رهبر ایران اسناد برقراری ارتباط آیت‌الله خمینی با آمریکا را 'جعلی' خواند

رهبر ایران در واکنش به سندی که به تازگی بی‌بی‌سی منتشر کرده، گفته است این اسناد را آمریکا "جعل" کرده است.
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم بیست و هفتمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انتشار این اسناد را نشانه "دشمنی دولت آمریکا و بریتانیا" تفسیر کرده است.
 
او گفته است: "به مناسبت سالگرد امام، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس علیه امام به اصطلاح سند منتشر می کند؛ علیه امام پاکیزه و مطهر. سند را از کجا آوردند؟ از مدارک آمریکایی. آمریکایی که هواپیمای مسافربری را سرنگون می‌کند، از جعل سند ابایی دارد؟ دشمنی انگلیس‌ها اینگونه است."
 
کامبیز فتاحی، خبرنگار بی بی سی فارسی به تازگی به یکی از اسناد سازمان سیا دست یافته که نشان می دهد آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند، دست‌کم دو بار با روسای جمهوری آمریکا تماس مستقیم برقرار کرده و وعده داده بود که منافع آمریکا به خطر نخواهد افتاد.
 
بر اساس اسناد سازمان سیا آیت الله خمینی یک بار در سال ۱۳۴۲ با جان اف کندی و در روزهای پیش از پیروزی انقلاب با جیمی کارتر، روسای جمهور وقت آمریکا تماس برقرار کرده است.

بخشی از سخنان امروز رهبر ایران:
    "اگر ما کوتاه هم بیاییم، آمریکا دست از نقش مخرب خود برنمی‌دارد. برادران و فعالان پرتلاش ما در مذاکره با ۱+۵ به نتایجی رسیدند، جمهوری اسلامی تعهدات خود را انجام داد، آمریکای بدقول بدعهد بدحساب دارد دبه می‌کند؛ تا الان دبه کرده است. در هر زمینه‌ دیگری هم که شما با آمریکا بحث و مجادله کنید، اگر شما کوتاه بیایید، او کوتاه نخواهد آمد."

    "مساله مهندسی اطلاعات و این ابزارهای جدید که همه برای تسلط بر فرهنگ یک کشور هستند؛ بنده با این حرف نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه. اینها می‌توانند مفید واقع بشوند اما سلطه‌ دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی‌توانیم برای اینکه رادیو و تلویزیون داشته باشیم، آنها را به دست دشمن بدهیم؛ اینترنت هم همین است."

    "بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست."

    "این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ بیگانه است."
حسن خمینی (راست) در کنار رهبر ایرانتمجید رهبر ایران از دولت
رهبر ایران امروز، چهاردهم خرداد، گفت: "هر کسی که در جهت اسلام حرکت می‌کند، اگر به آمریکا اعتماد کند، خطای بزرگی مرتکب شده، عمده دشمنی‌ها از سوی آمریکا و انگلیس خبیث است."
 
به اعتقاد آیت‌الله خامنه‌ای، آمریکا بعد از مذاکرات هسته‌ای به دنبال "بلعیدن اقتصاد ایران به وسیله هاضمه اقتصاد بین‌المللی" است. او بر سیاست‌های ابلاغ شده خود تاکید کرده است که با اقتصاد مقاومتی می‌توان استقلال اقتصادی به دست آورد.
 
او به طرز کم‌سابقه‌ای از سیاست‌های اقتصادی دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تمجید کرد و گفت "دولت اقدام و عمل را شروع کرده و کارهای خوبی انجام گرفته است. با همین شیوه ادامه پیدا کند یقینا آثار آن را مردم خواهند دید."
 
رهبر ایران در سخنرانی خود یک بار دیگر هم تلویحا از دولت آقای روحانی حمایت کرد و در واکنش به شعارهایی که در طول مراسم علیه دولت داده می‌شد، توصیه کرد معترضان "تجدید نظر" کنند و "اتحاد دولت و ملت را به هم نزنند."
 
آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به کسانی که شعار می‌دانند گفت: ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگر خوشت نیاید، اشکالی هم ندارد؛ رقابت‌های انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتی انتقاد هم به جای خود! اما دولت و ملت باید همه در کنار هم باشند.
پیش‌تر ایرنا گزارش داده بود که در طول سخنرانی حسن خمینی عده‌ای با تکان دادن چفیه و همهمه سعی در اخلال در مراسم داشتند.
 
شب گذشته حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران هم در سخنانش بر اتحاد خود با رهبر تاکید کرد و گفت میان او و آیت‌الله خامنه‌ای فاصله‌ای وجود ندارد.
+4
رأی دهید
-62

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    تو که راست میگوی ولی آنجای آدم دروغگو.
    9
    57
    جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    خامنه ای و عواملش چون خیلی و اقعیتها را جعل میکنند و خیلی از کردار و گفتارشان دروغ و تهمت به این و ان است فکر میکنند اگر بگویند امریکا مدرکهای را در مورد ارتباط خمینی دجال با جانکندی و جیمی کارتر که هر دو از ریس جمهورهای وقت امریکا بودن جعل کردن مردم باور میکنند.
    9
    48
    جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    waahed - منامه، بحرین

    آره آن جای آدم دروغگو 😀
    9
    34
    جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین

    این مردم ایران را که من شناختم!اگه آخوندها صبح روشن را بگویند شب تار است!چراغ و شمع و آتیش روشن میکنن و چشم و گوش بسته مرید و دنباله رو این ....ها هستند!ببخشید بی ادبی کردم.
    9
    36
    شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    جوان آشنا - تورنتو، کانادا
    اگر به نفع گفته بود بی درنگ میگفتید که دشمن هم قادر به کتمان حقیقت نیست . حیف اون نونی که از دسترنج مردم بدبخت شما توی اون شکم گندتون میریزید!
    4
    16
    شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - مالمو، سوئد
    این اشغالها کی تو این سی و هفت سال به چیزی اعتراف کردن که الان بار دومش باشه!!!!!!!
    4
    14
    شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.