اگر برانکو و منصوریان، «کی‌روش» باشند...

روزنامه خبرورزشی نوشت: امروز، حتی سرسخت‌ترین مخالف کارلوس کی‌روش هم از یک مهارت خاص او تعریف می‌کند‌؛ مقابله با بازیکن‌سالاری.
 
کاری که او مقابل سیدمهدی رحمتی کرد، هر چند در ابتدا مخالفان زیادی داشت اما رفته رفته تبدیل به یک الگو شد. کی‌روش مقابل چهره‌هایی چون عقیلی، جباری و... هم برای اثبات یک چیز جنگید و آن ارزش پیراهن تیم ملی ایران بود. خیلی‌ها، حتی جدی‌ترین منتقدان کارلوس معتقدند اگر یک روز در باشگاه‌های ایرانی هم چنین نظامی به وجود بیاید، بازیکن‌سالاری ریشه‌کن می‌شود و این عامل مهمی در برقراری نظم خواهد بود. کی‌روش نشان داد اولاً با تمام بازیکنان در این زمینه به یک شکل برخورد می‌کند و دوماً اگر تمام دنیا هم روبه‌رویش قرار بگیرد، از تصمیمی که گرفته برنمی‌گردد. او به سیدمهدی رحمتی گفت به سلامت و به جباری هم همین حرف را زد و یک بار در مصاحبه‌ای معروف گفت: «من نمی‌دانم چرا بازیکنان ایرانی به پیراهن تیم ملی احترام نمی‌گذارند و این برایم یک سؤال است.» حالا با این پیش‌زمینه سراغ اتفاقاتی می‌رویم که در هفته هشتم لیگ برتر رخ داد.
بختیار رحمانی - علیرضا منصوریان
بختیار رحمانی بعد از تعویض در بازی با سیاه‌جامگان، به جای اینکه به سمت منصوریان برود، با او دست بدهد و روی نیمکت بنشیند بانداژ دستش را به زمین کوبید و مستقیماً به رختکن رفت. بعد از دو، سه ساعت هم مصاحبه کرد که به خاطر درد زانویش روی نیمکت ننشسته است. او تأکید داشت که قهر نکرده و اصلاً ماجرا این چیزهایی نبوده که همه ایران با چشم‌شان دیده‌اند. منصوریان اما در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی گفت مشکل درون‌تیمی بوده و حل خواهد شد اما اگر قرار باشد کی‌روش نقش الگوی واقعی منصوریان را بازی کند، قطعاً بختیار جایی در استقلال نخواهد داشت. آنچه به نظر می‌رسد این است که مشکلی برای رحمانی با وجود این رفتار تند پیش نمی‌آید و او احتمالاً در دیدار بعدی استقلال هم به میدان می‌رود، مگر اینکه سرمربی آبی‌ها همان رفتارهای نفت را در پیش بگیرد و با او برخوردی قاطع داشته باشد البته منصوریان در استقلال نشان داده رودربایستی با کسی ندارد و حالا باید منتظر ماند و دید آیا او از کی‌روش، جدیت و مبارزه با بازیکن‌سالاری را یاد گرفته یا نه.
