گشت و گذاری در ایران قبل از انقلاب

+210
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۱
    خورشیدخانم - وین، اتریش

    لعنت ابدی برکسانیکه باعث شد ملاها برسرزمین ایران خراب شوند.حکومتهای غارتگرانگلیس وامریکا وروسیه نطفه ملا راپرورش دادند برای فروپاشی کشورایران
    27
    132
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    بادبادک - زوریخ، سوییس

    الان اون دوستان همیشگی‌ پیدا میشن که بیان بگن ما که انقلاب نکردیم. کی‌ بود کی بود من نبودم جیمی کارتر بود!!! . اینایی که تو فیلما تو خیابونن همه رفیقای جیمی کارترن. ایرانیا که خدایی نکرده انقلاب نکردن!! ایرانیا همه ۲۵۰۰ سال فرهنگ! .
    12
    85
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    kapta - دوسلدرف، آلمان

    خلایق هر چه لایق.......
    36
    77
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    درود بر خاندان پهلوی ،همه خوشحال و خندان بودند ،تا اینکه خمینی گور به گور شده آامد،خنده‌ها از بین رفت و بهشت زهرا را پر کردند با اعدام افراد بیگناه در زمان شاه زندانی سیاسی انگشت شمار بود ، ولی‌ حالا هر زندانی سیاسی یعنی‌ علیه امنیت ملی‌ است و باید اعدام شود ، در کتاب " قییاس" گفته این رژیم استبداد اسلامی جان ۶ مییلیون ایرانی را گرفته و سلاخی کرده است. روزی هم خواهد رسید که آخوند و بسیجی کشی شروع شود ،آن روز دور نیست
    48
    117
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    نازک بین - شفیلد، انگلستان

    انقلاب را همین نسلها کردند که بعضا" هم پوشش حجاب نداشتن . کمی به فیلمهای دوران تظاهرات نظر بیاندازید و دقت کنید چطور این (بی حجابها بقول امروزی ها) مشت هارا گره کرده اند. آنروز از آزادی زیاد و خوشی بیش از حد و سیری ,دلزده شده بودند و دنبال یک تنوع میگشتند و امروز از نبود آزادی به تفسیر خودشان و پوشش اجباری گله مند هستند. براستی چه جیزی در این دنیا بشر زیاده خواه را اغنا می کند ؟ بخصوص مردم تنوع طلب را که از هول حلیم به ته دیک سقوط کردند.!
    4
    90
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    [::smart292 - ونکوور، کانادا::]. روزی هم خواهد رسید که آخوند و بسیجی کشی شروع شود ،آن روز دور نیست . دوست عزیز انقدر گفتیم روزی خواهد امد روزی خواهد امد , ان روز هم نیامد ! همه نا امید از امدن ان روز شدیم چون همه ما که ان روزهای خوب ایران را زیر سایه خاندان پهلوی دیدیم به امید امدن ان روز پیر و فرتوته شدیم . دوست عزیز اگر ملت ایران دست رو دست بگذارند و بنشیند به امید ان روز خاطر جمع باش ان روز را دونسل بعداز ما هم نمیبیند. باید ملت ایران ان روز را درست کنند نباید نشست وچشم بر راه امدن ان روز شد.
    27
    62
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    رقص پرواز - پراگ، چک

    آنچه که در این ویدیوی کوتاه، برجسته و متمایز کننده دو دوران  هست شرایط اجتماعی و نوع پوشش زنان قبل از انقلاب میباشد. پیش از انقلاب طی روند مدرنیزه شدن، اصلاحات ارزنده ای در وضعیت زنان ایجاد شده مانند حق رای زنان و راه یافتن زنان به مجلس و کابینه، اما سوال اینجاست چرا زنان همراه با سایر اقشار جامعه در انقلاب شرکت کردند به طوری که متناسب با ایدئولوژی که حاکمیت جدید مبتنی بر ان بوده زنان را در بسیاری از زمینه ها دچار پسرفت میکرد! خمینی هم تا زمان انقلاب اظهار نظر خاصی نسبت به حقوق زنان نمیکرده و اگر هم حرفی میزده سعی بر کلی گویی بوده که راه را برای تفسیرهای مختلف باز میگذاشته و این اطمینان ظاهری را میداده که انقلاب پیش رو جنبش ضد زن نیست. امروز برهمگان آشکار شده که انقلاب اسلامی یعنی ضدیت جدی با زنان. وضع قوانین ضدزن چون پوشش اجباری وتصویب قوانینی که عملا زن را تحت سلطه مرد قرار میدهد و زنان را به حاشیه برده و از اندک حقوقی که تا آن زمان کسب کرده بودند نیز تا حدود زیادی محروم شدند. متاسفانه نداشتن آگاهی و سطحی نگری، زنان و مردم ایران را به آنچه که امروز شاهد هستیم گرفتار کرد!
    26
    75
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه

    یاد اون روز‌های خوب و خوش به خیر. من که تو صف انقلابیها نبودم، چون تو اون زمان سرباز بودم ! واقعا کشور ما در اون سالها زیبا بود. حیف که قدرش رو ندونستیم...
    23
    70
    شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    زیبایى، شیکپوشى، متانت و وقار بانوان و آقایان ایرانى که میرفتند تا مقام تاریخى دزدیده شده از مردم ایران را بازیابى کنند، چشم اروپایى ها و آمریکایى ها را خیره و از فرط حسادت کور میکرد. میبایست با کمک عده معدودى وطنفروش و عربده کش، زندان ها را از مجرمین و نخاله ها خالى میکردند و آنها را مسلط بر اکثریت مظلوم و نجیب ایرانى میکردند. نخاله هایى که مزدورانشان حتى تا امروز که در این سایت فعال هستند، نگرانند که مبادا ایرانیان با کمک یک پهلوى دیگر ایران را به سوى آزادى و آرامش و پیشرفت ببرند.
