیجه میرسیم که مشکل اصلی‌ کشور، نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه خود ملت ایران است که خیلی‌ از این ملت با اینکه حتا سالیان سال در خارج از ایران زندگی‌ میکنند، هنوز مغزی خاک خرده و تار عنکبوت بسته دارند. نمیخوام یکی‌ یکی‌ نظر‌های بعضی‌‌ها رو بشکافم فقط همینو بگم که مشکل اصلی‌ و عامل تمام بدبختی‌هایی‌ که الان در ایران و جامعه ایرانی‌ داریم، خود مردم ایران هستند.
    12
    18
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    بنده یک توضیح مختصری میدم شاید این داستان کمی قابل هضم بشه واسه بعضی از دوستان! کسانی که کمی مطالعه داشتند اطلاع دارند که انقلاب جنسی یا سکسی در اروپا و آمریکا در دهه های 60 میلادی شروع شد! یعنی زندگی مدرن و امکانات جدید و درک دیگری از زندگی و خیلی مسائل باعث شد که یک سری هنجارشکنی ها و ساختارشکنی ها در جامعه به وجود بیاید و خیلی از آداب و رسوم مردم تغییر کند و به دنبال آزادی های بیشتر شخصی باشند. مثلا درک اینکه هر جوانی نیازمند دوستی با جنس مخالف و ارتباط جنسی هم است، پدر و مادرها را از آن تعصب کم کم خارج کرد، در اثر ارتباط جنسی مسئله بکارت هم مورد پذیرش قرار گرفت، به دنبال آن مسئله جلوگیری کردن خانمها، زندگی مشترک بدون ازدواج و بیشتر به سمت دوستی ها که شاید به ازدواج ختم شود شاید هم نه، در تمام فعالیتهای اجتماعی مشترک بودن و از آن حالت جنسی نگاه کردن مثلا شغلی یا کاری فقط مختص آقایان یا خانمها است، خارج شدن ووو اینها که ناهنجاریها و ساختارشکنی های اجتماع دیده میشد در ابتدا مثل بمبی بود ولی به تدریج بعد از گذشت چند دهه این مسائل برایشان جا افتاد و حل شد!
    9
    9
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    امروزه در بسیاری از جوامع مدرن دنیا مسئله ارتباط دختر با پسر حل شده چون از کودکی در کنار هم پرورش می یابند به همین خاطر هم از هم خیلی چیزها می آموزند و در کنار هم بدون نگاه جنسیتی رشد میکنند که وقتی به سن بالاتر میرسند نگاه شان بهم نگاه شهوانی و نگاه جنسی نیست! یعنی رسیدن به سطحی از شعور اجتماعی مستلزم فهم و درک مسائل دیگری است و بقول معروف اول کلاس اول بعد کلاس دوم و الی آخر! در ایران هم این انقلاب جنسی به صورت صحیح هیچوقت اتفاق نیوفتاد! همزمان با انقلاب جنسی در اروپا در ایران هم کمی خودش را نشان داد ولی جامعه سنتی و مذهبی ایران این را نمی یذیرفت و همین خودش یکی از دلایل انقلاب بود که بهش میگفتند غرب زدگی! بعد از انقلاب اسلامی و جنگ و بدبختی های دیگر همیشه در خفا ماند و تبدیل به یک تابو شد و نه در منزل و نه در مدارس آموزش داده نشد و نه فقط آموزش صحیحی داده نشد بلکه با جدا کردن دختر و پسر از هم در مدارس از کودکی، حتی طرز معاشرت درست بین دختر و پسر به صورت عادی در ارتباطات اجتماعی هم از بین رفت!
    8
    7
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    در اروپا مردمش پایه های انقلاب جنسی را داشتند چون سالها پیش از آن انقلاب رنسانس و ِرفُرمیسم کرده بودند ولی در ایران بخاطر مذهب و سنت و نداشتن پایه های دموکراسی و نداشتن جامعه شناسان خوب پایه های هیچ چیز درست ریخته نشده ! با آمدن رسانه های جدید و ارتباطات جمعی و اجتماعی مثل ماهواره و اینترنت این انقلاب جنسی و تغییرات در ایران و بین ایرانی ها مدتی است که شروع شده ولی متاسفانه چون ما ایرانی ها همیشه علاقه به تظاهر کردن و دروغ گفتن حتی به خودمان هستیم و دوست داریم جای حل مسائل و مشکلات صورت مسئله را کلا پاک کنیم یک دوگانگی با خود پیدا کردیم که هم دوست داریم بپذیریم هم روش حساس هستیم حالا پیدا بکن پرتقال فروش را ;)
    8
    9
    دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۶
    *KaViR - تهران، هلند
    کسی که به کسی حسد می ورزد، دلیل بر آن است که به برتری او اعتراف کرده است.
    3
    12
    ‌سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران
    ملتی را هر روزه لخت کرده و آشکارا بدانان تجاوز جنسی میکنند، صدای هیچکدام از این روان پریشان اسلامی در نیامد. حالا برای سکانس هنری یک فیلم گلشفته فراهانی دارند یقه خودشان را جر میدهند.
    2
    17
    ‌چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.