سرنوشت متفاوت دو مقام "صندوق ذخیره فرهنگیان" در یک روز

(غندالی، فرد سمت راست) بازداشت شد و دیگری (بطحایی) ارتقای مقام پیدا کرد و در جای وزیر نشست.روز چهارشنبه (۲۸ مهر-۱۹ اکتبر)، وزارت آموزش و پرورش دولت حسن روحانی با دو خبر و انتصاب مهم خبرساز شد.
 
اولین خبر به پذیرش استعفای اجباری علی‌اصغر فانی، وزیر تحت فشار این وزارتخانه اختصاص داشت که قرار بود در روزهای آینده در مجلس شورای اسلامی استیضاح شود.
 
اما با وجود اعلام آمادگی "فانی" برای حضور در مجلس، حسن روحانی ترجیح داد او را برکنار کند و سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را موقتا به محمد بطحایی "معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی" این وزارت‌خانه بسپارد.
 
بطحایی در عین حال، نایب‌رییس هیات امنای "صندوق ذخیره فرهنگیان" است؛ صندوقی که اعتبار آن از محل سپرده‌های نزدیک به یک میلیون معلم و کارمند آموزش و پرورش تامین می‌شود و در هفته‌های اخیر شماری از مدیران آن در ارتباط با فساد ۸هزار میلیارد تومانی این صندوق و بانک "سرمایه" بازداشت شده‌اند.
 
آخرین بازداشت‌شده‌ی این پرونده نیز شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل "صندوق ذخیره فرهنگیان" است که صبح چهارشنبه ابتدا خبر بازداشت او منتشر شد و ساعاتی بعد، با حکم وزیر آموزش و پرورش، علیرضا ناصری به عنوان جانشین وی منصوب گردید.
 
بدین ترتیب، در یک روز، غندالی و بطحایی دو چهره‌ی خندان حاضر در این تصویر، سرنوشتی متفاوت پیدا کردند: یکی (غندالی، فرد سمت راست) بازداشت شد و دیگری (بطحایی) ارتقای مقام پیدا کرد و در جای وزیر نشست.
+12
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.