    33
    40
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    AЯMAN 2000 - نصف جهان، ایران

    این رژیم بی لیاقت "همراه با دین عسلامش" باید و باید از ریشه نابود بشه تا رفاه و خوشبختی برگرده به مملکت. بسیاری از مردم هم باید دیگر بعد از چندین سال کج فهمی روشنفکر بشوند و دست از مرده پرستی یا بهتره بگم عرب پرستی بردارند. عرب هایی که دیگر فسیلشون هم بعد از گذشت 1400 باقی نمونده!!!!. (ایران و ایرانی یک "رضا شاه" دیگر میخواهد و نه هیچ کس دیگر!).
    19
    46
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. با تشکر از دوست عزیزم ، مهم این است که این اطلاعات به گوش مردم ایران برسد ، مردم ایران گرسنه هستند و خسته از اسلام و اعدام و ایران مثل آتش زیر خاکستر شده است. و مردم ایران فقط منتظر یک جرقه هستند ، همیشه از اندرز‌ها و مطالب جنابعالی استفاده میشود ، امید وارم شما ر ابیشتر در این سایت ببینیم . موفق باشید.
    35
    36
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    بهتر میبود عنوان این گزارش را میگذاشتند "گشت و گذاری در تهران قبل از انقلاب" زیرا این ایران ۳۵ میلیونی نیست، این ایران با قبایل چند فرهنگی‌ , با عشایر و بادیه نشینان بی‌ خانمان و بی‌ حق و حقوق نیست، این ایران با بیش از ۳۵ هزار دهکده و روستای بی‌ آب و برق و گاز و بی‌ بهداشت و بی‌ مدرسه نیست. اینجا فقط مینی ژوپ هست و بازوان و پاچه‌های خراشیده، اینجا فقط دیسکو هست و کاباره و عرق، اینجا محل پایمال شدن و نادیده گرفتن حق و حقوق ۲۵ میلیون شهرستانی و روستأیی‌، چرا قبل از انقلاب فقط از تهران و نه از شهر‌ها و روستا‌ها و دهکده‌های دور دست فیلم نگرفتند؟ چون میبایست تمدن اعلیحضرت را در مینی ژوپ و کاباره و شهر نو جلوه میدادند. البته با عرض پوزش از بکار بردن واژه شهر نو، چون به قول قولوی گرامی‌ بعضی‌ها روی این محل حساسیت دارند. چون از طرفی باید این محل را به یکی‌ از اقدامات بایسته و متمدنانه اعلاحضرت بدانند و از طرفی این محل را آنقدر پست و وقیح میدانند که برای اهانت به مخالفین از این محل وام می‌گیرند. هرچند وام گرفتن از محلی که اندوخته وسپرده وسرمایه آدمی از آنجا باشد چندان بی‌ حساب هم نیست
    36
    39
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    شاهان وطن پرست ایران - لندن،انتاریو، کانادا
    ماه دی ۱۳۵۷ مردی مهربان که خواستار بزرگی وعظمت و پیشرفت کشورش ایران و مردمش بود ولی او را با چشمان گریان وادار به ترک کردید و او شما را بخشید ولی خدا تا الان ما مردم ایران را نبخشیده است چون شکرگزار نبودیم..پس بمانیم منتظر ان روزکه بخشنده شویم
    25
    32
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    smart292 - ونکوور، کانادا

    للیتا - دلفت، هلند,,تفکراسلامی - کپنهاک،دانمارک,,Ghooloo - آبادان، ایران,,. اصغر تربچه - تهران،ایران,,اصغر تربچه - تورنتو،کانادا. محمدنقى - ارهوس، دانمارک,,باور عمیق - قم، ایران,,شاه و شیخ - قم، ایران. همه این‌ها یک نفر هستند که با اسامی مختلف ظاهر میشوند.
    53
    26
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. عزیز برادر، در فرانسه و در همین سال ۲۰۱۶، و در شهر پاریس، صدها بی‌ خانمان و کارتن خواب فرانسوی داریم، اینجا هم در شهر‌های کوچک و روستا‌ها امکانات خیلی‌ کم هست. شما بهتر بود تهران ۳۷ سال پیش را با تهران امروز مقایسه میکردید، و منصفانه می‌نوشتید کدام را ترجیح میدهید. ایران در آن سالها در مسیر پیشرفت بود، در این تردید نیست. شما انگار بعد از اینهمه سال هنوز متوجه عمق فاجعه نشده اید. یه تست هوش از خودتون بگیرید !!