مهدی طارمی - برانکو
طارمی قطعاً یکی از مهمترین چهره‌های بازی با نفت تهران بود. او یک پنالتی گرفت و یک گل زد تا مؤثرترین بازیکن پرسپولیس باشد اما در نیمه دوم وقتی برانکو متوجه شد کمی انگیزه‌‌اش را از دست داده، مهدی را تعویض کرد. طارمی در لحظه تعویض مثل آتش زیر خاکستر بود و هر لحظه ممکن بود طغیان کند. سیدجلال حسینی کاپیتان تیم به سمت مهدی رفت و از او خواست خودش را کنترل کند. مهدی قبل از آن، ‌طوری قیافه گرفته بود که با اولین نگاه می‌شد فهمید شاکی است؛ او حتی وقتی روی نیمکت رفت، بعد از گل سوم واکنشی نشان نداد. این پرده اول از نقش مهدی در بازی با نفت بود. در پرده دوم، او روبه‌روی خبرنگاران ایستاد و حرف‌هایی درباره رامین دوست و همبازی‌‌اش زد که بی‌شک می‌تواند برانکو را تحت فشار قرار دهد: «رامین رضاییان به درد تیم ما می‌خورد. من به نظر آقای برانکو احترام می‌گذارم و اینکه به رامین رضاییان بازی می‌دهد یا خیر، به من مربوط نیست اما به عنوان یک دوست که رابطه نزدیکی با رامین رضاییان دارم، به نظرم باید کم‌کم رامین بازی کند. اینکه برانکو می‌گوید بازی نکند، نظر خودش است و هیچ کاری هم نمی‌توانیم بکنیم اما به نظر شخص منِ طارمی، رضاییان باید کم‌کم بازی کند چون برای تیم ملی هم خوب است.» حالا برداشت شما از این رفتارها و این حرف‌ها چیست؟ آیا مهدی طارمی آتش زیر خاکستر نیست؟ آیا او در تیم ملی ایران حتی با نیمکت‌نشینی، به خودش اجازه می‌دهد ابرو کج کند؟
رامین رضاییان - برانکو
رامین هم تبدیل به معمایی برای برانکو شده است. وقتی سرمربی پرسپولیس تعویض سوم تیمش را انجام داد، یک لحظه دوربین چهره رامین را نشان داد که نیشخندی زد و این به آن معنا بود که ناراضی است‌؛ هر چند دوباره مصاحبه کرد و گفت مشکلی نیست و به نظر سرمربی احترام می‌گذارد اما حرکت او گویای اعتراضی بود که می‌تواند در طولانی‌مدت برای پرسپولیس حاشیه‌ساز شود.
+15
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    اینجا است که باز من میام تا پرده از حرکت نرم حامیان کیروش (خبر ورزشی و خبرآنلاین و نود )بردارم. 1- جباری خودش از تیم ملی رفت و کسی بیرونش نکرد! 2- عقیلی هم نازی برای کیروش نکرده بود و باند بازی تیم ملی باعث جداییش شد. تنها گزینه درست مهدی رحمتی بود پس الکی بابت آن دو نفر دیگر برای کیروش نوشابه باز نکنید. حتما سوختن خلعتبری در دوران اوجش هم بخاطر درایت کی روش بوده؟
    10
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    و اما موضوع دوم مربوط می شود به سوژه این روزهای رسانه ها بر علیه کیروش که در خبر قبلی هم به آن اشاره کردم و متاسفانه در همین سایت به شکل عجیب و نا هماهنگی آن را پابلیش کردند. در ابتدا یک مرور سریع به جریانات اطراف برانکو می اندازیم. برانکو سرمربی پرسپولیس در قبال اعمال غیر حرفه ای فدراسیون و سرمربی تیم ملی و حمایت های مشکوک رسانه ها از کیروش انتقاد می کند. از همین نقطه یک سناریوی تکراری رقم می خورد. به یاد بیاوریم افرادی همچون ژوزه و امیر قلعه نویی را که متوجه اشتراکات بین هر 3 سناریو بر علیه هر 3 سرمربی موفق لیگ کشورمان شویم. هر 3 سرمربی بعد از انتقاد از کیروش بیشترین بازیکن دعوتی به تیم ملی را داشتند. هر 3 بعد از ملی پوش شدن بازیکنانشان، شاهد بدرفتاری و کج خلقی بازیکنانشان و مصاحبه های انتقادی از سوی آنها بودند. و در انتها هر 3 شاهد افزایش عجیب حاشیه سازی رسانه های معلوم الحال ورزشی کشور بودند که به شکل مدیریت شده ای تیم و سرمربی را به حاشیه می کشاندند.
    8
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    حالا مروری داشته باشیم بر جریانات اطراف جناب پروفسور. بعد از انتقاد بیشترین ملی پوش از تیمش دعوت شد و همچنان هم بیشترین ملی پوش را دارد. حالا دیگر همانند زمان منتقد قبلی نیازی به بازیکنان حتی مصدوم استقلال همانند بیک زاده هم نیست. اصلا هدایت استقلال در دست علیمنصور کردیت کیروش است که حال و روز خوشی هم ندارد، پس چه بهتر با استفاده از تعطیلات لیگ با 90درصد بازیکنانش آماده سازی مجدد هم داشته باشد، اون دو تا دعوتی هم روی نیمکت تیم ملی استراحت می کنند. بعد از خدمت تیم پرسپولیس و برانکو به تیم ملی این روزها خبر می رسد که بازیکنان ملی پوش این تیم به شکل خنده داری برای تعویض شدنشان از سوی مربی دهن کجی می کنند همانند طارمی. یا بازیکن گلزن به عمد می رود شادی اش را با رضائیانی که مورد غضب برانکو قرار گرفته است تقسیم می کند. به یاد بیاوریم که هم ژوزه و هم قلعه نویی هردو این روزها را دیده اند. از شعر تمسخری که آندو در تمرینات برای قلعه نویی می خواند تا لج بازیهای رحمتی و بی احترامی بیک زاده و مصدومیت های عجیب او و حیدری. یکجورایی جو تیم را غیر دوستانه و تخریبی میساختند و حرمت سرمربی را میشکستند.
