ویکی لیکس چند 'ایمیل‌ شخصی باراک اوباما' را منتشر کرد

اکوادور دسترسی اینترنتی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در سفارت این کشور در لندن اقامت دارد را محدود کرده ویکی لیکس می‌گوید چند ایمیل‌ شخصی باراک اوباما را منتشر کرده است. این ایمیل‌ها عمدتا مورخ نوامبر سال ۲۰۰۸ میلادی است، زمانی که آقای اوباما هنوز رسما دوره اول ریاست جمهوری خود را آغاز نکرده بود.
 
کاخ سفید صحت ایمیل‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است.
 
این ایمیل‌ها حکایت از آن دارد که ستاد انتخاباتی باراک اوباما پیش از پیروزی بر سناتور جان مک کین، نامزد جمهوریخواهان، در فکر ترکیب کابینه آینده آقای اوباما بوده است.
 
ویکی لیکس می‌گوید آدرس ایمیل آقای اوباما bobama@ameritech. net بوده است.
 
به نظر می‌رسد شماری از ایمیل‌های منتشر شده بین باراک اوباما و جان پودستا رد و بدل شده باشد.
 
آقای پودستا همواره یکی از چهره‌های نزدیک به هیلاری کلینتون بوده است و در این دوره از مبارزات انتخاباتی نیز ریاست ستاد خانم کلینتون را برعهده دارد.
 
ویکی‌لیکس به تازگی هزاران ای‌میل جان پودستا را منتشر کرده است.
 
آقای پودستا، روسیه را عامل اصلی هک ایمیل‌های خود می‌داند و می‌گوید محتوای برخی از آن‌ها «دستکاری» شده است.
 
افشاگری‌های ویکی لیکس در حالی انجام می‌شود که دولت اکوادور دسترسی اینترنتی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در سفارت این کشور در لندن اقامت دارد را محدود کرده است.
 
جولیان آسانژ برای پرهیز از استرداد به سوئد در ارتباط با ادعاهای تعرض جنسی از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.
 
ویکی لیکس آمریکا را متهم کرده است که از اکوادور خواسته مانع انتشار اسناد مربوط به هیلاری کلینتون شود. وزارت امور خارجه آمریکا این اتهام را بی‌اساس می‌داند.
 
ویکی لیکس اخیرا متن سخنرانی خانم کلینتون در بانک «گلدمن سکس» (Goldman Sachs) که ستاد او از انتشار آن‌ها خودداری می‌کرد را منتشر کرد.
 
این سخنرانی‌ها نشان دهنده روابط دوستانه خانم کلینتون با مدیران این بانک است و بعید است باعث رفع نگرانی لیبرال‌ها در مورد «روابط بیش از حد گرم او با وال استریت» شود.
 
ستاد انتخاباتی خانم کلینتون مدعی است که این محتویات را هکرهای روس با هدف تضعیف فرآیند انتخابات آمریکا به دست ویکی لیکس رسانده‌اند.
+19
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.