    26
    32
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::smart292 - ونکوور، کانادا::]. از یک پیرزن سبک عقل ۸۰ ساله ۲۸ مردادی هیچ انتظاری بیش از این نمیرود. چون سواد خواندن و فهمیدن که چه عرض کنم حداقل از روی مثبت و منفی‌‌ها میتوانست بفهمد که بعضی‌ از این اسامی که نام برد در برخی‌ کامنتهایشان بعضا ۴ الی‌ ۵ امتیاز میگیرند در صورتی که لیستی‌ که پیرزن ارائه کرده بیشتر از ۱۰ نفر میشوند!! محض اطلأع بگویم که بنده با تفکر اسلامی چند مورد گلاویز نامرئی شدیم آخه مگر میشود که یک نفر با خودش گلاویز شود?? آخه پیری و خنگی هم حدی دارد. ضمناً نگفت که پروین۵۵ چندتا [ID] دارد...؟؟البته منظورم بلانسبت شمای با هوش نیستید ها!! به کچل میگویند زلفعلی‌ شنیدی؟؟
    19
    32
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یکبار هم سالها پیش در همین سایت نوشتم : شخص فقط میتواند یک ..باشد وقتیکه مملکت و ملتى را که در آسایش و در مسیر پیشرفت هستند از مسیر درست منحرف بکند ، زیر یوغ آخوند ببرد و هنوز بعد از اینهمه سال مدعى باشد که گناهى نکرده و با دروغ گویى اصرار بورزد که حق به جانب بوده. اگر شرف و وجدان میداشتید، به اشتباهى که کرده بودید اعتراف میکردید و از ملت طلب بخشیده شدن میکردید، نه اینکه به زخمشان نمک بپاشید و بیشتر مورد لعن و نفرین واقع شوید. ما ملت هم، اگر آخوند ایران را آبادتر کرده بود و براى ما و کشور ما افتخار مى آفرید، امروز معترض انقلاب آنروز شما نمیشدیم.
    29
    17
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    بی‌بی جان، روز ۲۸ مرداد اطلاعات از همین دست بخورد اعلاحضرت دادید که آن ننه مرده فکر کرد که ۳۰ میلیون مردم هواخواهاش هستند و شعبان بی‌ مخ و پری بلنده به نمایندگی از آن‌ ۳۰ میلیون در خیابان عربده میکشند؟؟ همین اطلاع رسانی‌ها و بقول خودت حضورت در ۲۸ مرداد و اینکه وسن و سال ات پست رفت کرده شدی ۳۶ ساله بود که اعلاحضرتتان را گمراه کردید!!
    18
    28
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. تست هوش را بهتر است اول از خود شروع کنید جان برادر که ضریب هوشتان اصلا نمی‌گذارد اول یک ثانیه فکر کنید بعد بنویسید!!. شما ثروت ایران را با فرانسه مقایسه می‌کنید؟؟ اگر علاقمند به خواندن هستید در گوگل سرچ کنید "اسرار محرمانه ۱۹۷۶ همشهری" و بخوانید تا بدانید در آن‌ سالها ایران آنقدر ثروتمند بود که نه تنها به کشور فقیر هند و کشور‌های های ثروتمند همسایه بلکه به فرانسه هم وام بلا عوض پرداخت کرده است.!!والا کمی‌ فکر کردن و نوشتن کنتور نمیندازد...!!
    24
    28
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. خوب، ما که میگیم اوضاع ایران در آن زمان خوب بود،آنقدر که به کشور‌های بیگانه وام هم میداد، شما داری میگی‌ که وضع کشور بد بود ! جواب سوال من رو ندادی،تهران و ایران ۱۳۵۷ بهتر بود یا تهران و ایران ۱۳۹۵ ؟!
    20
    22
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. در مورد وام بلا عوض،با اون همه پول که نظام اسلامی در اختیار سوریه و فلسطین گذشته، شما درسی‌ نداری به ما بدی،در زمان شاه اسمش تسهیلات در باز پرداخت بود، شاه اشتباه زیاد داشت، یکیش همین وامهأیی بود که به کشور‌های دیگه میداد، بحث من مقایسه ایران زمان شاه و ایران امروز هست، از بحث فرار نکنید !!
    22
    21
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::] اتفاقاً ما از هر نوع بحثی‌ که به دور از توهین و افترا باشد فرار نمی‌کنیم ولی‌ این شاهقل جماعت هستند که با ته کشدن منطق چماق توهین و افترا را بالا میبرند بلکه از بحث فرار کنند. نوشتید که چون آن‌ زمان شاه وام بلا عوض میداده پس اوضاع خوب بوده و ما از چه مینالیم؟ از نظر شما با داشتن آن‌ خزانه پر، وجود میلیونها روستأیی بدون آب و برق و گاز و مدرسه و بهداشت نشان از وضع خوب بود؟ وجود صدها هزار فاحشه تن‌ فروش نشان از اوضاع خوب بود؟ وجود میلیونها کارگر بدون بیمه‌ سلامت نشان از وضع خوب بود..!!؟ . وام‌های بلا عوض میداده"!! ما میگوییم با بالا رفتن قیمت نفت و صادرات روزی ۶ میلیون بشکه با ۳۵ میلیون جمعیت وضع خزانه مملکت خوب بوده ولی‌ چرا میلیون‌ها روستأیی بدون آب و برق و گاز و مدرسه و بهداشت در فقیرانه‌ترین شکل ممکن زندگی‌ کنند، چرا هزاران فاحشه برای امرار معاش ناا خواسته تن‌ فروشی کنند؟ چرا میلیونها کارگر بدون داشتن یک بیمه‌ سلامت در اسفناکترین وضع موجود زندگی‌ کنند؟ آیا شما این معضل‌ها را نشان از وضع خوب میدانید یا مینی جوپ و بیکینی را؟؟
    20
    22
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. نوشتید که در فرانسه کنونی نیز کارتون خواب دارید، بله ما هم تأیید می‌کنیم ولی‌ زندگی‌ این کارتون خواب‌ها به چه شکلی است؟؟ در تمام اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا از این دست فقرا زیاد هستند ولی‌ دولت برای آنها [shelter] یا پناهگاهی ساخته با خورد و خوراکشان منتهی این پناهگاه‌ها مقرراتی دارند مثلا ساعت 8 شب درب ورودی بسته میشود و همه باید تا قبل از 8 داخل باشند در صورتی که همان کارتون خواب‌ها از ساعت 8 شب تازه زندگی‌شان شروع میشود و به این شکل است که شما آنها را کارتون خواب می‌بینید، وانگهی همان دولتها به تمامی افراد بیکار و فقیر ماهانه مبلغی به عنوان سوشیال میپردازد و هستند مهاجران ایرانی‌ و غیر ایرانی که با همان سوشیال که احتمالا شما هم می‌گیرید شرافتمندانه زندگی‌ میکنند ولی‌ آیا در حکومت شاه با آن‌ خزانه پر یک سوشیال بگیر داشتیم؟؟آیا از 6 میلیون بشکه نفت چیزی عاید پیرزنان بیوه بی‌ سرپرست میشد؟؟ اصلا چرا ایران شاهی‌ را با ایران شیخی مقایسه می‌کنید چرا با فرانسه مقایسه نمیکنید که بی‌ ثروت نفت و گاز میلیون‌ها نفر آرزوی زندگی‌ در آن‌ را دارند؟.