    8
    1
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    حالا همین اتفاقات در تیم پرسپولیس به شکل تکراری در حال تکرار است تا تمام نگاه ها و انگشت های انتقاد به سوی برانکو دراز شود. موضوع رامین رضائیان هم موضوع جذاب دیگری است که کلیدش دو روز پیش توسط سایت ورزش 3 خورده شد. این سایت بصورت مثلا خود جوش و کاملا اتفاقی بعد از نتیجه برد قاطعانه پرسپولیس به سراغ بازیکنان رفته و از آنها در مورد نیمکت نشینی رضائیان پرسیده. سوالی که اینجا پیش می آید این است که مگر نمونه ای در کل دنیا داریم که رسانه ای در زمان درخشیدن و برد یک تیم از تصمیمات سرمربی آن انتقاد کند؟ مگر داریم رسانه ای را که اجازه دخالت در تصمیمات سرمربی موفق را داشته باشد؟ اگر برانکو مربی ناموفقی بود این حرکت رسانه ها قابل قبول بود و میشد گفت آنالیز مشکلات و پیدا کردن راه نجات! اما در حال حاضر چرا تمام رسانه ها به نیمکت نشینی رضائیان انتقاد می کنند؟ مگر تیم پرسپولیس از نبود این بازیکن ضربه خورده؟
    9
    1
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    در روز گذشته دیگر سایت پرطرفدار ورزشی کشور بنام کاپ هم بصورت کاملا مشکوکی یک گفتمان اختصاصی مابین یک هوادار پرسپولیس و یکی از مربیان تیم پرسپولیس را در ارتباط با موضوع رضائیان و کی روش در فضای مجازی چاپ کرد. موضوعی کاملا خنده دار که توسط ایادی خودشان هم با کامنت های ابتدایی خبر خطی و هدفدار شد. اینکه این مربی در برابر یک سوال ساده هوادار تصور می کند او اعتراض کرده و در جواب می گوید بروید به کی روش اعتراض کنید که چرا از رضائیان استفاده می کند! // آخرین برنامه نود هم دوباره رفت سراغ چهره های نیمکت نشین پرسپولیس و به خمیازه کشیدن علیپور گیر داد. در این خبر فوق که از خبر ورزشی معلوم الحال هم دیده می شود دیگر حاشیه سازی ها برای برانکو دیده می شود.
    7
    1
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    حالا من این مقاله را برای خبر ورزشی و عشاق سینه چاک کیروش و کیروشی پوران می نویسم. اگر کیروش برانکو باشد! اگر کیروش را بعنوان سرمربی تیم پرسپولیس تهران می دیدیم چه اتفاقی میافتاد؟ اول از همه مدیر و تمامی هیئت مدیره پرسپولیس باید با این باشگاه خداحافظی می کردند. پس از آن اکثر بازیکنان ایرانی باشگاه باید غزل خداحافظی را سر می دادند و از آنجایی که کیروش به ایرانی جماعت با تمام ایرانی بودنش اعتقادی ندارد ماکسیمم بازیکن خارجی را جذب می کرد و بعد از چندماهی هم در برابر قانون محدودیت بازیکن خارجی فدراسیون قد علم می کرد و آنها را به کارشکنی محکوم می کرد تا با این حربه بتواند دو نیمکت بازیکن خارجی علی الخصوص پرتغالی به تیمش بیاورد. کسی هم حق دخالت در نحوه قرارداد بستن آن بازیکنان نداشت و هرکسی اجازه دخالت به خودش می داد توسط رسانه های معلوم الحال باجگیر به سرعت تخریب میشد تا پست بعدی او توپ جمع کنی رده نونهالان روشن دل یکی از دور افتاده ترین دهات های کشورمان باشد. بازیکنان لیست مازاد هم به طرز عجیبی توسط یک اجنت مشترک که دوست کی روش باشد هم به کشورهای مختلف ترانسفر می شدند.
