معامله نمک به جای مواد‌مخدر به گروگانگیری ختم شد

مردقاچاقچی وقتی ۱۵میلیون تومان هروئین خرید، نمی‌دانست فروشنده‌ها سر او را کلاه گذاشته و بسته‌های نمک را به جای هروئین به او فروخته‌اند.
 
 او پس از اینکه فهمید چه کلاهی سرش رفته است نقشه گروگانگیری کشید.جوان تازه‌داماد چند روزی از ازدواجش گذشته بود که کارش را از دست داد و به دردسر بزرگی افتاد. او که زیربار قرض و قسط بود به جست و جو برای پیدا کردن کار پرداخت و چون نمی‌خواست خانواده همسرش در جریان بیکاری‌اش قرار بگیرند تصمیم گرفت در یکی از میادین جنوب تهران بنشیند و به‌عنوان کارگر روزمزد مشغول به‌کار شود. اما فکرش را نمی‌کرد که دردسری بزرگ‌تر در انتظارش است.
 
در همان لحظه مردی افغان سراغش آمد و سر صحبت را با او باز کرد. مرد افغان که خودش را نظیر معرفی کرده بود وقتی متوجه شد که تازه‌داماد در جست و جوی کاری با در آمد مناسب است، مدعی شد که در افغانستان مزرعه کشت خشخاش دارد و مواد‌مخدر مرغوبی تولید می‌کند که می‌توانند آن را با قیمت خوبی بفروشد.
 
نظیربا چرب زبانی اعتماد تازه داماد را جلب کرد و گفت اگر برایش مشتری پیدا کند حاضر است پورسانت خوبی در ازای فروش هرگرم هروئین به او بدهد. پیشنهاد مرد افغان وسوسه انگیز بود و همین شد که جوان تازه‌داماد قبول کرد شغل بازاریابی مواد‌مخدر را در پیش بگیرد و شروع به جست‌وجو برای پیدا کردن مشتری مناسب کرد.
کلاهبرداری میلیونی
او پس از پرس و جو از دوستانش متوجه شد که یکی از آنها به نام حسین در کار خرید و فروش مواد‌مخدر است. برای همین سراغ او رفت و گفت مواد مرغوبی سراغ دارد که از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود. حسین به او سفارش مواد‌مخدر داد و محلی برای قرار تعیین کردند تا ساک پر از مواد‌مخدر را معامله کنند. سر قرار به جز تازه داماد، نظیر مرد افغان با یک ساک حاضر شد و پس از تحویل آن به مشتریانش، 15میلیون تومان پول از حسین گرفت. پس از آن حسین به مغازه‌اش برگشت اما وقتی ساک را باز کرد ناباورانه با بسته‌های نمک روبه‌رو شد و آنجا بود که متوجه شد سرش کلاه رفته است. درحالی‌که به‌شدت عصبی شده بود با دوست تازه‌دامادش تماس گرفت اما مرد جوان که از همه جا‌بی‌خبر بود مدعی شد مواد‌مخدر را نظیر با خود آورده و او نمی‌دانسته که به جای مواد، نمک داخل ساک جاسازی کرده است.
گروگانگیری 5ساعته
حسین که می‌دید سرش را کلاه گذاشته‌اند و فکر می‌کرد دوستش هم در این ماجرا دست داشته است، نقشه گروگانگیری با همدستی برادرش طراحی کرد. او با تازه داماد تماس گرفت و به بهانه اینکه می‌خواهد با او صحبت کند، وی را به مغازه‌اش در جنوب تهران دعوت کرد. تازه داماد راهی مغازه شد اما به محض ورود در آنجا 2برادر به سمت وی حمله کردند و دست و پایش را بستند. آنها گروگان خود را 5ساعت در انبار مغازه زندانی کردند و با تهدید و شکنجه از او خواستند تا با خانواده‌اش تماس بگیرد و درخواست 15میلیون تومان پول کند تا او را آزاد کنند.
دستگیری
همزمان با این اتفاق، خانواده مرد جوان راهی اداره پلیس شدند و ماجرای ربوده شدن او را گزارش کردند. به گفته آنها، آدم‌ربایان تهدید کرده بودند که اگر تا شب پول دریافت نکنند گروگانشان را به قتل می‌رسانند. در چنین شرایطی گروهی از مأموران با دستور قاضی سیدامین میروکیلی دادیار دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند. آنها به برادر گروگان آموزش دادند که به بهانه تحویل پول، گروگانگیران را به محل قرار بکشاند و به این ترتیب همه‌‌چیز برای دستگیری آدم‌ربایان مهیا شد.
 
روز قرار یکی از آنها با برادر گروگان تماس گرفت و از او خواست تا ساک حاوی پول را داخل سطل زباله انداخته و آنجا را ترک کند. او گفت به محض برداشتن پول و شمردن آنها گروگان را آزاد می‌کند. برادرگروگان ساک را داخل سطل زباله انداخت و رفت. 15دقیقه بعد مرد جوانی به سمت سطل زباله رفت و زمانی‌که می‌خواست ساک پول را بردارد در محاصره پلیس گرفتار شد. با دستگیری او، گروگان نیز آزاد شد و هر دو به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند.
 
متهم دستگیر شده گفت: برادرم نقشه گروگانگیری را کشید و به من گفت گروگان سرش را کلاه گذاشته و 15میلیون تومان او را بالاکشیده است. از من خواست تا او را کتک بزنم و از خانواده‌اش پول بگیرم اما نمی‌دانستم گیر می‌افتم. به گزارش همشهری، هم‌اکنون تحقیقات برای دستگیری عامل اصلی گروگانگیری و مرد افغان ادامه دارد.
+13
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.