    20
    22
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. اگر در مقام مقایسه بر آیید بلی, حکومت شیخ خیلی خیلی چپاولگر و غارتگر و مستبد تر از حکومت شاه است ولی‌ در همین حکومت شیخ چپاولگر شما که نیستید اما ما که هستیم یک سوپور نمی‌بینیم که وسیله نقلیه نداشته باشد یا دست کم هفته‌ای ۳ الی‌ ۴ بار پلو مرغ نخورد، در همین حکومت شیخ غارتگر میلیون‌ها کیلومتر اتوبان ساخته شده، تقریباً هیچ روستای بالای ده خانوار بدون برق و آب آشامیدنی نیست، تنها معدودی از روستأییان در خانه‌های کاه گلی زندگی‌ می‌کنند که آن‌ هم میراث حکومت شاه عادل و دستپاک است. کمتر کشاورزی دیده میشود که ماشین شخصی‌ یا تراکتور نداشته باشد، کمتر کشاورزی است که تلنبه برقی‌ نداشته باشد اینها در شرایطی است که میلیارد میلیارد به غارت و یغما برده و به لبنان و فلسطین و سوریه و میانمار و یمن و و هم باج داده اند..!! راستی‌ شما که نام کاربریتان آزادی است کمی‌ هم آزادی در فرانسه را با آزادی در حکومت شاه مقایسه و برایمان بنویسید ممنون می‌شویم..!!.
    23
    23
    یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. اسم این رو گذاشتید بحث؟ اینها که شما لیست کردید همون دروغ هایی نیست که صدا و سیما شب و روز اعلام میکنه؟ دیدید کار شما غیر از سیاه بازی نیست و همان مامور سایبری کامنتی هفت هزار تومن هستید. خیال کردید با انتخاب این اسم کاربری و کوبیدن پهلوی مردم مهر و یاد پادشاه را از دل بیرون میکنند؟ ....
    25
    20
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    عزیز برادر، اینطور که شما نوشتید، در نظام اسلامی سوپورها و کارگران با فراری و لامبورگینی به سر کار میروند ! اولا بگم که من شاه اللهی نیستم، و به اون حکومت کلی‌ هم نقد دارم، ولی‌ مطلقاً قبول نمیکنم که از نظر اقتصادی، رفاه اجتماعی و آزادی‌های فردی، این نظام از نظام شاه بهتر باشد. جوابش خیلی‌ ساده هست، یک رفراندوم، و یا به عنوان مثال، الان کنند که از فردا اون گروه از دختران که مایل هستند بدون حجاب و روسری تردد کنند. و یا کمیسیون تشخیص صلاحیت کاندیدا‌ها رو حذف کنند که مردم مستقیما کاندید‌های مورد علاقه خودشون رو انتخاب کنند. در باره فقر و فحشا، که گویا این نظام به کشور‌های مجاور صادرات هم داره !! به تعداد کودکان کار هم که ماشالله ریخته تو خیابونها. کامنت شما دور از واقعیت هست، اگر مایل بودید علمی‌ و منطقی‌ و با اعداد و ارقام این بحث رو ادامه میدیم.
    18
    14
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. منظور از اعداد و ارقام این هست که حقوق ماهانه یک سپور رو بنویسید، تا ببینیم که این آدم میتونه یک وسیله نقلیه بخره و یا هفته‌ای ۲، ۳ بر پلو مرغ بخوره یا نه؟ همینطور رشد اقتصادی، در صد افراد بیکار، و نرخ تورم رو هم بنویسید.
    20
    18
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. یادم رفت به سوال آخر شما پاسخ بدهم، و آن مقایسه آزادی در زمان شاه و کشور فرانسه بود. در فرانسه شما میتوانید از همه کس انتقاد کنید، و آزادی بیان ، آزادی فردی و اجتماعی به طور کامل وجود داره. در زمان شاه، آزادی فردی و اجتماعی وجود داشت، به دولت ( نخست وزیر و کابینه) هم میشد انتقاد و اعتراض کرد، ولی‌ شاه و کل خانواده مطلقاً غیر قابل دسترسی بود، و این یکی‌ از انتقاد‌های من به نظام سابق هست. حالا و در این نظام, آزادی‌های فردی و اجتماعی ما از بین رفته، و کماکان به بیت رهبری نمیتوان کوچکترین انتقاد و اعتراضی داشت، این اسمش پیشرفت نیست, عزیز برادر !