    6
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    حالا من این مقاله را برای خبر ورزشی و عشاق سینه چاک کیروش و کیروشی پوران می نویسم. اگر کیروش برانکو باشد! اگر کیروش را بعنوان سرمربی تیم پرسپولیس تهران می دیدیم چه اتفاقی میافتاد؟ اول از همه مدیر و تمامی هیئت مدیره پرسپولیس باید با این باشگاه خداحافظی می کردند. پس از آن اکثر بازیکنان ایرانی باشگاه باید غزل خداحافظی را سر می دادند و از آنجایی که کیروش به ایرانی جماعت با تمام ایرانی بودنش اعتقادی ندارد ماکسیمم بازیکن خارجی را جذب می کرد و بعد از چندماهی هم در برابر قانون محدودیت بازیکن خارجی فدراسیون قد علم می کرد و آنها را به کارشکنی محکوم می کرد تا با این حربه بتواند دو نیمکت بازیکن خارجی علی الخصوص پرتغالی به تیمش بیاورد. کسی هم حق دخالت در نحوه قرارداد بستن آن بازیکنان نداشت و هرکسی اجازه دخالت به خودش می داد توسط رسانه های معلوم الحال باجگیر به سرعت تخریب میشد تا پست بعدی او توپ جمع کنی رده نونهالان روشن دل یکی از دور افتاده ترین دهات های کشورمان باشد. بازیکنان لیست مازاد هم به طرز عجیبی توسط یک اجنت مشترک که دوست کی روش باشد هم به کشورهای مختلف ترانسفر می شدند.
    6
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    در مرحله ای که تیم بسته شد کی روش به سرعت به تقویم بازیهای لیگ و تاریخ شروع آن اعتراض می کرد و فدراسیون را به تحریم بازیها تهدید می کرد تا بازیکنان تیمش حداقل 1 سال به تمرینات آماده سازی بروند. قاعدتا تیم ملی که برای چهارتا بازی با بازیکنان آماده شده در لیگ 3 ماه لیگ را تعطیل میکنه مشخصا تیم باشگاهی برای رقابت بلند مدت و فرسایشی آن هم بعد از استراحت بازیکنان نیاز به حداقل یکسال آماده سازی در کشورهای آفریقای جنوبی و پرتغال خواهد داشت. البته بازهم کسی دخالت نکنه که کشور و زمین تمرین و سالن بدنسازی و هتل همگی توسط خود کیروش هماهنگ می شوند. بعد از یکسال تعطیلی فوتبال کشور کی روش از مسافرت 8 ماهه شخصی خودش که مشخصا یا بخاطر مریضی نا معلوم خودش یا ناخوشی پدرش بوده بر می گردد و افتخار می دهد تا تیمش را راهی رقابت های لیگ برتر ایران کند. در بدو ورد کی روش انواع و اقسام پرچم ها و سمبل های پرسپولیس را از خودش آویزان کرده و در اولین مصاحبه خود تقاضای همکاری تمامی مسئولین و رسانه ها و مردم کشور را دارد. به سرعت یک دشمن فرضی هم میسازد و همان 3 عنصر را به جان دشمن فرضی می اندازد.
    6
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    من دیگه اجازه ندارم کامنت بدم؟ سهمیه ام تموم شد؟ هرچی ارسال رو میزنم پیغام ارسال شد نمیاد!
    5
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    sleepyhollow - کوالا لامپور، مالزی
    دیگه سعی میکنم بیشتر از این توضیح ندم! همگی اعم از هوادار و منتقد کی روش میدونیم اگر برانکو این همه بازیکن از تیم کی روش دعوت می کرد و باعث مختل شدن بازیهای لیگ میشد چه اتفاقی می افتاد! همگی میدونیم که در اون زمان جناب پروفسور در کمترین حکم به مجاهد خلق یا عنصر جاسوسی اسرائیل متهم میشد و شبانه با چادر از کشور فرار می کرد.
    6
    0
    ‌سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.