هشدار یک پروفسور:قطار سریع السیر تهران - مشهد خطرناک است چون….

پروفسور کردوانی دولت را از انجام پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد نهی کرد ! آن هم به دلیل نشست زمین !
فرونشست زمین یک سوم مساحت ایران را تهدید می‌کند؛ عمدتا در مناطقی که برداشت آب‌های زیرزمینی بالایی دارند.
شکاف‌های عمیق در دشت‌ها و تخریب تاسیسات شهری نشانه‌های فاجعه نشست زمین هستند. اما یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی ساخت قطار سریع السیر تهران به مشهد است که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مسیر تهران مشهد را در طول ۶ ساعت طی می کند، اما به نظر می رسد ساخت این قطار با توجه به نشست زمین در مسیر پیش بینی شده، مشکل تر از چیزی است که تصور می‌شود.
پروفسور پرویز کردوانی، کویرشناس در گفتگو با خبرآنلاین،‌ دراین باره گفت: درباره قطار سریع السیر تهران-مشهد الان هشدار می دهم که به این دلیل که دشت تهران، ورامین، سمنان، شاهرود، سبزوار، نیشابور و مشهد نشست پیدا کرده اند امکان دارد سرعت سریع قطار سریع‌السیر منجر شود که کمر راه آهن بشکند.
این نشست زمین در ایران پیامد های دیگری هم دارد، پروفسور کردوانی در رابطه با این پیامدها گفت: نشست کردن زمین هم مشکلاتی مثل شکستن لوله های گاز و ریختن ساختمان ها در پی دارد. مثلا در دشت ورامین دکل ها کج شده اند چون زمین نبشست پیدا کرده، از سویی در کرمان پل ها شکسته شده، کمر جاده میبد به اردکنهم شکسته شده اند.
پدر کویر شناسی ایران از علل نشست زمین در ایران هم گفت: یکی از علل اصلی نشست زمین در ایران حفر چاه‌هاست. چاه ها را حفر کردند و زمین نشست پیدا کرد.
او ادامه داد: اشتباه می کنند که می گویند بزرگترین چاله در تهران بوجود آمده است؛ تهران هر سال ۳۶ سانتیمتر نشست می‌کند، اما بزرگترین نشست در کبودراهنگ همدان است.
+123
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    تیتو تیتو - تهران، ایران

    این آخوندهای ملعون تمام ایران را به باد دادند باید عمامه شان (تاج پادشاهی) را به باد داد تا ایران برای نسل های بعد قابل زندگی باشد .
    10
    53
    جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شاهنشاه روحت شاد - تهران، ایران

    در ایران هیچ چیز رو استاندارد نیست .لعنت بر این حاکمان دزد .
    11
    58
    جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirir - تهران، ایران

    این اسکل بازم نظر داد!!!! یه بار که میگفت دریاچه ارومیه رو خشک کنید نمکهاشو بفروشید پارک بیابانی بسازید!! آخه گاگول فکر کردی 2زار درس خوندی با اون مغز فسیلت در همه چیز باید نظر بدی. بابا زمین شناسی خوندی دیگه. پایینترین رشته تجربی رو خوندی دیگه یعنی سطح هوشت خیلی پایین بوده. چرا ادای محققان بزرگ خارجی رو در میاری. در همه دنیا نشست وجود داره و اونا هم بگن بی خیال قطار پرسرعت! بنده با بهترین اساتید برق ایران در یکی از مهمترین دانشگاههای ایران کار کردم. اونا تعطیلن چه برسه به امثال تو. البته تنها رشته ای که ایران در جهان از نظر آکادمیک حرفی برای گفتن داره برق هست و اساتید معروفش اونطوری هستن. تو که تویی. ! . در ضمن سیستمهای ریلی جدید دارای آلارم هستند و به وسیله سیستمهای قدرت و سیگنال مخابراتی میتوان وضعیت و نوسانات ریلها رو رصد کرد. تو که هیچ اطلاعاتی درباره سیستمهای هوشمند نداری نظر نده. پدر قلابی کویر. البته من چندان با ایجاد قطار پر سرعت بین شهرستانها و تهران موافق نیستم چون باعث میشه جمعیت روزانه (غیر مقیم) تهران به شدت بالا بره. همینجوری تهران گوژیده.
    71
    18
    جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    rouzbeh_ma - تهران، ایران

    این اقا یکی از طرفداران طرح خنده آور انتقال اب دریا مازندران به سمنان هست.طرح که به شدت احمقانه و غیر منطقی اعلام شده و تنها و تنها به دلیل سمنانی بودن مموتی و این اقا و تنی چند دیگر اسرار به جرای اون هست. این اقا فکر کرده ریل ساختن فقط پهن کردن دو تا آهن موازی هست. ظاهرا خبری از سیستم های کنترل و نظارت نداره.در مورد انتقال آب هم نخست به شدت مخالف بود بعد شد موافق.
    4
    26
    جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    ببر سفید ازاد - تل اویو ، اسرائیل
    عجب دستاوردی داشته این عن قلاب برای مردم عزیز ایران پول نفت در لبنان و ونزوعالا و سوریه باید مصرف بشه در عِوَض زجرش برای مردم ایران است مردمان عجبب غرق در مشکلات اما ساختن ملیاردها دلار قلک طلا برای متجاوزین عرب
    0
    6
    شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.