    14
    13
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. عزیز برادر، من در ابتدای ورود به فرانسه از این سیستم سوشیال استفاده کردم، ولی‌ الان سالهاست که کار می‌کنم ( مهندسی کامپیوتر)، و طبیعتا این کمک‌ها به من تعلق نمیگیرد.
    14
    13
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. "....در نظام اسلامی سوپورها و کارگران با فراری و لامبورگینی به سر کار میروند !..."!!. گرامی‌، این نوع بحث کردن بیشتر "تحریف" از واقعیت هاست تا درک آن‌. و با کسی‌ که از جملات "تحریف" و جوک میسازد نمیتوان بحث کرد. بالاتر اشاره کردم در گوگل "اسناد محرمانه ۱۹۷۶" را بخوانید. ضمناً شما که فرمول مقایسات را از حفظ هستید درخواست کردم کمی‌ از آزادی‌های فرانسه و آزادی‌های زمان شاه را مقایسه نموده و ما را مستفیذ فرمأئید. در حکومت شیخ هر نارسأیی و معضلی که باشد نه سواد و فرهنگ و تمدن را دارند و نه ادعأی آن‌ را, ولی‌ شاه که این همه قمز تمدن و فرهنگ و سیاست و شناخت جهان را داشت یک صدم آزادی‌های اجتماعی سیاسی فرانسه را برای ما داشت؟؟ امروز در همین حکومت مستبد ضد سلطنت و ضد کمونیست هر نوع کتابی که از خاندان پهلوی و یا کتاب‌های نویسندگان مخالف مثل اقای براهنی' میلانی' خویی وحتی آثار مارکس و آنگلس را که بخواهی پشت ویترین‌های کتاب فروشی‌ها موجود است. آیا در زمان شاه چنین آزادی‌هایی بسان فرانسه ولو به شکل سمبلیک آن‌ وجود داشت؟؟!!
    19
    21
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    بنازم منطق مدعیان دانش و فهم و درک را. در سال ١٣٥٧ گوگل نداشتیم که اسناد محرمانه درش پیدا کنیم و چون پیدایش کردیم باور کنیم که واقعیت همان چرندیاتیست که آنجا نوشته شده و ما روى لینکش کلیک کرده ایم و آنرا خوانده ایم. اما همین کره ماه امروز در آسمان ایران انقلاب زده بود و شکل صورت آن ملعون را به سفارش بى بى سى به روى ماه میدیدیم، پس شاه خائن بود چون منطق من با منطق بز برابرى میکند!
    19
    16
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. ای کاش شاه میگذاشت که مردم کتاب مارکس و انگلس رو بخونند، تا بفهمند با چه مزخرفاتی رو به رو هستند !! ( این هم یکی‌ دیگه از اشتباهات شاه بود ) در ثانی‌، باید ببینیم اختناق و دیکتاتوری در آن زمان بیشتر بود یا حالا، که کم کم داریم شبیه نظام کره شمالی میشیم ! از تعداد جوانان مبتلا به مواد مخدر، فقر و فحشا، کودکان کار. از کدام حسن این نظام بنویسم بهتره ؟! مردم بهترین قاضی هستند، لطف کنید و انتخابات آزاد مثل فرانسه و کشور‌هایپیشرفته بگذارید، اونوقت اگر این نظام بر جا ماند، بنده با دیده منت قبولش خواهم کرد !
    19
    15
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. من هرگز ننوشتم که نظام پادشاهی ایران از نظام دمکراتیک فرانسه بهتر بود، ولی‌ با اطمینان و دلیل و مدرک مینویسم که از نظر رفاه اقتصادی، اجتماعی در بین کشور‌های خاور میانه بهترین بودیم. مخصوصاً بین سالهای ۱۹۷۴-۱۹۷۸، وقتی‌ که صاحب تمام و کمال نفت کشورمان شدیم، و اون رو به نرخ روز در بازار‌های جهان فروختیم. - یک ویدئو رو یوتیوب هست به اسم رضا شاه، ببینید چه مخروبه‌ای رو از سلسله قاجار تحویل گرفت، و 16 سال بعد چطور کل کشور رو دگرگون کرد - ختم کلام
    18
    16
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    از این که حکومت شاه را نقد می‌کنید کمی‌ شکسته نفسی‌ میفرمائید.!!، به لحاظ آزادی‌های اجتماعی که اشاره کردید امروز ما در اتوبوس و تاکسی و هر محفلی حتی با پیامک میتوانیم بی‌ هیچ ترس و واهمه‌ای شیخ و شیخ پرست و حتی امامان را به سخره بگیریم ولی‌ شما که ظاهرا ۶۰ سالتان است (که شک دارم) به یاد دارید که زمان شاه در هر کوچه و برزنی در هر اداره و سازمان و دانشگاه و مدرسه‌ای, ساواک پوستری اخطار آمیز تحت عنوان "دیوار موش دارد، موش گوش دارد" را نصب کرده بود که ما حتی در خانه خودمان جرأت نقد و انتقاد سیستم را نداشتیم. آنچنان جو رعب و وحشتی ساخته بودند که هیچ کس به هیچ کس اعتمادی نداشت. شما اسم این را می‌گذارید آزادی اجتماعی؟؟؟!! درود بر شما، بهتر است همان نیمچه انتقاد هم از شاه نداشته باشید..!!
    17
    19
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    از نخست وزیر هویدا گفتید که تحمل انتقاد را داشت, فکر نمی‌کنید که از وی به عنوان سوپاپ فشار سو استفاده میشد تا اخر سر هم قربانی شود؟؟؟ این که در حکومتی هیچ کس را یارای نقد حکومت و حتی خریدن و خواندن کتاب‌ها یی که در قاموس و تفکر شاه و حکومتش مزخرف تعبیر شده است پس هیچ کس حق خواندن آنها را نداشته باشد چه تفاوتی دارد با قاموس و تفکرات شیخ جماعت؟؟ این که ذهنیتی در اجتمأع ایجاد کنند که آدمی در خلوت خودش جرأت نکند حتی با دیوار صحبت کند چرا که ممکن است موش داشته باشد اسم این را میگذارید آزادی اجتماعی!!نه جانم بهتر است شکسته نفسی‌ نفرمأید چون می‌ترسم همین یک نفری هم که به شما و خودش مثبت میدهد شما را بایکوت نماید آنوقت فقط میمانید خودتان. من یکی‌ حتی به خودم هم امتیازی نمیدهم چه رسد به این که بخواهم به شما منفی‌ دهم چون معتقدم نظر هر کس برای خودش محترم است.!!.
    18
    19
    دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. عزیز برادر ! ۱- سن من همینی هست که نوشته، دروغ نوشتن به خاطر سن دیگه از ما گذشته. ۲- شما داری آزادی سیاسی رو با آزادی فردی و اجتماعی اشتباه میکنی‌. ۳- اینقدر پًز انتشار کتاب‌های مارکس و انگلس در جمهوری اسلامی رو نده، این ایدئولوژی مرده و دفن شده و دیگه خطری برای کسی نیست، اگه تونستی‌ فقط یک نسخه کتاب در نقد ولایت فقیه و شخص رهبر تو کتابخونه‌ها پیدا کن. ۴- باز هم تکرار می‌کنم که من اون، نظام شاه رو صد بار به این نظام ضد بشری ترجیح میدم. ۵- در نظام حاکم بر ایران چیزی به اسم آزادی وجود نداره، اخیرا که دوچرخه سوار خانمها هم ممنوع و حر ام اعلان شده ! ختم کلا م.
    16
    13
    ‌سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::smart292 - ونکوور، کانادا::]. هاهاها خودت تنهایی فهمیدی اینها همه یک نفر هستند مادر بزرگ جان....؟ خیلی باهوشی شیطون بلا البته از اسمت هم پیداست که خیلی باهوشی بده یک اسپندی برات دود کنند هم چون خیلی باهوشی هم بخاطر ماشالا سن و سالت که جای مادربزرگ جنتی هستی خخخ بپا چشم نخوری با این همه هوش :)
    11
    16
    ‌چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. دوست عزیز توجه داشته باشید چند ماه پیش که عصمت خانم با کد پرسنلی 292 در ساواک زمانی که ادعا کرد "در کودتای 28 مرداد 32 پانزده سال داشته و شخصا حضور داشته و همه چیز را به چشم خودش دیده" سنش 28 سال بود و بعد از این ادعا سنش را به 36 سال تغییر داد که منطقی تر به نظر برسد! خخخ این خانم کلا براش چند سال و چند دهه دیگه اصلا عددی به حساب نمیاد و مطمئنا اگر مثلا کودتا چند قرن پیش اتفاق افتاده بود به راحتی سن و سالش را چند قرن هم عوض میکرد و از شواهد عینی اون روزگار برایت تعریف میکرد تا کاربران قانع شوند! هاها یعنی اگر پینوکیو بود الان دماغش از خود کانادا تا ایران رسیده بود و رفته بود مستقیم تو چشم حاج آقا جنتی ;)
    10
    14
    ‌چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. با درود، فقط چند مطلب را سریع اشاره کنم که بعضی از هموطنان مسائل را با هم قاطی نکنند. 1. زمان شاه رفاه اجتماعی بیشتر نبود آزادی اجتماعی بیشتر بود! با هم فرق دارند. 2. بیشترین فروش نفت با بیش از 6 میلیون بشکه در روز رکورد فروش نفت بود و البته تغییراتی هم در رفاه مردم به وقوع پیوست ولی نسبت درآمد و رکورد فروش نفت نسبت به الان که ایران سالها در تحریم است این تغییرات خیلی کم بودند و فقط مختص طبقه خاصی بود.
    10
    15
    ‌چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. 3. از مارکس و انگلس هیچ شناختی نداری و فکر کنم تا حالا هیچ کتابی ازشان نخواندی چون اگر می شناختی نمیگفتی " با چه مزخرفاتی رو به رو هستند " تمام احزاب سوسیال یا سوشیال و حقوق و کمکهای دولتی برای بیکاری و ناتوانی و احزاب کارگری و سندیکاهای کارگری و سیستم بیمه و غیره در اروپا و خیلی کشورهای پیشرفته دنیا نتیجه و حاصل افکار مارکس و انگلس است که برای اولین بار در سیستم سرمایه داری (کاپیتالیسم) صحبت از تساوی و مساوات و برابری و تقسیم عادلانه ثروت در جامعه و حقوق کارگران کردند و مارکس اولین کسی است که در قرن نوزدهم مشکل سیستم جهان سرمایه داری و استعماری را خوب درک کرد و فهمید که ثروت فقط در دستان گروه اندکی (حدود ده درصد) است و در رفاه هستند و بقیه و اکثریت مردم (حدود نود درصد!) در فقر و بدبختی و فلاکت بسر میبرند. کارل مارکس توسط تقریبا تمام دانشگاه های معتبر دنیا و آمارهای علمی شخص اول در تاریخ محسوب میشود که دنیا را با افکار انسان دوستانه خود متحول کرد! تمام احزاب سوشیال و کارگری در اروپا در اصل نوع پیشرفته سیستم مارکسیسم و کمونیسم هستند عزیزم!
    12
    16
    ‌چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    Ghooloo - آبادان، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. در آخر، در زمان شاه ما از طرف قدرتهای بزرگ نزدیک به 38 سال در تحریم نبودیم و مورد حمله هم قرار نگرفتیم و 8 سال جنگ خانمانسوز نداشتیم که بشود مقایسه کرد که در چنین شرایط دشواری هم شاه میتوانست کشور را اداره و رهبری کند و بعد ببینیم وضعیت مردم چگونه میتواند باشد! به زبان دیگر شاه امتحانی پس نداد که بشود راحت قضاوت کرد! فقط اطلاع داریم چند بار که اتفاقاتی در کشور افتاد متاسفانه تاریخ و تجربه میگوید که ایشان در شرایط بحرانی مثل کودتای 28 مرداد 1332 و سال 57 جای حل مشکلات فرار را بر قرار ترجیح میدادند! فقط خواستم بگویم در حد تئوری خیلی چیزها میشود ادعا کرد ولی باید به شرایط هم نگاه کرد! اگر این صحبت بنده را دال بر طرفداری از جمهوری اسلامی ندانید باید بگویم که همه دنیا دهانشان باز مانده که با بیش از 30 سال تحریم از طرف قدرتهای جهانی و هشت سال جنگ و این همه تبلیغ بر علیه ایران و حتی دشمنی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان و این همه دزدی و اختلاس چگونه مملکت را میگردانند و روز به روز هم قوی تر میشود! ما که خداییش توش موندیم ;)
    12
    16
    ‌چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. عزیز برادر ! شما باید شرایط کشور در زمان شاه رو با کشور‌های همسایه مقایسه کنید، که ما از همه بهتر بودیم، از نظر رفاه اجتماعی، بین سالهای ۱۹۷۴-۱۹۷۸. مقایسه نظام شاهنشاهی با رژیم کنونی کاری هست که ادم عاقل انجام نمیده ! جنگی که نباید اتفاق می‌افتد و نباید بیش از ۲ هفته طول می‌کشید، بیش از ۸ سال به طول انجامید، و علاوه بر ۱،۵ میلیون کشته و مجروح، بیش از هزار میلیارد به اقتصاد ما ضرر زد. این از افتخارات شما هست ؟ خوب اگر جنگ رو همون هفته اول و با پیروزی و اخذ غرامت از عراق تمام میکردید چی‌ میگفتید ؟ فرقی‌ نباید باشه بین این ۲ پیروزی !؟
    15
    14
    ‌پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. در مورد مارکس و انگلس اتفاقا خیلی‌ هم تحقیق کرده‌ام ! سوسیالیسم رو اصلا با کمونیسم قاطی‌ نکنید، چون در سوسیالیم سرمایه آزاد هست. اروپایی‌ها و آمریکائی‌ها از آن نظر که ذاتاً با هوش هستند، فهمیدند چه سیستمی‌ رو پیاده کنند که هم از شر کمونیسم راحت بشن و هم سر و صدای سندیکا‌های کارگری بخوابه، تو همین مدت، تئوریسین‌های خنگ کمونیست هم چنان بر موضع خود پایدار بودند و کشور خود رو تا مرز نبودی پیش بردند. تا اینکه اواخر قرن بیستم اول روسها و بعد چینی‌‌ها متوجه اشتباه خودشان شدند و کمونیسم رو به زباله دانی‌ تاریخ سپردند. جالب اینکه کمونیست‌های وطنی هنوز دست بر دار نیستند ! و وقتی‌ ازشون سوال میکنی‌ چرا یک کشور به درد بخور کمونیستی در جهان نیست، هزار و یک تئوری برات میبافند !
    17
    16
    ‌پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    . [::Ghooloo - آبادان، ایران::]. در مورد شخصیت شاه با شما موافقم، که ذاتاً آدم ترسویی بود و از نبوغ پدر هیچ به ارث نبرده بود. در واقعه ۲۸ مرداد، و طبق قانون اساسی، شاه حق عزل نخست وزیر رو داشت و اینجا حق با شاه بود. مشکل من با شما و دوست دیگر ما از ‌قم این هست که دارید به این حکومت جهل و جنون ارزشی میدید که لیاقتش رو نداره، و در اثر بی‌ لیاقتی اینهاست که کشور ما به این روز افتاده. اصلا چرا ما باید تحریم بشیم ؟ چرا مثلا فرانسه و یا یک کشور کوچیکتر اروپایی مثل بلژیک مشکل تحریم با غرب و آمریکا رو نداره ؟ اداره کردن کشور کار چند تا آخوند نیست، مردان و زنان سیاسی هوشمند و تحصیلکرده‌ میخواد که نبوغ سیاسی لازم رو هم داشته باشند. حالا آقایون میان و ۹۰ در صد مردم رو از حق اداره کشور محروم میکنند و با اون کمیسیون مسخره تشخیص صلاحیت، عملا کار رو به نزدیکان خود می سپرند که از خودشان هم ابله تر هستند ! در این شرایط نباید انتظار معجزه داشت. موفق و پیروز باشید.
    15
    15
    ‌پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    گرامی‌: در پرسشی ساده لوحانه نوشتید:"اگه تونستی‌ فقط یک نسخه کتاب در نقد ولایت فقیه و شخص رهبر تو کتابخونه‌ها پیدا کن.." پاسخ من این است مگر شاهی‌ که درس سواد و اخلاق و تعلیم و تربیت و فرهنگ و تمدن را در کشور متمدنی مثل سویس آموخته بود اجازه داد کسی‌ چنین کتابی ولو نقدی محترمانه بنویسد که شما از یک شیخ بیسواد حوزوی مکتب رفته با فرهنگ ۱۴۰۰ سال پیش انتظار دارید؟؟!! اگر هر حاکمی‌ چنین اجازه‌ای نداده مطمئن باشید که آن‌ حاکم دیکتاتوری بیش نبوده است. و چه حرف با منطق و اصولی زدید که: "مقایسه نظام شاهنشاهی با رژیم کنونی کاری هست که ادم عاقل انجام نمیده" من با این نظر شما کاملاً موافقم ولی‌ عده‌ای شاه پرست هستند که مدام در حال مقایسه هستند چه بسی‌ که خود شما هم بار‌ها مرتکب چنین اشتباهی شده اید..
    11
    12
    جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    دوستمان قولوی گرامی‌ در مورد نظر شما نسبت به "مزخرف" بودن کتاب‌های مارکس و آنگلس مختصر و مفید توضیح داد. فقط یک نکته اشاره کنم که از نظر یک فرد مکتبی‌ بیسواد و بی‌ فرهنگ، هر چی‌ که مزخرف و متعفن باشد محکوم به نابودی است همان گونه که اوایل انقلاب جشن کتاب سوزان به راه انداخته بودند ولی‌ از نظر یک فرد تحصیل کرده با فرهنگ و متمدن طریق مقابله با کتاب‌های به قول شما "مزخرف" نوشتن نقدی بر آن‌ کتاب است و نه بایکوت و منع کردن آن‌ کتاب. در ایران کتابی به نام "بامداد خمار" انتشار یافت که چندین بار به چاپ مجدد رسید. و از آنجایی که شخصیت مرد این کتاب یک شخصی‌ از خانواده پایین دست با گرایشات مذهبی‌ بود که مورد تنفر خواننده قرار گرفته هیچ گاه این کتاب را تحریم نکردند ولی‌ در عوض کتابی‌ در مقابله با سوزه این کتاب انتشار یافت تحت عنوان "شب شراب نیرزد به بامداد خمار" حالا این سوال پیش میاید آیا این شیوه برخورد درست است یا جمع آوری و منع کتاب "بامداد خمار" این شیوه برخورد‌های فرهنگی‌ و متمدنانه در خصوص رسانه‌ها را ما از شاه انتظار داشتیم و نه از شیخ..!
    10
    11
    جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    Azadi199 - پاریس، فرانسه
    [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. عزیز، من که برای شما در کامنت‌های قبلی‌ نوشته بودم که یکی‌از اشتباهات شاه همین منتشر نکردن کتاب‌های کمونیستی بود، البته در نظر داشته باشید که روسیه سخت در فکر نفوذ به ایران از طریق انتشار افکار کمونیستی بود. در حقیقت این جامعه روشن فکر ما بود که در آن سالها کم آورد و نه تنها نتونست ایرادات ایدئولوژیی مارکس و انگلس رو ردیابی کنه، بلکه خودش هم جذب این ایدئولوژی شد ! من با این اون نظر شما موافقم که هر فکری باید بتونه در سطح جامعه منتشر بشه، و مردم با بحث آزاد در باره ا‌ش نظر بدن، ولی‌ این امر در کشوری که ۵۰% بی‌ سوا‌د داشت مقدور نیست. در خاتمه هم چنان بر نظر خود استوار هستم که ضرر کمونیسم بیش از منفعتش بود. خودتان ببینید کشور‌های پیشرفته جهان کمونیستی هستند یا نه. موفق و پیروز باشید.
    10
    10
    جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    شاه و شیخ - قم، ایران
    [::Azadi199 - پاریس، فرانسه::]. هموطن، شما فقط به خطر و ضرر یک اندیشه فکر می‌کنید در حالی که ما به خطر حذف فیزیکی‌ آن تفکر می‌اندیشیم. به همانگونه که میگویند تربیت بچه از خود بچه مهم تر است، ما میگویم خطر حذف فیزیکی‌ یک اندیشه خطرناکتر از خود اندیشه است. با حذف فیزیکی‌ خود اندیشه حذف نمیشود. یک مثال می‌‌زنم، یک ایرانی‌ مهاجر از فرانسه یا سویس و یک مهاجر ایرانی‌ هم از عربستان به ایران بیایند و از آنها در مورد شیوه اعدام یک دگراندیش نظر خواهی کنند، آنکه با تفکرات اسلامی از عربستان آمده شیوه گردن زدن با شمشیر را ارائه دهد و آنکه از سویس یا فرانسه آمده شیوه اعدام بدون درد از طریق تزریق امپول را ارائه دهد، شما به کدام یک رای میدهید..!! یک انسان فرهیخته و بافرهنگ اصلا نفس اعدام را محکوم میکند تا شیوه آن را. کومونیسم، اسلامیسم و یا هر تفکر دیگر هر چقدر هم که به زعم شما خطرناک بودند ولی‌ بدون اعدام هم میشد با آن‌ مبارزه کرد. در پایان از وقتی‌ که گذاشتید ممنون و سپاسگزارم تا بحثی‌ دیگر بدرود..!!
    11
    15
    جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.